Hvorfor har ingen diskuteret amnitzbøll??
Fra : David Konrad

Dato : 15-10-08 13:53

Tja, i de gode gamle dage - dengang dk.politik var noget værd - ville vi
have diskuteret Amintzbølls exit fra R i 4 ophedede tråde. I dag stilhed.
Det handler mere om at Jønke bliver frigivet, en sex-sag og den sædvanlige
indvandrerdebat.

Men Amnitzbølls farvel kan meget vel være det endelige knæk imod en
dekadelang VK-æra, der vil vare lige så længe som S engang i sidste
århundrede havde patent på regeringsmagten. Hans farvel er mere
betydningsfuldt end f.eks Naser Khaders farvel, for Naser Khader rummede jo
ikke hos R en ideologisk forankring, som en masse stemte på - Khader var
ikke indbegrebet af radikal tankegang..Det mener jeg derimod Amnitzbøll er,
eller var - han har 100% ret, når han siger at R forrådte sine principper,
og pludselig op til valgkampen blev vakkelvoren i sine ellers "ufravigelige"
principper.

Og det kan synes som ingenting - herregud, den lille oppustede nar (no
offense, SEA), fra et ubetydeligt parti - men lige pludselig ER hele
venstrealternativet i mine øjne reduceret til ingenting, på sigt. R vil dø,
det har fået nogle åreladninger det ikke kan overleve på sigt, SEA havde
(også) ret i det med alderskvotienten, og dermed står S og SF tilbage, som
regeringsgrundlag. Ø dør nok også næste gang.

Så tilbage står, at et realistisk alternativ til VKO skal udgøres af S-SF,
muligvis R med 4 mandater, og Willy Søvndahl kan altså ikke skaffe 90
mandater alene.

Jeg har altid ment, at dansk politik er som et pendul, og at dem der sad på
regeringsmagten mere sad der pga modstanderens fejl, end egne reelle dyder -
men i dag, når pendulet naturligt vil svinge den anden vej, findes det
reelle alternativ så?

Nej, for det som et regeringsalternativ burde støtte sig til, er i dag væk.
Vi havde en lysende stjerne i Margrethe Vestager, men i dag er hun omgivet
af gamle trætte mænd i pensionsalderen.

Så dem der håber på et alternativ efter næste valg : I bliver slemt
skuffede.

Fra : Kurt H. Nedergaard

Dato : 15-10-08 15:22

"David Konrad" <dadk@webspeed.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> omgivet af gamle trætte mænd i pensionsalderen.
>
> Så dem der håber på et alternativ efter næste valg : I bliver slemt

Svar mig helt ærlig, hvad politik har Vestager at byde på. Hun har kun det
sædvanlige R vrøvl. Hun ser helst Danmark så sort som overhoved mulig.

Fra : David Konrad

Dato : 15-10-08 15:43

Kurt H. Nedergaard wrote:
> [...]

> Svar mig helt ærlig, hvad politik har Vestager at byde på. Hun har
> kun det sædvanlige R vrøvl. Hun ser helst Danmark så sort som

Jeg er ikke radikal, men jeg mener det 100% rigtigt, at hun har "solgt ud",
som Amnitzbøll siger - og det er jo det der vil lægge dem i graven. Det
segment der stemte på R, har i dag ingen grund til ikke at skulle stemme V
eller for den sags skyld SF. I "gamle dage", for 3-4 år siden, var R de
intellektuelles parti, de veludannede, PhD'erne osv - hvorfor skulle de
stemme på R i dag?

Fra : Kurt H. Nedergaard

Dato : 15-10-08 17:01

> [...]
> stemme V eller for den sags skyld SF. I "gamle dage", for 3-4 år siden,
> var R de intellektuelles parti, de veludannede, PhD'erne osv - hvorfor

Ja, det er rigtig det som du er inde på, R har alle dage været en bevægelse
af velmenere, der har fået deres arbejdsfri indtægt fra den brede
befolkning. Det er så gået op for dem, at danmark er overbefolket med
PhD'er.

Iron Curtain Speech

Fra : David Konrad

Dato : 15-10-08 19:53

Kurt H. Nedergaard wrote:

> [...]
> bevægelse af velmenere, der har fået deres arbejdsfri indtægt fra den
> brede befolkning. Det er så gået op for dem, at danmark er

??? Jeg er måske fatsvag, men jeg forstår ikke hvad du mener.

