Skal vi have medlidenhed??
Fra : Kim2000

Dato : 22-10-08 18:02

http://www.bt.dk/article/20081021/nyheder/710200004/

Det er svært at få medlidenhed med "finanskrisens ofre", naturligvis er det
brandærgeligt at blive fyret netop som man køber hus, men omvendt, så køber
man skisme da ikke et hus når man er sygemeldt. Men selv når det er sagt, så
burde to personer med 2 indkomster, den ene lagerarbejder, den anden
arbejdsløs, vel uden problemer kunne sidde i et hus til små 900.000 kroner.
Men igen er der her en hage, nemlig at banken havde sagt nej, i stedet for
at se sig om efter andre banker, så låner man beløbet på det "grå marked",
altså 20-25% i rente. Naturligvis gik det galt.

Og det har ikke dyt med den påståede finanskrise at gøre. Det handler om en
familie, der ikke kunne finde ud af at styre sin økonomi, og sikkert derfor
sagde banken nej.

mvh
Kim

Fra : Martin [TMM]

Dato : 22-10-08 18:25

Hej
Kim2000 wrote:
> Det er svært at få medlidenhed med "finanskrisens ofre",

"Finanskrisens ofre" som du så smukt omtaler dem, er jo ikke andet end
pengegriske folk, der gik for vidt i deres griskhed. Det korte svar på dit
spørgsmål må derfor være nej.
Det uheldige i denne "krise" er bare at de trækker mange andre med sig ned,
på grund af Kællinge-panik på aktiemarkedet. Havde man da bare penge nok til
at kunne investere nu her hvor kurserne er lave....

> [...]
> banken havde sagt nej, i stedet for at se sig om efter andre banker,
> så låner man beløbet på det "grå marked", altså 20-25% i rente.

Det har selv jeg omløb nok til at kunne renge ud, ville gå galt.

Mvh
Martin

Fra : Jens Bruun

Dato : 22-10-08 18:26

> Og det har ikke dyt med den påståede finanskrise at gøre. Det handler
> om en familie, der ikke kunne finde ud af at styre sin økonomi, og
> sikkert derfor sagde banken nej.

Der kan være 10 mio grunde til, at banken sagde nej. Ganske som der kan være
10 mio grunde til, at hun blev fyret.

Jeg har medlidenhed med mennesker, der er så indskrænkede, at de stiller op
til en artikel som denne. Jeg har kun afsky til overs for en avis, der
bringer en artikel som denne.

Når jeg glemmer, hvorfor jeg ikke læser BT, skal jeg bare have et link som
dit. Så husker jeg igen...

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Kim2000

Dato : 22-10-08 18:33

> "Kim2000" <kim2000@surfer.dk> skrev i en meddelelse

> Der kan være 10 mio grunde til, at banken sagde nej. Ganske som der kan
> være 10 mio grunde til, at hun blev fyret.

Nu siger hun jo selv sygemelding i artiklen, så det antager jeg som rigtigt.
Hvor om alting er burde en sådan familie altså have en lagerarbejdersløn,
som ligger på 20-24.000 kroner, plus hendes
sygedagpenge/kontanthjælp/a-kasse. Familien burde altså have et
rådighedsbeløb der lå på mindst omkring de 20.000 kroner plus børnepenge.
Det burde altså ikke være helt umuligt, men det hele forkludres jo af
komplet tosset finanasering af huset.

Jeg kan slet ikke forstå at avisen på nogen måde kan få det til at have det
mindste at gøre med finanskrisen.

> [...]
> bringer en artikel som denne.
>
> Når jeg glemmer, hvorfor jeg ikke læser BT, skal jeg bare have et link som

Glad for at kunne hjælpe

Fra : Jens Bruun

Dato : 22-10-08 18:41

> Nu siger hun jo selv sygemelding i artiklen, så det antager jeg som
> rigtigt.

Jeg tror ikke, du skal antage noget som helst som rigtigt i dén slags
artikler.

> [...]
> børnepenge. Det burde altså ikke være helt umuligt, men det hele
> forkludres jo af komplet tosset finanasering af huset.

Nej. Det hele forkludres af alt det, vi ikke får at vide.

> Jeg kan slet ikke forstå at avisen på nogen måde kan få det til at
> have det mindste at gøre med finanskrisen.

