Ridse i lak indvendig i Aygo
Fra : mbk112@hotmail.com

Dato : 19-10-08 07:53

Har på en eller anden måde fået ridset venstre bagdør på indersiden.

Billeder kan ses på:

http://mbk.fotoz.dk/billeder/album/i19032

Nu er det jo indvendig i bilen, så jeg går ikke ud fra, at det giver
nogle rustproblemer, hvis jeg skulle vælge ikke at gøre noget ved det
(bilen er 1 år gammel) ?!?

Er der nogen forholdvis billig måde at at polere/farve ridserne væk
på? Hvilke produkter kan anbefales?

mvh
Michael Kristensen

Fra : co@ch [4130]

Dato : 20-10-08 16:01

<mbk112@hotmail.com> skrev i en meddelelse
>Er der nogen forholdvis billig måde at at polere/farve ridserne væk
>på? Hvilke produkter kan anbefales?

>mvh
>Michael Kristensen

Ligner det ikke noget farve fra et eller andet der har ligget i bagarummet
og gnedet op ad døren?

Hvis der ikke er hul på den blå lak, kan det poleres væk med Slipoline eller
den lidt grovere Slipol.
Men er der hul, skal der lakeres enten med en lakstift eller hos maleren.

Bri@n

Fra : mbk112@hotmail.com

Dato : 19-10-08 14:14

> Ligner det ikke noget farve fra et eller andet der har ligget i bagarummet
> og gnedet op ad døren?

Har gnubbet med en klud for at se, om det blot var noget farve. Det
fjernede også noget af det, men det der ses på billederne er efter
gnubning.

> Hvis der ikke er hul på den blå lak, kan det poleres væk med Slipoline eller
> den lidt grovere Slipol.

Jeg kan med nød og mærke mærke fordybingen, når jeg kører en finger
over. Hvordan finder jeg ud af, om der er hul?

> Men er der hul, skal der lakeres enten med en lakstift eller hos maleren.

Hvis den skulle til en maleren, skulle det kun være fordi bilen vil
være mindre værd den dag den skal sælges end hvad det koster at få
lavet det af en maler.

Køber man sådan en lakstift i den nærmeste biludstyr pusher?

Er der risiko for, at der kan gå rust i det, når det er på indersiden
af døren?

/Michael

Fra : co@ch [4130]

Dato : 20-10-08 22:50

Prøv først og se hvor meget du kan polere væk med Slipoline (det er ret
effektivt) ....så ved du hvad der er tilbage.
Prøv evt. Slipol derefter...men PAS PÅ det er "skrapt"

Du køber en lakstift hos Toyota.

Rust...tror jeg ikke når det er indendørs.

Mvh
Bri@n

Fra : -=JF=-

Dato : 19-10-08 22:56

mbk112@hotmail.com skrev:

> Er der nogen forholdvis billig måde at at polere/farve ridserne væk
> på? Hvilke produkter kan anbefales?

Prøv at kigge her: http://www.chipsaway.dk/default.asp?V_ITEM_ID=14
Har ikke personlige erfaringer med firmaet.

Mvh John