Fra : Jesper

Dato : 15-10-08 17:15

David Konrad <dadk@webspeed.dk> wrote:

> [...]
> af gamle trætte mænd i pensionsalderen.
>
> Så dem der håber på et alternativ efter næste valg : I bliver slemt

Jeg har aldrig set Simon Emil Ammitzbøll som andet end en lille, fed,
bleg bøsse med falsetstemme og sygekassebriller.

Skal Margrethe Vestager forestille en "lysende stjerne". Hun er nærmere
et sort hul som radikale vælgere forsvinder i og bliver væk.
--
Jesper
A dollar in aid to the third world not spend on

Fra : David Konrad

Dato : 15-10-08 19:57

Jesper wrote:

> Jeg har aldrig set Simon Emil Ammitzbøll som andet end en lille, fed,
> bleg bøsse med falsetstemme og sygekassebriller.

Well, man må da indrømme at han er en dygtig politiker.

> Skal Margrethe Vestager forestille en "lysende stjerne". Hun er
> nærmere et sort hul som radikale vælgere forsvinder i og bliver væk.

Tja. Jeg kender mange der ser eller så en stor stjerne i hende. Hun er
utvivlsomt voldsomt begavet. For 1½ år siden, eller hvor lang tid siden det
er hun blev formand, sagde en kammerat til mig : Hun er gråhåret om 1 år,
det vil slide hende op. Sørme rigtig, om hun ikke er blevet næsten gråhåret,
på den korte tid.

Fra : Jesper

Dato : 15-10-08 20:22

David Konrad <dadk@webspeed.dk> wrote:

> Well, man må da indrømme at han er en dygtig politiker.

Nej det gør jeg bestemt ikke. Han har lige begået politisk selvmord. Som
politiker er han nu død som disco. Havde han haft lidt mere politisk
tæft havde han sørget for at komme til Bruxelles. Så kunne han sidde der
og afvente formandsskifte i De Radikale.

> [...]
> det vil slide hende op. Sørme rigtig, om hun ikke er blevet næsten gråhåret,

...og jeg tror at der er rigtigt mange radikale der venter på at hun er
slidt op så der kan komme en anden leder til.

Fra : David Konrad

Dato : 15-10-08 21:20

Jesper wrote:

> Nej det gør jeg bestemt ikke. Han har lige begået politisk selvmord.

Du mener taburet-klæbere er de bedste politikere?

Han stiger da voldsomt i agtelse, når han står ved sine meninger, og faktisk
tør gamble med sit politiske liv.

> Som politiker er han nu død som disco. Havde han haft lidt mere
> politisk tæft havde han sørget for at komme til Bruxelles. Så kunne
> han sidde der og afvente formandsskifte i De Radikale.

Det har du faktisk en meget stor pointe i, men igen - er det ikke netop
indbegrebet af en levebrødspolitiker, dvs du identificerer en "god
politiker" som én, der kun har ambition om at overleve så lang tid som
mulig, i stedet for at vurdere en politiker på sin, ja - politik?

> ..og jeg tror at der er rigtigt mange radikale der venter på at hun er
> slidt op så der kan komme en anden leder til.

Ja, men snart er de næsten under spærregrænsen. R har et kæmpe bagland, men
hvor længe? Det er ikke en tilfældighed, at netop R har været "moder" for
nogle af de større udskiftninger, Naser Khader, Anders Samuelsen og nu også
Ammitzbøll.

Fra : Jens Bruun

Dato : 19-10-08 16:06

> Du mener taburet-klæbere er de bedste politikere?

De bedste politikere er vel dem, der får deres politik gennemført. Det får
svansen så ikke længere, da han har begået politisk selvmord. Endda på en
ganske ubehjælpsom og kluntet måde.

> Han stiger da voldsomt i agtelse, når han står ved sine meninger, og
> faktisk tør gamble med sit politiske liv.

Han stiger ikke i min agtelse. Det sidste, jeg har hørt, er, at han var klar
til at stikke Vestager en offentlig undskyldning for kronikken. Så meget for
integritet og "lyst til at gamble med sit politiske liv". Han gamblede, uden
at ville det, og tabte. Så kan man næsten ikke opføre sig mere amatøragtigt
som politiker.

