|  | 		    
					
        
         
          
         
	
          | |  | Overvejer Dell Fra : steffena2
 | 
 Dato :  23-10-08 17:37
 | 
 |  | 
 
            Hej
 Jeg overvejer at købe en Dell XPS 420, primært fordi kabinettet har de ydre 
 tilslutningsmuligheder jeg har brug for, og at de er placeret på en 
 hensigtsmæssig måde.
 Men hvad siger I til samlekvalitet, støjniveau fra div blæsere, komponent 
 kvalitet.
 Er det OK, eller er det    |  |  | 
  Holst (23-10-2008) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Holst
 | 
 Dato :  23-10-08 19:45
 | 
 |  | 
 steffena2 wrote:
 > Jeg overvejer at købe en Dell XPS 420, primært fordi kabinettet har de ydre 
 > tilslutningsmuligheder jeg har brug for, og at de er placeret på en 
 > hensigtsmæssig måde.
 > 
 > Men hvad siger I til samlekvalitet, støjniveau fra div blæsere, komponent 
 > kvalitet.
 > 
 > Er det OK, eller er det    Jeg kan ikke udtale mig om Dells stationære computere, men jeg har selv 
 haft et par Dell-laptops. De har begge været god og robust kvalitet, der 
 virker upåklageligt. I begge computere har blæseren været så støjsvag, 
 at man overhovedet ikke lægger mærke til den, medmindre man decideret 
 lytter efter den. Min brors firmabetalte - og ifølge ham kvalitetslaptop 
 - lyder som en jetjager i sammenligning med min Dell.
 Men om det samme gør sig gældende med Dells stationære og XPS 420 
 specifikt, aner jeg ikke.
            
             |  |  | 
  Paul Østerby Sørense~ (23-10-2008) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Paul Østerby Sørense~
 | 
 Dato :  23-10-08 20:24
 | 
 |  | 
 
            "Holst" <newsfeb08@shelter.dk> skrev i en meddelelse 
 news:4900c620$0$56777$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
 >
 > steffena2 wrote:
 >
 >> Jeg overvejer at købe en Dell XPS 420, primært fordi kabinettet har 
 >> de ydre tilslutningsmuligheder jeg har brug for, og at de er placeret 
 >> på en hensigtsmæssig måde.
 >>
 >> Men hvad siger I til samlekvalitet, støjniveau fra div blæsere, 
 >> komponent kvalitet.
 >>
 >> Er det OK, eller er det    >
 > Jeg kan ikke udtale mig om Dells stationære computere, men jeg har 
 > selv haft et par Dell-laptops. De har begge været god og robust 
 > kvalitet, der virker upåklageligt. I begge computere har blæseren 
 > været så støjsvag, at man overhovedet ikke lægger mærke til den, 
 > medmindre man decideret lytter efter den. Min brors firmabetalte - og 
 > ifølge ham kvalitetslaptop - lyder som en jetjager i sammenligning med 
 > min Dell.
 >
 > Men om det samme gør sig gældende med Dells stationære og XPS 420 
 > specifikt, aner jeg ikke.
 >
 Sidder til daglig foran en Optiplex 755 core2quad og den siger ikke 
 meget, havde fat i en XPS til en kunde for nogen tid siden men lagde 
 ikke mærke til om den larmede så det har den vel ikke gjort    Hvis jeg 
 rejser mig lidt i sædet på arbejde kan jeg vel se en ca. 15 Dell 
 stationære plus ca. 5 bærbare og det er ganske gode og fornuftige 
 maskiner.
 -- 
 Med Venlig Hilsen
 paul at sorensen.as 
            
             |  |  | 
   Claus Tersgov (24-10-2008) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Claus Tersgov
 | 
 Dato :  24-10-08 10:45
 | 
 |  | 
 
            Paul Østerby Sørensen  skrev bl.a.:
 > ikke mærke til om den larmede så det har den vel ikke gjort    Hvis
 > jeg rejser mig lidt i sædet på arbejde kan jeg vel se en ca. 15 Dell
 > stationære plus ca. 5 bærbare og det er ganske gode og fornuftige
 > maskiner.
 Dell bliver i megastor stil brugt i samtlige banker, børser, 
 forsikringsselskaber samt pentagon, så hvis de larmede unødigt, så ville de 
 ikke blive  være så populærere...
 Der er antageligvis tonsvis af kontorlokaliteter verden over med mere end 
 150+ Dell maskiner..
 Claus 
            
             |  |  | 
  Optimus Prime (24-10-2008) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Optimus Prime
 | 
 Dato :  24-10-08 08:11
 | 
 |  | 
 
