CSS: drop shadow
Fra : Kirsten Bjorneboe

Dato : 17-10-08 17:08

Hvordan slipper jeg nemmest om at lave en style/class med drop shadows
til mine fotos (på en ikke oploadet hjemmeside)? Jeg har læste en
bunke vejledninger med det resultat, at jeg er blevet endnu mere
forvirret. Jeg plejer bare at bruge Photoshop, men jeg vil gerne kunne
genbruge funktionen til en masse billeder rundt om i teksten.

Jeg vil gerne/helst kunne lave to styles, en til billeder i venstre
side og en til billeder i højre side, men skyggerne skal vende den
almindelige vej ned til højre.

Venlig hilsen
Kirsten

Fra : Birgit Holme

Dato : 17-10-08 19:18

Kirsten Bjorneboe wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> [...]
>
> Jeg vil gerne/helst kunne lave to styles, en til billeder i venstre
> side og en til billeder i højre side, men skyggerne skal vende den

Kender du til denne side?
Jeg syntes den gør det simpelt
http://www.webtoolkit.info/css-drop-shadow.html

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Kirsten Bjorneboe

Dato : 18-10-08 16:48

On 17 Oct 2008 18:17:54 GMT, Birgit Holme <mail@birgitholme.dk> wrote:

>Kender du til denne side?
>Jeg syntes den gør det simpelt
>http://www.webtoolkit.info/css-drop-shadow.html

Hej Birgit,

Tak! Jeg har hentet teksten og vil studere nærmere, hvordan den
bruges. Den ser fin ud i både IE7 og FF, ligesom jeg ønsker den.

Ganske off-topic:
Er du i familie med Vilhelm, Nita, Joan og Michael Holme?

Venlig hilsen
Kirsten

Fra : Birgit Holme

Dato : 18-10-08 18:59

> [...]
>
> Ganske off-topic:
> Er du i familie med Vilhelm, Nita, Joan og Michael Holme?

Jeg tror ikke jeg er i familie med dem, men Holme er ikke særlig udbredt
navn, så det er da muligt.

Jeg har mit navn fra min mormor som har det fra en af hendes forfædre der
plejede at bo i Holme (udenfor Århus) og de tog det så som efternavn et
eller andet tidspunkt.

Men ja ganske off-topic

Ha' en god weekend og nu vil jeg tage på stranden, endelig vejr til at
være ude i 85F (ca 30C) solskin og let brise. Dejligt lille hjørne af
paradis jeg lever i (Florida, USA)

/Birgit

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 18-10-08 20:17

Kirsten Bjorneboe skrev:
> [...]
>
> Jeg vil gerne/helst kunne lave to styles, en til billeder i venstre
> side og en til billeder i højre side, men skyggerne skal vende den

Nemt og hurtigt:

div.pixbox {
position:relative;
left:4px; /* For venstrestillet billede */
width:273px; /* billedets bredde */
height:185px; /* billedets højde */
border-width:0 4px 4px 0; /* højre og bund */
border-style:solid;
border-color:white #888 #888 white;
margin-right:1em;
float:left; /* Float right for højrestillet */
}
div.pixbox img {
border:none;
margin:-2px auto auto -2px; /* Afstand mellem
billede og skygge */
}

--
Jørgen Farum Jensen