De strømmede til Danmark for under et år s~
Fra : -=* NEiL DANELAW *=-

Dato : 22-10-08 06:45

Fra : Jens Winther

Dato : 22-10-08 08:48

"-=* NEiL DANELAW *=-"
<jegerdumoggrimogharingenvenner@islamisktrossamfund.dk> skrev i en
meddelelse news:n-ydnRTSL6FEIGPVnZ2dnUVZ8iydnZ2d@giganews.com...
> Polakken rejser hjem:
>
> http://www.erhvervsbladet.dk/article/20081022/news01/81022002/
>
> Det er da trist.

Der er en ting du har overset, hvis en dansk håndværker koster 450 kr pr
time med moms og en polsk koster 75 kr hvad vil du så helst ha?? Det er ikke
småpenge vi taler om her.

Fra : -=* NEiL DANELAW *=-

Dato : 22-10-08 17:50

"Jens Winther" <knephende@hotmail.com> wrote in message

> Der er en ting du har overset, hvis en dansk håndværker koster 450 kr pr
> time med moms og en polsk koster 75 kr hvad vil du så helst ha?? Det er
> ikke småpenge vi taler om her.

Man får hvad man betaler for. Problemet er, at når først polakkerne rejser
hjem,
så er krisen virkelig grum.

Fra : Bo Warming

Dato : 23-10-08 00:03

"-=* NEiL DANELAW *=-"
<jegerdumoggrimogharingenvenner@islamisktrossamfund.dk> skrev i meddelelsen
> "Jens Winther" <knephende@hotmail.com> wrote in message

> Man får hvad man betaler for. Problemet er, at når først polakkerne rejser
> hjem,
> så er krisen virkelig grum.

Polakkerne rejser hjem så småt nu, når danskere ikke har overskud til vildt
overforbrug som før.
Det er ikke grum krise at man ikke får sig et ekstra badeværelse

De afdragsfri lån lokkede til pjat-investeringer, ja, men ikke så vildt at
uoprettelig skade er sket og Mærsk slikker USA-røv så vi ikke går rabundus
På det jævne, på det jævne, synger dansken der har livet sat dig stævne,
ikke i det himmelblå

Fra : Carsten Riis

Dato : 22-10-08 08:52

-=* NEiL DANELAW *=- skrev den 22-10-2008 07:44:
> Polakken rejser hjem:
>
> http://www.erhvervsbladet.dk/article/20081022/news01/81022002/
>
> Det er da trist.

Og en total misvisende artikel.

At tilgangen kun er 1600 pr. måned fortæller intet om mængden der
allerede er givet. Naturligvis når tilgangen et eller andet
mæthedspunkt, hvorfor selve tilgangen naturligvis bliver mindre.

Der står godt nok, at der over flere måneder er rejst 5000.....jamen
hvad med tidligere. der er jo altid nogen som rejser. Og hvis flere
måneder bare er 3, så er vi nede 1667 personer pr. måned.

Hvad når man kommer tilbage igen inden for fx 3 måneder...skal der så
søges ny opholds/arbejdstilladelse (skal de i hele taget have det, når
de er EU-borgere?) eller kan man bruge den gamle endnu?

Hvis man gerne vil have, at de rejser, jamen så udvand Ligningslovens
§9a, så giver et fradrag på 629 kroner pr. dag (de første 5400 kroner
betaler man selv).....på årsbasis er der et fradrag på godt 145000
kroner (20 rejsedage pr. måned). så tro da fanden, at østarbejderne
kan li' at arbejde i Danmark, når de kan leve som konger på andre
skatteyderes regning.

ovenstående er naturligvis min private holdning.
Carsten Riis
www.de3faktorer.dk