            steffena2 skrev:
 > Jeg overvejer at købe en Dell XPS 420, primært fordi kabinettet har de ydre 
 > tilslutningsmuligheder jeg har brug for, og at de er placeret på en 
 > hensigtsmæssig måde.
 > 
 > Men hvad siger I til samlekvalitet, støjniveau fra div blæsere, komponent 
 > kvalitet.
 > 
 > Er det OK, eller er det    Jeg er med til at vedligeholde knap 3000 klienter dagligt, af dem er 150 
 Dell Optiplex GX620 - det er nogen af dem vi har færrest problemer med 
 og de er dejligt støjsvage.
 Men det beviser jo kun at Dell KAN levere ordentlige computere - siger 
 desværre ikke noget om den model du spørger til...
 Til sammenligning har vi en del IBM udstyr - deriblandt flere modeller 
 som giver en del problemer og andre der kører fejlfrit, så tror ikke du 
 kan bruge det til specielt meget desværre    |  |  | 
  Holst (24-10-2008) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Holst
 | 
 Dato :  24-10-08 09:36
 | 
 |  | 
 Optimus Prime wrote:
 >> Er det OK, eller er det    > 
 > Jeg er med til at vedligeholde knap 3000 klienter dagligt, af dem er 150 
 > Dell Optiplex GX620 - det er nogen af dem vi har færrest problemer med 
 > og de er dejligt støjsvage.
 > 
 > Men det beviser jo kun at Dell KAN levere ordentlige computere - siger 
 > desværre ikke noget om den model du spørger til...
 > 
 > Til sammenligning har vi en del IBM udstyr - deriblandt flere modeller 
 > som giver en del problemer og andre der kører fejlfrit, så tror ikke du 
 > kan bruge det til specielt meget desværre    Jeg tror, man skal huske at tænke på, at køber man en fabrikants dyrere 
 modeller, så er der ofte en forskel derfra og til de billigere modeller.
 Og så er det nok ligegyldigt, om man vælger Dell, IBM eller noget helt 
 tredje. Vælger man det billigste produkt, er der helt bestemt en 
 mulighed for, at der sidder en billigere og mere støjende blæser i 
 maskine end i maskinen, der koster det dobbelte.
            
             |  |  | 
   Kenneth (24-10-2008) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Kenneth
 | 
 Dato :  24-10-08 23:28
 | 
 |  | Holst wrote:
 > Og så er det nok ligegyldigt, om man vælger Dell, IBM eller
 > noget helt tredje. Vælger man det billigste produkt, er der
 > helt bestemt en mulighed for, at der sidder en billigere og
 > mere støjende blæser i maskine end i maskinen, der koster det
 > dobbelte.
 
 Jeg sidder med en Dell XPS bærbar som kostede, godt nok
 inklusiv taske og extra batteri, godt og vel 27000.
 
 Den larmer som et gammelt nedslidt køleskab når
 der bliver gamet så jeg er glad for at jeg har
 et 5.1 headset på der :)
 
 Min pointe er så at der tit er andre årsager til dette
 end bare billig / dyr. Det er rent faktisk temmelig
 dyre blæsere der sidder i min XPS.
 
 Med Venlig Hilsen / With Best Regards
 Kenneth Iversen
 
 
 
 |  |  | 
  Claus Tersgov (24-10-2008) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Claus Tersgov
 | 
 Dato :  24-10-08 10:42
 | 
 |  | 
 
            steffena2  skrev bl.a.:
 > Men hvad siger I til samlekvalitet, støjniveau fra div blæsere,
 > komponent kvalitet.
 > Er det OK, eller er det    Du får ikke noget bedre!
 Delle og HP er absolut det ypperligste, der findes. Min Dell server som 
 kører videoredigering er så hamrende solid og stabil. Til gengæld er den 
 også dobbelt så tung som en hjemmesamlet bambusmaskine. Kabinettet er ganske 
 enkelt mange gange mere solidt.
 Claus 
            
             |  |  | 
  Poul (24-10-2008) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Poul
 | 
 Dato :  24-10-08 08:55
 | 
 |  | On 23 Okt., 18:37, "steffena2" <steffe...@mail.dk> wrote:
 > Hej
 >
 > Jeg overvejer at købe en Dell XPS 420, ...
 
 Jeg købte i januar en Dell XPS 420 og har været godt tilfreds med den.
 
 MEN ...! Efter leveringen - og en gang senere - har jeg haft behov for
 at stille nogle spørgsmål til support. Først prøvede jeg at sende
 adskillige mails, men har aldrig fået nogen svar (og heller ikke en
 kvittering for modagelse af mine mails). Så prøvede jeg at ringe.Her
 blev jeg hver gang sat om til XPS support, som er et eller andet sted
 i verden, hvor man taler "lokal engelsk". Dette prøvede jeg flere
 gange (da man ikke i Danmark under nogen omstændigheder ville yde
 support på XPS). Hvis det endelig lykkedes mig at komme igennem, så
 var forbindelsen så ringe (lavpris ip-telefoni?) at man ikke kune føre
 en forståelig samtale.
 
