MS Windows
briani 27239
Undgå valg mellem to ens systemer
Fra : Kurt G

Dato : 18-10-08 10:21

Hej.
Jeg har for en ven geninstalleret XP på en stationær maskine.
Imidlertid viser den nu ved opstart en menu med valg mellem to
operativsystemer, der begge er XP-home og fuldstændig ens.
Jeg kan selvfølgelig formatere HD og geninstallere en gang mere, men er det
ikke muligt et eller andet sted at opsætte maskinen, så den springer dette
over og blot starter op?

Mvh Kurt

Fra : Sune Storgaard

Dato : 18-10-08 10:26

"Kurt G" <kurt_g@guldbaek.net> skrev i en meddelelse
> [...]
> Jeg kan selvfølgelig formatere HD og geninstallere en gang mere, men er
> det ikke muligt et eller andet sted at opsætte maskinen, så den springer

http://support.microsoft.com/kb/289022

Du har sikkert den samme boot entry stående 2 gange, fjern den ene.

Fra : Kurt G

Dato : 18-10-08 11:11

Du havde fuldstændig ret.
Tak
Kurt

Fra : Jørgen

Dato : 19-10-08 22:57

> [...]
> et eller andet sted at opsætte maskinen, så den springer dette over og blot starter op?

Jeg har set du har fået svar og måske fundet en løsning, men noget tyder på,
at du har gjort noget forkert da du har geninstalleret og ikke fået fjernet den
gamle installation. Jeg har i hvert fald aldrig oplevet det du beskriver ved
en geninstallation.

Fra : Kurt G

Dato : 21-10-08 21:48

"Jørgen" <of2@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> fjernet den
> gamle installation. Jeg har i hvert fald aldrig oplevet det du beskriver
Ja, det tror jeg også, at jeg har, den opførte sig mærkeligt.
Men kuren hjalp, og det er det vigtigste!

Mvh Kurt