Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Søger et program der kan.......
Fra : Andersen [3650]

Dato : 18-10-08 00:32

......ændre alle mine RAW billeder (*.arw) i en mappe til
*.JPG i en arbejdsgang. "Fornavnet" behøves der ikke gøres noget ved.
Men selvfølgelig hvis det kan omdøbes til noget sigende og så samtidig
få tildelt nye nmre, så vil det jo være 112% i orden.
Der er ingen krav om hvorvidt det skal være freeware, malware eller
shareware. Betalingsprogrammer er ligeså velkomne. Jeg vil da gerne
give noget for et program der kan det jeg ønsker.

Andersen [3650]

andersen snabela nospam prik danmark

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 18-10-08 09:24

"Andersen [3650]" skrev i en meddelelse
> .....ændre alle mine RAW billeder (*.arw) i en mappe til
> *.JPG i en arbejdsgang.

Prøv at checke, hvad der fulgte me kameraet - med f.x. Sony's DSLR
følger der et program med, der klarer det ønskede - Image Data Converter
SR- men det virker formentlig kun med Sony's raw-filer - jeg ved ikke
med andre mærker.

Jan

Fra : Andersen [3650]

Dato : 18-10-08 10:22

Jan Vestergaard tastede følgende:

> [...]
> virker formentlig kun med Sony's raw-filer - jeg ved ikke med andre mærker.

Det er et Sony, men typisk er medfølgende skrabet software som nemt
overgåes af andre programmer. Så ærlig talt så har jeg ikke engang
gidet
se på indholdet af CD'en der fulgte med

Fra : Kurt Lund

Dato : 18-10-08 10:34

> Det er et Sony, men typisk er medfølgende skrabet software som nemt
> overgåes af andre programmer. Så ærlig talt så har jeg ikke engang gidet
> [...]
Okay, Men når du ikke "gider" at se om det var noget der kunne bruges " det
kunne jo være".
Men så er der jo Adobe Photoshop CS3 til ca mellem 5-8000 kr eller måske
Adobe Photoshop Elements 6.0 til ca 600-800 kr.
Mvh
Kurt

Fra : BRSF-DK

Dato : 18-10-08 12:13

"Kurt Lund" <klander52@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> Men så er der jo Adobe Photoshop CS3 til ca mellem 5-8000 kr eller måske
> Adobe Photoshop Elements 6.0 til ca 600-800 kr.

Eller hvis du har - bruger at af Microsofts programmer, så kan du hente
codecs for Sony raw her:

http://fotohobby.dk/filer/Bjarne_foto-link.htm#Software

hvor der også er mange flere gode ting, som kan bruges

Bjarne
6855 Outrup
www.fahnoe.dk - www.fotohobby.dk - www.news.fotohobby.dk

Fra : Brian Lund

Dato : 18-10-08 15:43

"Andersen [3650]" <FJERNandersen@FJERNnospam.dk> skrev i en meddelelse
> Jan Vestergaard tastede følgende:

> Det er et Sony, men typisk er medfølgende skrabet software som nemt
> overgåes af andre programmer. Så ærlig talt så har jeg ikke engang gidet
> se på indholdet af CD'en der fulgte med

Hmm... Ja det er jo også en holdning at have, Canons "digital photo
professional" som følger med til deres DSLR er ellers iorden synes jeg. Har
ikke brugt det meget for jeg synes at den måde det er lavet på et lidt
forvirrende når man er vant til noget andet, men det kan absolut alt det jeg
har brug for.

Jeg bruger selv og vil også anbefale Capture One.

Brian

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 18-10-08 17:29

> [...]
> overgåes af andre programmer. Så ærlig talt så har jeg ikke engang
> gidet se på indholdet af CD'en der fulgte med

Omtalte program er ellers genialt til netop det nævnte formål.

Jan

Fra : Gunnar Laurhammer

Dato : 18-10-08 19:19

"Andersen [3650]" <FJERNandersen@FJERNnospam.dk> wrote in message
> [...]
> shareware. Betalingsprogrammer er ligeså velkomne. Jeg vil da gerne
> give noget for et program der kan det jeg ønsker.

http://www.irfanview.com/

mvh
Gunnar

Fra : BRSF-DK

Dato : 18-10-08 20:45

"Gunnar Laurhammer" <g.l@**haugnett.no> skrev i en meddelelse

> "Andersen [3650]" <FJERNandersen@FJERNnospam.dk> wrote in message

> http://www.irfanview.com/
>
> mvh
> Gunnar

Hej Gunnar

Lige et spørgsmål, for jeg har ikke selv nogle filer *.arw og kan ikke
umiddelbart se under filassociationer i Irfanview 4.2 at de er dækket. Er de
det?

Fra : Gunnar Laurhammer

Dato : 18-10-08 21:37

"BRSF-DK" <vittarp@FJERNESvittarp.com> wrote in message

> [...]
>
> Lige et spørgsmål, for jeg har ikke selv nogle filer *.arw og kan ikke
> umiddelbart se under filassociationer i Irfanview 4.2 at de er dækket. Er

Det er jeg faktisk usikker på. De støtter ihvertfall CR2 som er mitt 5D
filformat. De bruker å være raske på oppdateringer av nye filformater, så
det er merkelig dersom det ikke også støtter Sony DSLR.

Send dem en mail og spør :)

mvh
Gunnar

Fra : BRSF-DK

Dato : 19-10-08 06:13

> [...]
> filformat. De bruker å være raske på oppdateringer av nye filformater, så
> det er merkelig dersom det ikke også støtter Sony DSLR.

godmorgen Gunnar,

Ja, det kan man jo gøre, og hvis jeg får brug for det, vil jeg gøre det

Få en god søndag

Bjarne Fahnøe

Fra : Jesper Juul

Dato : 18-10-08 20:35

Andersen [3650] skrev:
> [...]
> shareware. Betalingsprogrammer er ligeså velkomne. Jeg vil da gerne
> give noget for et program der kan det jeg ønsker.

Breezebrowser

Jesper

Fra : Andersen [3650]

Dato : 19-10-08 20:24

Den 18-10-2008, skrev Andersen [3650]:
> [...]
> shareware. Betalingsprogrammer er ligeså velkomne. Jeg vil da gerne
> give noget for et program der kan det jeg ønsker.

Tak for alle de gode forslag. Der kom en mail privat til mig som
foreslog ACDSee. Den har jeg i anden anledning brugt før, så den
blev fundet frem og virker glimragende med mange forskellige batch
programmer og hjemmeside generering. Så den har da lige lave min første
side med fotos fra mit nye Sony. Men jeg skal da helt klart have kigge
på nogen af de andre foreslag også (tænk hvis man missede noget *GGG*).