Om seks måneder er det helt galt
Fra : Kim2000

Dato : 17-10-08 20:12

I region Sjælland har man udbudt ambulancekøresel, Falck bød ind med et bud.
Et svensk selskab bød også ind, deres bud var 300 millioner billigere.

Og hvorfor så det?

Falck mener der, som nu, skal være 500 ambulancerfolk til området. Det
svenske selskab mener 200 er nok.

Om seks måneder begynder vi så at høre fra folk på Lolland at de ikke har
ambulancer, vi begynder at høre om folk, der dør mens de venter på
ambulancen, og når TVAvisen så om et års tid afdækker skandale efter
skandale, så beklager regionspolitkerne og lover bod og bedring, så der om
3-4 år er 250 ambulancefører, hvorefter der er sket en forbedring.....

Fra : Anders Wegge Keller

Dato : 17-10-08 20:29

"Kim2000" <kim2000@surfer.dk> writes:

> I region Sjælland har man udbudt ambulancekøresel, Falck bød ind med
> et bud. Et svensk selskab bød også ind, deres bud var 300 millioner
> billigere.

Er den nyhed først kommet til Nordjylland nu?

> Falck mener der, som nu, skal være 500 ambulancerfolk til
> området. Det svenske selskab mener 200 er nok.

Prismæssigt er Samarittens bud på linie med det Falck bød ved det
sidste udbud, så fortæl mig lige hvor det er du har købt Falcks
fearmongering henne?

--
// Wegge
<http://blog.wegge.dk> - Her hænger jeg også ud.

Fra : @

Dato : 17-10-08 20:38

On Fri, 17 Oct 2008 21:29:15 +0200, Anders Wegge Keller
<wegge@obelix.wegge.dk> wrote:

> Er den nyhed først kommet til Nordjylland nu?

det er ingen nyhed

beredskabet i nord og vestjylland er især i weekend'er ikke
eksisterende

en times ventetid på en ambulance er ikke usædvanligt

> Prismæssigt er Samarittens bud på linie med det Falck bød ved det
>sidste udbud, så fortæl mig lige hvor det er du har købt Falcks
>fearmongering henne?

det er muligt at Falck er lidt for dyr

men svenskernes tilbud lyder mistænkeligt billigt

og hvilken politiker har "nosser" til at holde et sådant selskab
ansvarligt for eventuelle mangtler i deres service om de skulle vinde
budrunden?

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : Anders Wegge Keller

Dato : 17-10-08 20:54

"@ " < 1.'@invalid.net> writes:

<snip en masse irellevant sludder>

> og hvilken politiker har "nosser" til at holde et sådant selskab
> ansvarligt for eventuelle mangtler i deres service om de skulle
> vinde budrunden?

Ville du sige noget?

Fra : Kim2000

Dato : 17-10-08 20:57

"Anders Wegge Keller" <wegge@obelix.wegge.dk> skrev i en meddelelse
> "@ " < 1.'@invalid.net> writes:
>
> <snip en masse irellevant sludder>

> Ville du sige noget?

Nå, du er altså en af dem der bor i en storby, alle andre kan sguda lade
være med at bo på landet. Er det sådan det er.

Fra : Michael Weber

Dato : 17-10-08 21:17

"Kim2000" <kim2000@surfer.dk> wrote in message

> "Anders Wegge Keller" <wegge@obelix.wegge.dk> skrev i en meddelelse

> Nå, du er altså en af dem der bor i en storby, alle andre kan sguda lade
> være med at bo på landet. Er det sådan det er.

Stemt på et af partierne i VKO ?

Fra : Bo Warming

Dato : 18-10-08 00:19

"Michael Weber" <michael@michaelweber.invalid> skrev i en meddelelse

> Stemt på et af partierne i VKO ?
Udover et par velmenere er vist alle i denne ng kloge nok til at stemme DF
evt V

Fra : S. A. Thomsen

Dato : 18-10-08 08:43

On Sat, 18 Oct 2008 01:19:07 +0200, "Bo Warming" <warmingbo@gmail.com>
wrote:

>Udover et par velmenere er vist alle i denne ng kloge nok til at stemme DF
>evt V

Nix.... Jeg stemte C....

Fra : Anders Wegge Keller

Dato : 17-10-08 21:16

"Kim2000" <kim2000@surfer.dk> writes:

> Nå, du er altså en af dem der bor i en storby, alle andre kan sguda
> lade være med at bo på landet. Er det sådan det er.

