Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
CS4
Fra : Søren Friberg

Dato : 17-10-08 17:35

Ankommet i dag og er installeret. Jeg synes, at nogle af de spændende
ting er 3D-painting, det nye mask-panel og ikke mindst "Extended depth
of field", hvor man relativt let kan bygge et billede ud fra flere med
forskellig focal-punkter. Hermed kan DOF udbygges voldsomt. Tror Hans
Kruse var inde på emnet på et tidspunkt.

--
Venlig hilsen
Søren Friberg, http://fotofriberg.dk

Fra : Soren 'theDiver' Rei~

Dato : 17-10-08 17:59

Søren Friberg wrote:
> [...]
> forskellig focal-punkter. Hermed kan DOF udbygges voldsomt. Tror Hans
> Kruse var inde på emnet på et tidspunkt.

Lyder gpdt, kan du prøve at vise et eksempal på extented depth of field ?

--
Med venlig hilsen / Best regards
Søren Reinke, MSDT #505926, TDI Trimix

Fra : Søren Friberg

Dato : 17-10-08 18:36

Soren 'theDiver' Reinke skrev:

> Lyder gpdt, kan du prøve at vise et eksempal på extented depth of field ?

http://friberg-dk.eu/wp-content/gallery/temp/auto_blend.jpg

er blended af disse 3:

http://friberg-dk.eu/wp-content/gallery/temp/auto_blend-1.jpg
http://friberg-dk.eu/wp-content/gallery/temp/auto_blend-2.jpg
http://friberg-dk.eu/wp-content/gallery/temp/auto_blend-3.jpg

Øh, nu må jeg hellere tage alle mulige forbehold:

1) Motivet er valgt af et 2 årigt barn
2) Billederne er udsat for absolut ingen efterbehandling ud over funktionen
3) Samme eksponering, forskellig focusering

Jeg er overbevist om at funktionen kan bringes til at virke betydeligt
bedre end mit eksempel antyder

Mvh. Søren

Fra : Soren 'theDiver' Rei~

Dato : 17-10-08 19:00

Søren Friberg wrote:

> [...]
> 3) Samme eksponering, forskellig focusering
>
> Jeg er overbevist om at funktionen kan bringes til at virke betydeligt

Tak for demoen, ja den feature kan man nok få mange sjove ting ud af.

Gad vide hvordan pokker det er lavet inde i CS4 ?

Fra : Søren Friberg

Dato : 17-10-08 19:03

Soren 'theDiver' Reinke skrev:

> Tak for demoen, ja den feature kan man nok få mange sjove ting ud af.
>
> Gad vide hvordan pokker det er lavet inde i CS4 ?

Det ligger helt uden for min viden, men det er som sagt ganske let at
udføre:
1)Importer dine billeder i LR (I hvert fald, hvad jeg gjorde)
2)Marker serien og eksporter til PS som lag
3)Tryk på auto-blend

så er den hjemme, men selvfølgelig kan det bringes til at virke LANGT
bedre med mere omhyggelighed.

Fra : Søren Friberg

Dato : 19-10-08 17:31

Søren Friberg skrev:
> [...]
> forskellig focal-punkter. Hermed kan DOF udbygges voldsomt. Tror Hans
> Kruse var inde på emnet på et tidspunkt.

Her er en ret god fremvisning:

http://www.moderskeppet.se/photoshop/cs4/play/merge-och-blend/