Hvis nogen tror, det har noget med finanskrisen at gøre, har avisen opnået
netop dét, man ønskede. Jeg vil tro, at flertallets af BT's læsere er ganske
sikre på, det har noget med finanskrisen at gøre, når en dysfunktionel
familie som den i artiklen portrætterede mister huset.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : hanzen

Dato : 22-10-08 18:32

> [...]
>
> Og det har ikke dyt med den påståede finanskrise at gøre. Det handler om
> en familie, der ikke kunne finde ud af at styre sin økonomi, og sikkert

Det tyder på krisen ikke er så slem - hvis der i det hele taget er tale om
en krise.
Journalisten har fået besked på at skrive noget om "krisens ofre" - og så
var det her det eneste han kunne finde.
--
hilzen
hanzen

Fra : Jens Bruun

Dato : 22-10-08 18:35

"hanzen" <hanzen@mailmeej.dk> skrev i en meddelelse

> Det tyder på krisen ikke er så slem - hvis der i det hele taget er
> tale om en krise.
> Journalisten har fået besked på at skrive noget om "krisens ofre" -
> og så var det her det eneste han kunne finde.

Denne "krise" har medført, at vi nu oplever små 200 tvangsauktioner om
måneden.

I perioden lige efter "kartoffelkuren" var vi opp på 1.900 tvangsauktioner
om måneden.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Kim2000

Dato : 22-10-08 18:49

> [...]
> måneden.
>
> I perioden lige efter "kartoffelkuren" var vi opp på 1.900 tvangsauktioner

Præcis, det er virkelig en krise på 1.klasse. Næsten alle der bliver berørt
af den kan blot skrue lidt ned for forbruget af luksusvarer som modetøj,
bøger, aviser, bageren osv osv.

Forøvrigt har jeg ligeså svært ved at se at de tvangsaktioner der kommer nu
kan have det helt vilde med krisen at gøre, krisen har stået på i mindre end
een måned, så jeg kan ikke se hvordan pokker det kan nå at ramme hr og fru
Danmark på så kort tid.

Fra : Michael Meidahl Jens~

Dato : 22-10-08 19:11

"hanzen" skrev i en meddelelse

> Journalisten har fået besked på at skrive noget om "krisens >ofre" - og så
> var det her det eneste han kunne finde.

Og i morgen kommer så en rørende historie om bankdirktøren
krisen har ramt som var det en skovl i hovedet , tænk det det gik faktisk
så galt at han blev nødt til at bede det offentelige om hjælp.

Modsat parret i dagens historie skulle man mene at bankdirktøren jo har styr
på Økonomien , man undre sig bare en smule over at manden ikke i gode tider
lage lidt til side til dårlige tider. Men der er faktisk onde tunger der
påstår at den gode bankdirktør han har lagt lidt til side til dårlige tider
, men kun til sig selv.

--
Venlig Hilsen
Michael Meidahl Jensen

Fra : Jens Bruun

Dato : 22-10-08 19:15

"Michael Meidahl Jensen" <mmj@FJERNDETTEtidsfaktoren.dk> skrev i en
meddelelse news:48ff6c99$0$56768$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk

> [...]
> faktisk onde tunger der påstår at den gode bankdirktør han har lagt
> lidt til side til dårlige tider , men kun til sig selv.

Helt sikkert. Og løsningen er, at vi hæver skatten, giver flere penge til
pensionisterne, sænker efterlønsalderen, indfører et dyrepoliti, sætter
clairvoyance og uddannelse af piercere på finansloven, freder alle dem på
overførselsindkomster og i øvrigt sikrer, at alle danskere har maksimalt 30
min. til nærmeste hospital. Voila.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Michael Meidahl Jens~

Dato : 22-10-08 19:36

"Jens Bruun" skrev i en meddelelse

> [...]
> overførselsindkomster og i øvrigt sikrer, at alle danskere har >maksimalt

Kommer det fra en hvis politiske leder bliver beskyttet af bodyguards 24/7
!.
Et parti hvor der er mere lort på styret en styr på lortet .

Man forstår jo så straks hvordan tanker som disse bliver til !!