Næh, der var bare ingen sammenhæng mellem snablens tågesnak, og det
jeg skrev.

Fra : @

Dato : 17-10-08 22:02

On Fri, 17 Oct 2008 21:53:34 +0200, Anders Wegge Keller
<wegge@obelix.wegge.dk> wrote:

>"@ " < 1.'@invalid.net> writes:
>
> <snip en masse irellevant sludder>

> Ville du sige noget?

det er som sædvanlig i din ende det kniber med forståelsen

få en af plejerne til at hjæpe dig i seng

dine idelige tåbelige komentarer kan du godt spare dig
You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : Anders Wegge Keller

Dato : 17-10-08 22:25

"@ " < 1.'@invalid.net> writes:

> det er som sædvanlig i din ende det kniber med forståelsen

Nu tænker jeg ikke med røven, så den vurdering vil jeg trygt overlade
i dine hænder.

Men fortæl mig nu om du ville noget?

Du hønser op med en stribe totalt urelaterede uafsluttede
sætninger. De giver ikke mening hverken i deres uafsluttehed, eller i
de tilfælde hvor man gætter på deres afslutning. Du snakker om nogle
anekdotiske responstider i nordvestjylland, du snakker om Falck, du
mistænkeliggør politikere uden overhovedet at give det mindst hint om
at du forstår hvad det handler om. Så ville du noget, eller skulle du
bare skrive et eller andet?

> dine idelige tåbelige komentarer kan du godt spare dig

Igen, det overlader jeg til din ekspertise.

IO mine øjne er du 10-20% dummere end vådt bølgepap. Du er ude af
stand til at skrive en bare tilnærmelsesvis korrekt sætning. Hint: der
er forskel på punktum og linieskift. Du bræger op med et eller andet
der er - i bedste fald - fjernt beslægtet med det du svarer på. Og
sidst men ikke mindst, det du rent faktisk skriver, bærer ikke præg af
at være logisk konsistent.

Fra : Kim2000

Dato : 17-10-08 20:58

"@ " < 1.'@invalid.net> skrev i en meddelelse

> det er ingen nyhed
>
> beredskabet i nord og vestjylland er især i weekend'er ikke
> eksisterende
>

> en times ventetid på en ambulance er ikke usædvanligt

Næh, og det er med Falcks tilbud. Hvis jeg får et hjerteanfald, så er det
altså ret så voldsomt at skal vente på et par timer eller tre.

> det er muligt at Falck er lidt for dyr
>
> men svenskernes tilbud lyder mistænkeligt billigt

Netop. Det lugter langt væk.

Fra : mr

Dato : 17-10-08 21:46

> "@ " < 1.'@invalid.net> skrev i en meddelelse

> Næh, og det er med Falcks tilbud. Hvis jeg får et hjerteanfald, så er det
> altså ret så voldsomt at skal vente på et par timer eller tre.

Har du eksempler på 2-3 timers ventetid i region Nordjylland, eller i de
områder hvor Samaritten kører?

Fra : Kim2000

Dato : 17-10-08 21:51

"mr" <mail@mail.dk> skrev i en meddelelse

> "Kim2000" <kim2000@surfer.dk> skrev i en meddelelse

> Har du eksempler på 2-3 timers ventetid i region Nordjylland, eller i de
> områder hvor Samaritten kører?

Næh, men når det tager 500 ambulancefolk op mod en time at komme til de
yderste dele af regionen Sjælland (som det gør nu), hvordan tror det så det
går, når der kun er 200 folk? Det bliver i bedste fald "kun" 30-40 minutter
længere ventetid. Det er ret lang tid at overleve med kunstig åndedræt synes
du ikke?