 Så jeg håber ikke at jeg nogensinde får virkelig brug for min XPS
 support, da den, efter min erfaring, er ikke-eksisterende. Af denne
 grund vil jeg ikke fremover købe mine pc'er hos Dell, som jeg ellers
 har brugt i mange år og været godt tilfreds med.
 
 Mvh. Poul
 
 
 |  |  | 
  Kenneth (24-10-2008) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Kenneth
 | 
 Dato :  24-10-08 23:42
 | 
 |  | Poul wrote:
 > Jeg købte i januar en Dell XPS 420 og har været godt tilfreds
 > med den.
 >
 > MEN ...! Efter leveringen - og en gang senere - har jeg haft
 > behov for at stille nogle spørgsmål til support. Først prøvede
 > jeg at sende adskillige mails, men har aldrig fået nogen svar
 > (og heller ikke en kvittering for modagelse af mine mails). Så
 > prøvede jeg at ringe.Her blev jeg hver gang sat om til XPS
 > support, som er et eller andet sted i verden, hvor man taler
 > "lokal engelsk". Dette prøvede jeg flere gange (da man ikke i
 > Danmark under nogen omstændigheder ville yde support på XPS).
 > Hvis det endelig lykkedes mig at komme igennem, så var
 > forbindelsen så ringe (lavpris ip-telefoni?) at man ikke kune
 > føre en forståelig samtale.
 >
 > Så jeg håber ikke at jeg nogensinde får virkelig brug for min
 > XPS support, da den, efter min erfaring, er ikke-eksisterende.
 > Af denne grund vil jeg ikke fremover købe mine pc'er hos Dell,
 > som jeg ellers har brugt i mange år og været godt tilfreds med.
 
 Jeg er delvist enig med ovenstående. Jeg havde også brug for
 support,
 da jeg havde et grafikkort der stod af. Selvom Dell normaltvis
 ikke yder
 support på XPS serien, så forsøgte de stadig at hjælpe med at
 finde
 fejlen (jeg havde nu fundet den, men de vil have det prøvet en
 extra gang)
 
 Jeg blev smidt rundt i de forskellige afdelinger i første omgang,
 og
 endte med den danske Inspiron afdeling. De var også enige med mig
 i, at det var grafikkort som var problemet, og de sendte mig så
 videre i systemet, da de åbenbart ikke kunne bestille
 dele/tekniker til den.
 
 På dette tidspunkt var der så gået ca. 45 minutter med dette.
 
 Efter 25 minutters venten, så endte jeg med en kvindelig
 supporter i
 Irland, som jeg havde nogle problemer med at forstå. Skummel
 dialekt :)
 Kan iøvrigt tilføje at jeg ikke fik at vide i DK afdelingen, at
 jeg ville
 blive viderestillet til en udenlandsk support.
 
 Men det endte så med at det hele skulle testes igen, og hun mente
 så til sidst at det måtte være grafikkortet..
 
 Jeg vil tro at der gik ca. 30 minutter med testning.
 
 Efter dette blev en tekniker bestilt + grafikkort, som var ude
 ved mig dagen efter. Det var jo som sådant fint... men hvorfor
 de ikke kunne ordne det i DK, undrer mig meget.
 
 Nu vil jeg så sige, at den type XPS som jeg har ikke er noget man
 ser tit i DK. Teknikeren havde rent faktisk aldrig set den model
 før.
 Men hvorfor de ikke har lavet en XPS support i nyere tid med alle
 de forskellige XPS modeller de efterhånden sælger forstår jeg
 ikke.
 
 Med Venlig Hilsen / With Best Regards
 Kenneth Iversen
 
 
 
 |  |  | 
  steffena2 (25-10-2008) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : steffena2
 | 
 Dato :  25-10-08 07:15
 | 
 |  | 
 
            tak for indlæggene - bestiller en i dag    mvh steffen
 "steffena2" <steffena2@mail.dk> skrev i en meddelelse 
 news:4900a841$0$56770$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
 > Hej
 >
 > Jeg overvejer at købe en Dell XPS 420, primært fordi kabinettet har de 
 > ydre tilslutningsmuligheder jeg har brug for, og at de er placeret på en 
 > hensigtsmæssig måde.
 >
 > Men hvad siger I til samlekvalitet, støjniveau fra div blæsere, komponent 
 > kvalitet.
 >
 > Er det OK, eller er det    > 
            
             |  |  | 
 |  |