halvcykel
Fra : Kaare Wanscher

Dato : 24-07-01 19:51

Hvem har erfaringer med halvcykler (børne-anhænger-tandem)?

Hvilke mærker er gode?
Hvor store børn kan de/vi holde til?
Evt gode råd?

Tak!

Fra : Anne Jensen

Dato : 24-07-01 20:25

"Kaare Wanscher" <kaare@kalvebod.dk> skrev i en meddelelse
> Hvem har erfaringer med halvcykler (børne-anhænger-tandem)?
>
> Hvilke mærker er gode?
> Hvor store børn kan de/vi holde til?
> Evt gode råd?

Ja og jeg kunne godt tænke mig at høre hvor lang tid barnet synes at en
sådan cykel er sjov? Og hvad man egenlig gør hvis de nu skal noget uden
deres forældre? Kan man købe en for-del til at 'klipse' på?

Anne Jensen

Fra : Mads Pedersen

Dato : 25-07-01 21:09

"Kaare Wanscher" <kaare@kalvebod.dk> skrev i en meddelelse
> Hvem har erfaringer med halvcykler (børne-anhænger-tandem)?

> [...]

Uden at have prøvet dem kunne jeg forestille mig at barnet synes at det er
_mindre_ fedt i regnvejr : det er nok de færreste skærme der tager _alt_
"opsprøjt" fra baghjulet = en mindre kaskade lige op i ansigtet.

Mvh Mads

Fra : Lars P. Fischer

Dato : 07-08-01 00:07

"Mads Pedersen" <cykologen@sletdette.mailme.dk> writes:

> [...]
> det er _mindre_ fedt i regnvejr : det er nok de færreste skærme der
> tager _alt_ "opsprøjt" fra baghjulet = en mindre kaskade lige op i

Den Burley laver har en (meget bred) skærm, placeret netop så den
dækker for ansigtet og styret. Burleys virker iøvrigt meget
gennemført (lissom deres anhængere). Forhandles bl.a. af Dansk
Cyklist Forbund.

/Lars
--
I don't give a fuck
God sent me to piss the world off -- Marshal Mathers

Fra : Johan Elkjær

Dato : 26-07-01 17:14

Min datter synes det er meget sjovt. Men det er rigtigtigt, det kan sprøjte
fra baghjulet, så man skal montere, eller lave, en gammeldags stænklap. Det
er en Trek og den er ok til prisen: 1700. Vi regner med, at hun også kan
bruge den næste år, altså 2 ialt. Så må du gerne købe den!
Jeg har set en hjemmekonstueret dims: En slags beslag, som en børnecykel
uden forhjul kan sættes i, så det bliver en halvcykel. smart, for så kan man
jo det hele!

Johan