Fra : mr

Dato : 17-10-08 23:07

> [...]
> det går, når der kun er 200 folk? Det bliver i bedste fald "kun" 30-40
> minutter længere ventetid. Det er ret lang tid at overleve med kunstig

Hvordan er du kommert frem til 30-40 minutter? Hovedregning af sædvanlig
standard?
Det er helt fantastisk at samaritten er 300 millioner billigere, når den
samlede enteprise er 250 millioner - incl. den del som skal udføres af
Roskilde Brandvæsen. Er du forresten bekymret for om Roskilde Brandvæsen kan
klare opgaven, eller gælder det kun udanskere?
Falck var 100 millioner dyrere, men du har regnet dig frem til at Samaritten
er 300 millioner billigere. Vil du vise os mellemregningerne?
Hvis du har læst mere end overskrifterne vil du vide at Falck har anført 426
redere i tilbudet, Samaritten 365. Det har du så regnet dig frem til er en
forskel på 300 - hvordan det? Er der smuttet et par nuller? Begge firmaer
forpligtede sig til at uddanne lærlinge.
Samaritten får bl.a. vedligeholdelsearbejde på matriel udført hos andre, det
gør Falck ikke, har du taget det med i din hovedregning?
Region Sjælland har stillet krav i udbudsmatrialet. Kan Samaritten ikke leve
opo til det , blir de fyret. Tilsyneladende bliver Falck ikke fyret, selv
når de har udrykningstider på 2-3 timer, som påstået her, er Falck bare
bedre?
Jeg ved godt det er hårdt og irriterende at sætte sig ind i en sag der
fylder 3/4 A4 side, men man kan undgå de værste dumheder. Man kan også bruge
et par minutter på at regne efter om det nu virkelig kan passe, i stedet for
at lade sig forarge over en regnefejl.

Fra : Kim2000

Dato : 17-10-08 23:14

> [...]
> bruge et par minutter på at regne efter om det nu virkelig kan passe, i
> stedet for at lade sig forarge over en regnefejl.

Så kan jeg kun sige at tilbudet blevet ændret ganske gevaldigt efter det kom
frem i medierne første gang

Fra : mr

Dato : 18-10-08 05:57

> "mr" <mail@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Så kan jeg kun sige at tilbudet blevet ændret ganske gevaldigt efter det
> kom frem i medierne første gang

ok, fortæl da!
Kom med de nyeste oplysninger og prøv at vær lidt seriøs og kom med de
korrekte tal. Prøv at undgå at regn for meget på det selv.

Fra : mr

Dato : 19-10-08 07:21

> "Kim2000" <kim2000@surfer.dk> skrev i en meddelelse

> ok, fortæl da!
> Kom med de nyeste oplysninger og prøv at vær lidt seriøs og kom med de
> korrekte tal. Prøv at undgå at regn for meget på det selv.

det var måske for meget forlangt.

Fra : mr

Dato : 20-10-08 05:56

> "mr" <mail@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Så kan jeg kun sige at tilbudet blevet ændret ganske gevaldigt efter det
> kom frem i medierne første gang

du mener at man kan ændre et tilbud til en licitation efter fristen?
det lyder spændende, kan du forklare det nærmere?

Fra : @

Dato : 17-10-08 22:09

On Fri, 17 Oct 2008 22:46:29 +0200, "mr" <mail@mail.dk> wrote:

>"Kim2000" <kim2000@surfer.dk> skrev i en meddelelse

>Har du eksempler på 2-3 timers ventetid i region Nordjylland, eller i de
>områder hvor Samaritten kører?

du kan selv søge i gamle aviser ca. fem år siden

da der desværre kun var få ambulancer til rådighed og der skete fire
trafikulykker næsten samtidig blev ventetiden for de sidste over 2
timer før ambulancen kom og hentede dem

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : mr

Dato : 17-10-08 22:44

> du kan selv søge i gamle aviser ca. fem år siden

et tilfælde for 5 år siden..... hvor ambulancekørsler er der på 5 år.

Fra : Ukendt

Dato : 18-10-08 00:12

> [...]

> da der desværre kun var få ambulancer til rådighed og der skete fire
> trafikulykker næsten samtidig blev ventetiden for de sidste over 2

Det kan man jo aldrig gardere sig imod uanset hvor meget man bruger på at
sikre sig.

Man dimensionerer et system til at kunne håndtere x samtidige hændelser
(færdselsuheld, indbrud,
ildebrande, slagtilfælde osv.) ud fra en vurdering af hvilket niveau man ud
fra en pris/risiko vurdering
anser som passende. Det er det leverandøren skal kunne levere.
Sker hændelse nr x+1, da kan man da ikke sige at leverandøren er dårlig,
fordi de ikke kan håndtere
den.
Da mængden af resourcer i samfundet er begrænset vil det maksimale
håndterbare x også være
begrænset uanset om man kan lide det eller ej.

