MDP -> DVI -> HDMI
Fra : rt

Dato : 23-10-08 08:49

Jeg har fået mig et dejligt, stort LCD-tv.
Og nu er planen at bestille en MBP lige straks.
Jeg kunne godt tænke mig at kunne sætte MBP til LCD, hvordan gøres
det?

Jeg har hørt at man kan købe et DVI->HDMI-kabel. Men der er jo ikke
længere DVI i MBP'erne. Kan man købe et MDP->HDMI, eller skal jeg
have fat i en eller anden omskifter fra MDP->DVI og så et kabel fra
DVI->HDMI?

Håber I forstår.

--
De bedste hilsner,

/rt

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 23-10-08 08:56

rt <trusellruneFJERN@hotmail.com> wrote:

> [...]
> længere DVI i MBP'erne. Kan man købe et MDP->HDMI, eller skal jeg
> have fat i en eller anden omskifter fra MDP->DVI og så et kabel fra

Jeg har ikke set en direkte converter fra MDP -> HDMI. Men du kan tage
en MDP -> DVI adapter og sætte et DVI -> HDMI kabel på den. Det skulle
virke ..

/thomas

Fra : rt

Dato : 23-10-08 09:05

thomas@elements.dk (Thomas von Hassel) wrote in

> Jeg har ikke set en direkte converter fra MDP -> HDMI. Men du
> kan tage en MDP -> DVI adapter og sætte et DVI -> HDMI kabel på
> den. Det skulle virke ..
>
> /thomas

Ok, det var også min tanke. Rart lige at få den bekræftet.
Så tror jeg, jeg bestiller en MDP-DVI adaptor med til MBPen og
finder sådan et DVI->HDMI-kabel et sted.
Tak for hurtigt svar.

--
De bedste hilsner,

/rt

Fra : Bruno

Dato : 23-10-08 14:11

rt wrote:

> Ok, det var også min tanke. Rart lige at få den bekræftet.
> Så tror jeg, jeg bestiller en MDP-DVI adaptor med til MBPen og
> finder sådan et DVI->HDMI-kabel et sted.
> Tak for hurtigt svar.

STOP!

Hvis du går over DVI så mister du lyden!

Og muligheden for 2560x1600, men det er ikke relevant i TV sammenhæng.

Der finde DP til HDMI, men den anden er vist ikke og finde nogen steder.
Skal man dømme efter efterspørgslen skabt af de ny Macbooks så kommer
den dog nok snart

Mvh
Bruno

Fra : Henrik Münster

Dato : 23-10-08 17:20

Bruno <x@c.d> wrote:

> Der finde DP til HDMI, men den anden er vist ikke og finde nogen steder.
> Skal man dømme efter efterspørgslen skabt af de ny Macbooks så kommer
> den dog nok snart

Jeg tror også, vi bare skal være lidt tålmodige nogle uger. DisplayPort
er kompatibelt med HDMI forstået på den måde, at der kan laves en simpel
adapter. Det vil være fjollet at gå over DVI. Problemet er så, at Apple
har lavet en Mini DisplayPort, der ikke er standardiseret. Når der
kommer flere skærme med DisplayPort, kommer der sikkert en adapter fra
Mini DisplayPort til Displayport. Den vil så kunne adapteres til HDMI,
men det ville jo være dejligt, hvis der kom en adapter, der gik direkte
fra Mini DisplayPort til HDMI. Mon ikke der er en vis chance for det?
--
Henrik Münster
Esbjerg