"Socialpolitikkens formål er at bekæmpe fattigdom og social
marginalisering - ikke at skabe lighed i samfundet "

Og Brunn jeg er ikke et øjeblik i tvivl om at du blandt andet er faldet for
disse her

"Retspolitikkens formål er at skabe tryghed i samfundet. Borgere og
virksomheder skal beskyttes mod overgreb fra både myndigheder og kriminelle
"

"Liberal Alliance ønsker gennem sin skatte- og erhvervspolitik at afskaffe
alle former for offentlig erhvervsstøtte "

Især den sidste her er hele dit kontigent værd .

"Skattetrykket skal sættes ned. Et for højt skattetryk er både urimeligt og
uhensigtsmæssigt"

--
Venlig Hilsen
Michael Meidahl Jensen

Fra : Kurt Lund

Dato : 22-10-08 22:10

Jens Bruun wrote:
> [...]
> alle dem på overførselsindkomster og i øvrigt sikrer, at alle
> danskere har maksimalt 30 min. til nærmeste hospital. Voila.

Det er fanme da noget fis.
Hvorfor i alverden skal vi have mere end et kvarter til nærmeste hospital?

--
Kurt Lund

Fra : Kim2000

Dato : 22-10-08 22:15

"Kurt Lund" <lund@fabel.dk> skrev i en meddelelse

> Det er fanme da noget fis.
> Hvorfor i alverden skal vi have mere end et kvarter til nærmeste hospital?

Men kan man ikke undre sig over at man i tresserne havde 30-40 minutter til
det nærmeste hospital, mens man i dag har et par timer _og_ vi betaler 20%
mere i skat end den gang. (behøver jeg nævne at svaret er papirnusseriets
indtog).

Fra : Kurt Lund

Dato : 22-10-08 22:59

Kim2000 wrote:

> [...]
> minutter til det nærmeste hospital, mens man i dag har et par timer
> _og_ vi betaler 20% mere i skat end den gang. (behøver jeg nævne at

Det er nu ikke så nemt bare at skyde skylden på papirnusseriet. Der er
rigtig mange andre faktorer.
I øvrigt tror jeg ikke, at du kan måle noget direkte på det øgede
skattetryk, det vigtigste må være at se på hvor stor en procentdel af
statens indtægter der går til sundhedsvæsenet i forhold til dengang. Jeg
kender ikke tallene, men har en tyrkertro på, at der bruges /langt/ flere
penge i dag end før.

--
Kurt Lund

Fra : @

Dato : 23-10-08 02:39

On Wed, 22 Oct 2008 23:59:08 +0200, "Kurt Lund" <lund@fabel.dk> wrote:

> [...]
>kender ikke tallene, men har en tyrkertro på, at der bruges /langt/ flere

sikkert men på hvad?

jeg tør vædde på at lige nøjagtig administration og papirvælde absolut
ikke er blevet mindre med årene

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : Peter

Dato : 23-10-08 21:40

@ wrote:

> sikkert men på hvad?

Sygeplejerskers løn?

Fra : Bo Warming

Dato : 23-10-08 22:26

"Peter" <xdzgor@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]

SIKKERT JA, men Islam er vigtigere end penge

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 24-10-08 17:38

On Wed, 22 Oct 2008 20:14:44 +0200, "Jens Bruun"
<bruun_jens@hotmail.com> wrote:

> [...]
>overførselsindkomster og i øvrigt sikrer, at alle danskere har maksimalt 30

Voila.

Helt 30

min. til

clairvoyance og i øvrigt sikrer skatter efter alle dem på

clairvoyance og i øvrigt sikrer fleren, indfører, at vi hæver

over alle dem på finanslover flere hospital. Voila.

Helt sikrer, at alle dem på

clairvoyance og i øvrigt sikrer og uddanslover efter

over alle danslover flere penge til nærmeste har maksimalt 30

clairvoyance og i øvrigt sikrer, at alle dem på

min. til nærmeste hospital. Voila.