Carl Alex Friis Nielsen
Elsk mig ! Tag mig som jeg tror jeg er.

Fra : mr

Dato : 17-10-08 21:45

> [...]
> skandale, så beklager regionspolitkerne og lover bod og bedring, så der om
> 3-4 år er 250 ambulancefører, hvorefter der er sket en forbedring.....

Nøjagtig samme sang som Arriva. Ingen steder i DK kører togene bedre end hos
Arriva.

Fra : Kim2000

Dato : 17-10-08 21:54

> "Kim2000" <kim2000@surfer.dk> skrev i en meddelelse

> Nøjagtig samme sang som Arriva. Ingen steder i DK kører togene bedre end
> hos Arriva.

Vi kan da starte med at sige at de første 4 måneder var en katastrofe, jeg
var i praktik i den periode i Varde og kom for sent ikke mindre end 12 gange
på 21 arbejdsdage.

Noget helt andet er at det slet ikke er hverken DSB eller Arrivas skyld med
forsinkelserne på togene, det er BaneDanmark, du ved det område som staten
udskilte som selvstændigt selskab og fyrer 50% af arbejdsstyrken på og i dag
slet ikke kan forstå skinnerne ikke bliver ordnet.

Fra : mr

Dato : 17-10-08 22:42

> [...]
> staten udskilte som selvstændigt selskab og fyrer 50% af arbejdsstyrken på
> og i dag slet ikke kan forstå skinnerne ikke bliver ordnet.

Og hvor store har forsinkelserne været de sidste 4 år?
Hvis Arriva har mindre forsinkelser end DSB, er det så fordi Banestyrelsen
gør et bedre arbejde omkring Struer?

Fra : Kim2000

Dato : 17-10-08 22:48

> "Kim2000" <kim2000@surfer.dk> skrev i en meddelelse

> Og hvor store har forsinkelserne været de sidste 4 år?
> Hvis Arriva har mindre forsinkelser end DSB, er det så fordi Banestyrelsen
> gør et bedre arbejde omkring Struer?

Nu skal man vel ikke være alt for kvik for at kunne regne ud det er nemmere
at drive en isoleret togbane ved Struer end fx s-togene. Og ja, uden Bane
Danmarks vedligehold kan ingen toge jo køre til tiden eller i det hele
taget.

Og så kan jeg så spørge dig om du fint kan leve med 4-5-6 måneders
katastrofal kørsel på netop ambulancekørsel og deraffølgende unødvendige
dødsfald?

Fra : mr

Dato : 18-10-08 06:00

> [...]
>
> Og så kan jeg så spørge dig om du fint kan leve med 4-5-6 måneders
> katastrofal kørsel på netop ambulancekørsel og deraffølgende unødvendige

kan du leve med at starte endnu en tråd op med diverse fejl?
Mon det er mere vanskeligt at drive en ikke-isoleret togbane ved Struer,m
end en ved Varde. Og måske kan du forklare hvordan jernbanen i Struer er
isoleret fra resten af DK/Europa?

Fra : Lyrik

Dato : 18-10-08 11:46

"mr" <mail@mail.dk> skrev i meddelelsen

> "Kim2000" <kim2000@surfer.dk> skrev i en meddelelse

Kim2000:>> Og så kan jeg så spørge dig om du fint kan leve med 4-5-6
måneders
deraffølgende unødvendige

"mr":> kan du leve med at starte endnu en tråd op med diverse fejl?
> [...]
Struer,m
> end en ved Varde. Og måske kan du forklare hvordan jernbanen i
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Jeg synes at det at køre ambulance er en samfundsopgave, som samfundet skal
tage tilbage.
En nationalisering af Falck og et samarbejde med kommunale brandvæsener i
etablering af en egentlig sygetransport-samfundstjeneste.

At lade forskellige private direktører med golfkøllehjerner skalte og valte
med befolkningen og gøre det helt tilfældigt om man bliver kørt på
hospitalet i en ruf, eller det kommer til at vare timer inden man bliver
hentet, hører hjemme i et amerikansk system, men ikke i et Danmark hvor vi
er en stor familie der trækker på samme hammel.

MvH
Jens

Fra : Joakim

Dato : 18-10-08 15:15

"Lyrik" <lyrik@heaven.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> hentet, hører hjemme i et amerikansk system, men ikke i et Danmark hvor vi
> er en stor familie der trækker på samme hammel.

