Hvad lever og dør vi for?
Fra : Lyrik

Dato : 17-10-08 18:06

I dag besøgte vi "Mindelunden".

Her ligger danskere som døde i tyske koncentrationslejre. I dag bombarderes
vi med at de fandtes skam slet ikke!

Så langt øjet rækker "lyder mindestenenes tavse råb": "Gud konge og
fædreland!", "Større kærlighed har ingen end at sætte livet til!"

Jeg kunne ikke lade være med at tænke på de ofre vore fædre og brødre har
givet for Danmarks ære og selvstændighed.
I dag hersker en ganske anden mentalitet. Hvad skulle der stå på en
mindeplade? Måske noget i retning af:

"Grådighed politik og EU!", "Større egoisme har ingen end at æde kagen
selv!"

--
Hilsen
Jens "Lyrik" Bech

Fra : Jens Bruun

Dato : 17-10-08 18:14

"Lyrik" <lyrik@heaven.dk> skrev i en meddelelse

> I dag besøgte vi "Mindelunden".
>
> Her ligger danskere som døde i tyske koncentrationslejre.

Vås og vrøvl.

> I dag
> bombarderes vi med at de fandtes skam slet ikke!

Gør vi? Hvorfra kommer det bombardement? Der findes et par enkelte
crackpots, der hævder, at KZ-lejrene var rene ferieophold, men ikke engang
Bo Warming nægter eksistensen af disse lejre.

Har du spist en pille for meget her til aften? Det er dig vel undt. Det er
jo weekend, og måske vi så slipper for dit vrøvl de næste par dage?

> Så langt øjet rækker "lyder mindestenenes tavse råb": "Gud konge og
> fædreland!", "Større kærlighed har ingen end at sætte livet til!"

Du HAR spist en pille for meget.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : /Peter

Dato : 17-10-08 18:25

> [...]
> mindeplade? Måske noget i retning af:
>
> "Grådighed politik og EU!", "Større egoisme har ingen end at æde kagen

Det ville du ikke kunne læse, det står på arabisk.

Fra : Kurt H. Nedergaard

Dato : 17-10-08 18:38

"/Peter" <nospam@no.mail> skrev i en meddelelse
> "Lyrik" <lyrik@heaven.dk> skrev i en meddelelse

> Det ville du ikke kunne læse, det står på arabisk.

Er det noget du mener, eller er det drøm du ønsker skal gå i opfyldelse.

Fra : Bo Warming

Dato : 17-10-08 19:18

"Kurt H. Nedergaard" <kurtnedergaard@privat.tele.dk> skrev i en meddelelse

> "/Peter" <nospam@no.mail> skrev i en meddelelse

> Er det noget du mener, eller er det drøm du ønsker skal gå i opfyldelse.

Os der stemmer DF har gjort mere for fædrelandet end alle sabotører

Det er en komisk løgn at nogen skulle have benægtet koncentrationslejre

At danskere fik tyfus i Neuengmme skyldtes at samarbejdspolitikere ofrede
politi m.m

Nazier var ufarlige, muslimer er måske DK-endeligt

Fra : /Peter

Dato : 17-10-08 19:21

> [...]
>
> "/Peter" <nospam@no.mail> skrev i en meddelelse

> Er det noget du mener, eller er det drøm du ønsker skal gå i

det er fremtidsprofeti.

Fra : Bo Warming

Dato : 17-10-08 18:44

"Lyrik" <lyrik@heaven.dk> skrev i en meddelelse
>I dag besøgte vi "Mindelunden".
>
> Her ligger danskere som døde i tyske koncentrationslejre. I dag
> bombarderes vi med at de fandtes skam slet ikke!
BW:
GALT. Ingen har benægtet at hårde arbejdslejre fandtes

Så langt øjet rækker "lyder mindestenenes tavse råb": "Gud konge og
> fædreland!", "Større kærlighed har ingen end at sætte livet til!"
> givet for Danmarks ære og selvstændighed.