Helt sikrer et dyrepoliti, sænker

penge til nærmesterne, s

Fra : vvv

Dato : 22-10-08 18:36

"Kim2000" <kim2000@surfer.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> Og det har ikke dyt med den påståede finanskrise at gøre. Det handler om
> en familie, der ikke kunne finde ud af at styre sin økonomi, og sikkert

Det er selvfølgelig trist for dem at miste deres hus, men det har de ligesom
selv bedt om, finanskrise eller ej.
Som du selv skriver, bunder det vist mere i manglende overblik over egen
økonomi end i finanskrise.
At BT skriver sådan en gang lort fatter jeg ikke, når jo, måske fatter jeg
det alligevel godt, og husker hvorfor det er jeg ikke læser BT.
At man udstiller sine egne mangler på den måde fatter jeg heller ikke, men
måske tror de selv på at det er finanskrisen der har knækket dem.

vv

Fra : H. Jensen

Dato : 23-10-08 08:17

> [...]

en
> familie, der ikke kunne finde ud af at styre sin økonomi, og sikkert

Nej, deres problem har ikke noget med finanskrisen at gøre. Ca. 25% af unge
under 30 kan ikke styre deres økonomi.
http://www.business.dk/article/20081015/dinepenge/81015079/0/'/

De er produkter af de sidste 15 års budskab om at man skal udleve sine
drømme. Det er det som er problemet:

* Det betyder langvarige uddannelser, selvom deres sociale arv ikke er i
orden.
* Det betyder at de køber hus under en højkonjunktur uden at have penge med
på kistebunden.

For ikke så lang tid siden kunne de have lånt de ca. 680.000 (80% af
købesummen) til en fast rente på 4%, hvis de selv havde 167.000 med. Men de
handlede hjernevasket og lånte til hele hytten.

Jeg vil gerne bede om ansvarlighed.

Til de unge: Lad være med at tage lange uddannelser, hvis Jeres forældre
ikke har en i forvejen. Der er ingen som vil kræve at I enten skal sulte
eller prostiturere Jer selv for at undgå gældsfælde:
http://www.metroxpress.dk/dk/article/2008/10/14/07/3933-83/index.xml Drop ud
og find et arbejde i et supermarked.

Til lovgiverne: I bør stramme op omkring udbetalinger og huskøb. Nok kan man
hævde at folk har lov til at være dumme, men det koster samfundet i form af
omkostninger til fogedret og andre myndigheder, når der skal genhusning til.
30% udbetaling og ret til flexlån er noget der skal kræve 5 års ejerskab af
et hus og rentefrie løn skulle kræve 10 år.

Regards
Meditation Inlet - special boarding school for children with special needs.
H. Jensen
case-manager

Fra : mr

Dato : 23-10-08 09:37

"H. Jensen" <meditationinlet@yahoo.co.uk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Regards
> Meditation Inlet - special boarding school for children with special

Nu er det trods alt de unge der kommer til at betale regningen for de gamles
arbejdsfrie scoren af kassen ved de uholdbare prisstigninger på boliger. Man
kan med mindst lisså stor ret kræve at lovgiverne strammer op og sætter en
grænse for hvor meget huspriserne må stige. Desuden ville en
kapitalvindingsskat være mere rimelig end at lovgive om 30 % udbetaling. 30
% udbetaling vil sætte boligmarkedet helt i stå, priserne skal mer eend
halveres for at det kan lade sig gøre. Og så skal I bare høre klagen fra de
gamle husejere.
Prisstigninger på fast ejendom skyldes ikke ejeren, det er samfundsskabte
værdier som alle har æren for. Derfor vil en beskatning af fortjeneste på
fast ejendom (undtaget erhverv) være yderst rimelig og gavnlig for alle.
"ret til flexlån" --- det er godt nok en kontroversiel formulering.

Fra : H. Jensen

Dato : 23-10-08 09:59

"mr" <mail@mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> fast ejendom (undtaget erhverv) være yderst rimelig og gavnlig for alle.
> "ret til flexlån" --- det er godt nok en kontroversiel formulering.

Ja, Boligmarkedet vil gå i stå, men er det ikke bedre at regulere via
långivningen end at gribe ind i prisen på selve husene, som kan stige og
falde af mange årsager alt efter hvad folk vægter i et hus. For årtier siden
skulle alle have en gildesal. Nu skal de have udekøkkener og havudsigt. Der
er andre faktorer for prisudviklingen på et hus end blot markedets almene
udvikling.

Jeg foretrækker at begrænse muligheden for at låne, da lån også har vist sig
at blive brugt til andet end det tilsigtede. Men alt af mest skal folk se på
hvor at de kommer fra og så lade deres liv begrænse af det. Så kommer der
mere ro på.