Jeg ville have givet min højre arm for amerikanske tilstande i stedet for
det planøkonomiske sundhedssystem, vi har i Danmark. Guds eget land har
verdens bedste sundhedsvæsen, de bedste læger og den nyeste teknologi og
familien Danmark blegner aldeles i sammenligning hermed.

Men betal du bare din skat med glæde og forbliv du endelig fast i troen om
et Danmark, hvor vi alle er en stor familie, der tager hånd om hinanden.

LOL

Fra : Lyrik

Dato : 19-10-08 13:23

"Joakim" <ncm_abfjern@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> [...]
> et Danmark, hvor vi alle er en stor familie, der tager hånd om hinanden.

,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Sjovt nok har mange amerikanere allerede ofret en arm for det sundhedsvæsen.
Det kan ikke nytte noget at man har alt det bedste hvis ingen kan betale for
det.
Hvorfor tror du at et af de største emner i den amerikanske valgkamp netop
er almen mulighed for lægebehandling?
Og så er Guds eget land ikke USA, trods mormonernes kamp for at være Israels
tabte 10 stammer. guds eget land er Israel! Du trænger til at blive slæbt
hen i synagogen af farmand og få lektionen!
De har som Guds eget land selvfølgelig et forbilledligt sygesystem med
adgang for alle:
http://en.wikipedia.org/wiki/Healthcare_in_Israel

Hilsen
jens

Fra : Joakim

Dato : 20-10-08 07:20

> [...]

> sundhedsvæsen.
> Det kan ikke nytte noget at man har alt det bedste hvis ingen kan betale

Her bør du naturligvis være konsekvent i din argumentation, i hvert fald
hvis du skal være tro mod dig selv, og i stedet omformulere det til:

"Det kan ikke nytte noget at man har alt det bedste hvis ikke alle kan
betale
for det".

Er det ikke hvad du i virkeligheden mener. Kom nu på banen Lyrik.

> Hvorfor tror du at et af de største emner i den amerikanske valgkamp netop
> er almen mulighed for lægebehandling?

Fordi et forholdsvist stort antal amerikanere (15 pct.) står uden en
egentlig sygeforsikring og således mangler adgang til en ikke-akut
lægebehandling. Løsningen er enkel, gør det lovpligtigt for den enkelte
borger at have en individuel sygeforsikring, og for de som ikke har råd,
træder det offentlige til. Det er jo det som er så smukt med en
sygeforsikring og et frit sygehusvalg - man ændrer magtbalancen mellem
patient på den ene side og personale og politikere på den anden side . Altså
mindre tvang og mindre politisk styring, et sundhedssystem hvor de bedste
hospitaler opnår en direkte konkurrencefordel, og de dårligste lukker.

> Og så er Guds eget land ikke USA, trods mormonernes kamp for at være
> Israels tabte 10 stammer. guds eget land er Israel! Du trænger til at
> blive slæbt hen i synagogen af farmand og få lektionen!

I folkemunde benævnes USA som guds eget land, jvf nedenfor.

Hvorfor siger man 'Guds eget land' om USA?

http://politiken.dk/pol_oplys/article531106.ece

Det er ikke muligt præcis at finde ud af, hvorfor man siger 'Guds eget land'
om USA. Ifølge Gyldendals USA-historie af Erling Bjøl begyndte amerikanerne
at kalde USA for 'Guds eget land' efter Første Verdenskrig. Under krigen var
amerikanske soldater for første gang i krig i Europa, og de savnede USA,
hvor der var stigende velstand og tilsyneladende ubegrænsede muligheder for
alle. I The Concise Oxford Dictionary står der, at 'God's own country'
betyder et paradis på jord, især om USA. Når man søger i danske
avisdatabaser og sammenligner med amerikanske avisdatabaser, viser det sig,
at vi i Danmark bruger udtrykket Guds eget land langt mere end amerikanske
journalister skriver 'God's own country' om USA.

> De har som Guds eget land selvfølgelig et forbilledligt sygesystem med
> adgang for alle:
> http://en.wikipedia.org/wiki/Healthcare_in_Israel

Nej, det er det samme lortesystem, som vi har i DK, hverken mere eller
mindre.