BW: De havde et spændende liv og forkortede ikke besættelsen med et sekund

> I dag hersker en ganske anden mentalitet. Hvad skulle der stå på en
> mindeplade? Måske noget i retning af:
> "Grådighed politik og EU!", "Større egoisme har ingen end at æde kagen
> selv!"

BW: Siden gymnasiet ville jeg overgå Citronen og Flammen. Det viste sig let,
dog ikke via ulandsarbejde som var skadeligt.
Men Citronen og Flammen har jo vist sig skadelige mordere imod uskyldige

Jeg vil gerne mindske ufrihed fx psykiatrisk tvang som er værre-end-nazi

Derfor har jeg om-formuleret berømt citat fra 1 til 2 og udbygget

1. I almindelighed antager man, at et menneske, når han ikke selv siger, at
han er syg, ER RASK, endsige, når han selv siger, at han er rask. LÆGEN
DERIMOD betragter sygdommen ANDERLEDES. Og hvorfor? Fordi lægen har en
bestemt og udviklet forestilling om hvad det er at være sund, og efter denne
prøver han et menneskes tilstand." Søren Kierkegaard i "Sygdommen til Døden"

2. Når et mennneske anser sig for rask, anser vi ham almindeligvis for
raskMen lægen ser anderledes på sygdom. Han har en særlig udviklet
forestilling om hvad det er at være sund og udfra denne afprøver han et
menneskets tilstand. Søren Kierkegard

BW: Derved kan folk kaldes sindsyge, som alle andre end lægen anser for
sunde og normale. Det skaber risiko for ond TVANG

Fra : @

Dato : 17-10-08 20:03

On Fri, 17 Oct 2008 19:05:42 +0200, "Lyrik" <lyrik@heaven.dk> wrote:

> [...]
>mindeplade? Måske noget i retning af:
>
>"Grådighed politik og EU!", "Større egoisme har ingen end at æde kagen

HØRT

du kan jo godt

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : Jesper

Dato : 17-10-08 20:33

Lyrik <lyrik@heaven.dk> wrote:

> [...]
> mindeplade? Måske noget i retning af:
>
> "Grådighed politik og EU!", "Større egoisme har ingen end at æde kagen

Jeg ser EU som et uselvisk projekt der hindre altødelæggede krige i
Europa. Lige nu nyder Euroland godt af en rente der er 125 basispunkter
lavere end i Danmark og både den svenske og norske krone er nu på
rutchetur.
--
Jesper
A dollar in aid to the third world not spend on

Fra : Michael Weber

Dato : 17-10-08 22:03

"Lyrik" <lyrik@heaven.dk> wrote in message
> [...]
> mindeplade? Måske noget i retning af:
>
> "Grådighed politik og EU!", "Større egoisme har ingen end at æde kagen

"Most people think life sucks, and then you die.
Not me. I beg to differ. I think life sucks, then you get cancer,
then your dog dies, your wife leaves you, the cancer goes
into remission, you get a new dog, you get remarried, you owe
ten million dollars in medical bills but you work hard for thirty-five years
and you pay it back and then -- one day -- you have a massive stroke,
your whole right side is paralyzed, you have to limp along the streets and
speak out of the left side of your mouth and drool but you go into
rehabilitation and regain the power to walk and the power to talk
and then -- one day -- you step off a curb at Sixty-seventh Street,
and BANG you get hit by a city bus and then you die. Maybe."
- Denis Leary

Fra : Bo Warming

Dato : 18-10-08 00:13

"Michael Weber" <michael@michaelweber.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
> and then -- one day -- you step off a curb at Sixty-seventh Street,
> and BANG you get hit by a city bus and then you die. Maybe."

I »Det gamle guld« (1923) bind 2, kapitel 14, rister Morten Korch en
Kærlighedsrune til det Hverdagsdanmark, der byggede vort land. Ikke med
pralende storarmsving, men »nok så mange træk, der kunne synes små og
ubetydelige, men som blev store, fordi de var ægte, menneskelige og sande -
det Danmark, som alle danske ville elske og værne om«.