Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Formatering af 16 Gb SD kort i cam
Fra : Niels Hejnfelt

Dato : 20-10-08 09:13

Hej til gruppe

Jeg har et digitalt combi videocam./fotocam af mærket JVC MC-100, med 2
card-slots (SD og CF) fra 2005, og købt med et 4Gb Microdrive.

Jeg har nu købt et 16 Gb SD kort, og hver gang jeg angiver at kameraet skal
benytte dette kort, vil kameraet formattere det først.
Problemet er, at kameraet går i dvale inden det er færdigt med formattering,
og historien starter således forfra hver gang.
Dvalefunktionen kan ikke ændres i indstillingerne, og selv om kortet
forinden er formatteret i en kortlæser, eller i at endet kamera, så kræves
der alligevel formattering i dette kamera før anvendelse...
Nogen der har et godt bud på en løsning...
Mvh
Niels Hejnfelt

Fra : Ukendt

Dato : 20-10-08 09:23

Vil det hjælpe at pille ved en knap eller to, mens det formaterer?
Før oplevet, ved anden elektronik, at det kan forhindre dvale.
--
Venlig hilsen
Ole "Toggal" Juhl (Storefut)

Fra : Niels Hejnfelt

Dato : 20-10-08 09:46

Vil det hjælpe at pille ved en knap eller to, mens det formaterer?
> Før oplevet, ved anden elektronik, at det kan forhindre dvale.
> [...]

Hehe - det ER prøvet...alle knapper......så stopper formatteringen
Burde nok ha' skrevet det også
Har også prøvet at køre uden batteri, direkte på el-net, men med samme
resultat.
Men tak alligevel
Mvh Niels

Fra : Preben Andersen

Dato : 20-10-08 10:12

"Niels Hejnfelt" <niels@hejnfelt.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> der alligevel formattering i dette kamera før anvendelse...
> Nogen der har et godt bud på en løsning...

Med den alder kameraet har, kan du nok ikke bruge et 16GB SDHC kort.

--
mvh/ Preben
slet SLETDETTE hvis du svarer direkte

Fra : Niels Hejnfelt

Dato : 20-10-08 11:09

Med den alder kameraet har, kan du nok ikke bruge et 16GB SDHC kort.
mvh/ Preben

Det kunne frygtes, men da det er "født" med et 4 Gb CF/Microdrive i det
andet card-slot, så burde der mig bekendt heller ikke være problemer med et
16 Gb...
Mvh
Niels

Fra : Preben Andersen

Dato : 20-10-08 12:48

> Det kunne frygtes, men da det er "født" med et 4 Gb CF/Microdrive i det
> andet card-slot, så burde der mig bekendt heller ikke være problemer med
> et 16 Gb...

Det er jeg næsten sikker på, der er. SDHC standarden er ikke ret gammel, og
den er ikke bagud compatibel, så den kræver udstyr, der er beregnet til
SDHC, og det er det nævnte kamera vist ikke. Jeg vil gætte på, at kameraet
max. kan udnytte et 2GB kort.

Fra : Niels Hejnfelt

Dato : 20-10-08 16:17

> [...]
> SDHC, og det er det nævnte kamera vist ikke. Jeg vil gætte på, at kameraet

ØV det kunne såmænd godt se ud til at du har ret - jeg har fundet nogle
amerikanske sider, hvor man kan søge på kompatibelt tilbehør, og her nævnes
bl.a. udelukkene 1 og 2 Gb SD kort.
Så det må være forklaringen, og jeg takker for hjælpen - kortet må jeg bruge
i et af mine andre kameraer.
Mvh
Niels Hejnfelt