Fra : David Konrad

Dato : 20-10-08 19:01

Joakim wrote:

(...)
> [...]
> Danmark bruger udtrykket Guds eget land langt mere end amerikanske
> journalister skriver 'God's own country' om USA.

Det er fuldkommen korrekt. Jeg mener endda betegnelsen herhjemme først for
alvor slog rod i 70'erne. I dag bruges den - som jeg kan bedømme det - endda
mere eller mindre ubevidst, og uden underliggende pointe. Dvs, det er i dag
reduceret til en slags fyld-betegnelse, når man ikke kan skrive andet,
typisk for variationens skyld.

Fra : Lyrik

Dato : 22-10-08 19:08

> [...]
> betale
> for det".
>
> Er det ikke hvad du i virkeligheden mener. Kom nu på banen Lyrik.
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Jo den var lige i øjet!

> [...]
> mindre tvang og mindre politisk styring, et sundhedssystem hvor de bedste
> hospitaler opnår en direkte konkurrencefordel, og de dårligste lukker.
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Det jeg ikke kan lide ved den model er følgende:
I det system som vi er ved at ødelægge lige nu er det os borgere i
fællesskab der er selve STATEN. Staten er vores fællesskab, vores fælles
menighed hvor vi alle er brødre og søstre.
Vi ønsker at styrke vores demokratiske fælleskab staten, overfor
"Golfdirektører" som vil splitte vores statslige borgerfællesskab og
erstatte det med enevælde, adel og forskelsbehandling.

Dit system er et antifælleskabssystem hvor vores fælles brødre og søsterstat
er reduceret til et udrykningskorps der lige skal rykke ud og redde manden i
papkassen. Mens hovedparten af interessen og det almindelige er "hver mand
for sig selv!"

Må jeg minde dig om Joakim, at du for nogen tid siden roste at folk uanset
etnisk eller religiøst tilhørsforhold kom hinanden til hjælp og reagerede
som MEDBORGERE-et samlet fællesskab!

Hvis det fællesskab skal styrkes så skal statens sygehusfællesskab
styrkes.IMHO. Staten er os, den private bevægelse er særinteresser imod os!

Hilsen
Jens

Fra : Joakim

Dato : 24-10-08 15:37

> [...]
> Det jeg ikke kan lide ved den model er følgende:
> I det system som vi er ved at ødelægge lige nu er det os borgere i

Vi er ikke ved at ødelægge det system. Det system var allerede ødelagt i
samme øjeblik socialdemokraterne gjorde profit til et skældsord i
sundhedsdebatten. Og i dag ser vi konsekvenserne heraf. Fra at have ligget
nr. 4 på listen over verdens bedste sundhedsvæsener i halvfjerserne, ligger
vi i dag og roder rundt nede på en sølle 34'te plads.

> [...]
> "Golfdirektører" som vil splitte vores statslige borgerfællesskab og
> erstatte det med enevælde, adel og forskelsbehandling.

Forskelsbehandlingen findes allerede, så det argument holder ikke. Men det
løber mig altid koldt ned ad ryggen, når jeg læser ovenstående vildfarelser
om fællesskabets lyksaligheder. Det store kommunistiske eksperiment har
været gennemtestet op igennem historien på alle leder og kanter og uden den
store succes. Det må da for faen få selv dig til at indse, at vi bør gribe
tingene anderledes an?

> [...]
> redde manden i papkassen. Mens hovedparten af interessen og det
> almindelige er "hver mand for sig selv!"

Tværtom. Mit system favoriserer den enkelte borger uanset om han er rig
eller fattig. Et system, som er baseret på frivillighedens vej og ikke ved
topstyret tvang. Et system som sætter den enkelte borger i centrum - bla.
ved at give ham eller hende valgmuligheder, man ellers ikke ville have haft.
Et system som højner kvaliteten og servicen for den enkelte. Et system som
stiller sundhedsvæsenet til ansvar for inkompetence og ligegyldighed.

> Må jeg minde dig om Joakim, at du for nogen tid siden roste at folk uanset
> etnisk eller religiøst tilhørsforhold kom hinanden til hjælp og reagerede
> som MEDBORGERE-et samlet fællesskab!

Ja enig. Men ønsket om fællesskab skal komme nedefra, ad frivillighedens
vej, det skal ikke presses ned over os fra oven, for det kommer vi alligevel
ikke langt med.