En ny dag i dadelplukkerens liv
Fra : /Peter

Dato : 22-10-08 07:47

Solen bager på pladsen, hvor dadelplukkeren sammen med byens øvrige mænd er
samlet omkring en ring af sten, alt er stille.

Raslene kommer en kærre ind, med en menneskelignende skikkelse pakket ind i
hvidt stof, let svajene under kærrens bevægelser.

Skikkelsen der endnu ikke har givet lyd fra sig, bliver sat i et hul i
stenringens midte, kun med overkroppen fri, hullet fyldes.

Nu kommer en summen fra byens mænd - der gives tegn, nu må der kastes.

Sten af nøje udvalgt størrelse, bliver samlet op og én efter én kastes de
mod den nedgravede skikkelse.

Efter det føste slag fra en sten, bevæger skikkelsen sig, gråd og et par
hulk, der ikke opfattes i mændenes summen, er første tegn på at skikkelsen
er levende.

Dadelplukkeren ved, han ikke skal ramme efter det der ligner hovedet,
afstraffelsen skal ikke slutte for tidligt.

En efter en kastes stenene med støste omhu, og det hvide stof farves
langssom rødt.

Halvt bevidstløs prøver skikkelsen at vride sig op af hullet, i kampen for
at overleve, det er meningsløst, for at slippe for døden ved stening, ved
skikkelsen, der bundet på hænder og fødder og pakket ind i stof, at den ikke
kun skal op af hullet, men helt hen til kanten af stenene
-forbi mændende.

Nu kaster dadelplukkeren sin sidste sten, den rammer skikkelsen som nu ikke
længere hulker eller bevæger sig, men blot ligger foroverbøjet i hullet i
sandet, der nu er farvet rødt af blod.

Endnu et tegn gives, alle mændende forlader pladsen, for igen at gå ud i
dadelplantagen og passe deres arbejde.

Fra : /Peter

Dato : 22-10-08 09:58

"/Peter" <pgh@wer.nn> skrev i en meddelelse
> Solen bager på pladsen, hvor dadelplukkeren sammen med byens øvrige mænd
> er
> samlet omkring en ring af sten, alt er stille.

Dette er ganske vist.

En herlig historie fra det virklige liv.
En ganske almindelig hændelse, en almindelig lørdag, under
et besøg hos min ven dadelplukkeren Asad.

Jeg husker, jeg tænkte ved mig selv om jeg skulle yde min bistand til den
efterfølgende oprydning, og klargøring til næste ceremoni.

Men valgte at gå til Asads hjem og få en kop the og lidt vandpipe,
og glæde mig over det gode vejr.

Fra : Peter

Dato : 22-10-08 17:37

> [...]
> ved skikkelsen, der bundet på hænder og fødder og pakket ind i stof,
> at den ikke kun skal op af hullet, men helt hen til kanten af stenene

jeg har faktisk gået i skole med en som har oplevet dette i virkeligehde
ja det var ikke ham der var pakket ind i hullet i jorden-så kunne han jo
ikke frrtælle om det vel hahaha
men hos ham han oghans famile kan de intet se galt i at denne måde at
lave henrettlese på for folk der har fordrudt bravt mod loven

ja han enda min bedste ven.