Forløbet omkring hans exit fra R er så pinligt, at ingen andre partier vil
røre ved ham med en ildtang. Tænk at skrive en stærk kritisk kronik om sin
egen ledelse, hvor han bl.a. kalder Vestager for "forrædder", lige op til et
landsmøde, som han så ikke tør deltage i. Hvor indskrænket kan man være?

> [...]
> "god politiker" som én, der kun har ambition om at overleve så lang
> tid som mulig, i stedet for at vurdere en politiker på sin, ja -

Hvad er da SEA's politik? At nosse i det og ødelægge enhver mulighed for at
opnår indflydelse? Hvis ja, så er han en rigtig god politiker.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Bo Warming

Dato : 20-10-08 01:25

> [...]
>
> Hvad er da SEA's politik? At nosse i det og ødelægge enhver mulighed for
> at opnår indflydelse? Hvis ja, så er han en rigtig god politiker.

De radigale får mediernes opmærksomhed af den ulækre Amnitzbøls selvsving,
uden program, uden indhold

Dårlig reklame er bedre end ingen reklame

""Rør ved dem, og de føler at de lever"

Fra : David Konrad

Dato : 20-10-08 21:38

Jens Bruun wrote:
> "David Konrad" <dadk@webspeed.dk> skrev i en meddelelse

> De bedste politikere er vel dem, der får deres politik gennemført.

Tja, det er der en god pointe i.

> Det får svansen så ikke længere, da han har begået politisk selvmord.
> Endda på en ganske ubehjælpsom og kluntet måde.

At man står fast på sine værdier, synes jeg man bør honorere. Mange i det
radikale bagland har jo været enig med ham, kan vi se i dag, ift
reaktionerne på at Vestager nu melder klart ud til fordel for S+SF.

> Han stiger ikke i min agtelse. Det sidste, jeg har hørt, er, at han
> var klar til at stikke Vestager en offentlig undskyldning for
> kronikken.

OK - der har jeg måske ikke fulgt med. Kan du komme med et link?

> Så meget for integritet og "lyst til at gamble med sit
> politiske liv". Han gamblede, uden at ville det, og tabte. Så kan man
> næsten ikke opføre sig mere amatøragtigt som politiker.

Muligvis. Nu vil jeg gerne se lidt dokumenation på denne historie, og
hvilken "form" denne undskyldning skulle have været på.

> Forløbet omkring hans exit fra R er så pinligt, at ingen andre
> partier vil røre ved ham med en ildtang.

Det er nok meget rigtigt. Han er i hvert fald ikke en kæmpe stemmesluger,
der kan trække 2-3 andre mandater. Og det tankegods har eksponerer,
appellerer ikke til nogle større vælgergrupper. Den der næsten "religiøse"
kryptohumanisme tror jeg tiden har forpasset. Hvad jeg godt kunne/kan "lide"
ved SEA, er den konsekvens han har lagt i sine radikale/humanistiske
holdninger, selvom jeg er uenig i mange af dem. Han har da været ret stejl,
hvis du har fulgt med i nogle af folketingets debatter osv. Omvendt har jeg
været forbløffet over, blot som eksempel, at en bøsse i et forhold til en
anden mand kunne blive "familieordfører" - det fatter jeg slet og ret ikke.

>Tænk at skrive en stærk
> kritisk kronik om sin egen ledelse, hvor han bl.a. kalder Vestager
> for "forrædder", lige op til et landsmøde, som han så ikke tør
> deltage i. Hvor indskrænket kan man være?

Helt enig. Jeg gled ned ad stolen, dengang.

> Hvad er da SEA's politik? At nosse i det og ødelægge enhver mulighed
> for at opnår indflydelse? Hvis ja, så er han en rigtig god politiker.

Jeg er ikke enig. Det er blot det sidste, der så var en konsekvens af mange
tidligere debatter og udmeldinger, der kan siges at opfylde dette kriterie.
Jeg er meget uenig med SEA, men han har været en skarp debattør, der ikke
blot har sået jordbær i tiden, men faktisk haft nogle klare, koncise
standpunkter.

Fra : Jens Bruun

Dato : 20-10-08 21:48

> OK - der har jeg måske ikke fulgt med. Kan du komme med et link?

Nej. Jeg hørte det i radioen (DR) - og endda fra hestens egen mule. Hvis du
ikke tror mig, må du selv efterforske.

> Muligvis. Nu vil jeg gerne se lidt dokumenation på denne historie, og
> hvilken "form" denne undskyldning skulle have været på.

Som sagt - han sagde det selv i et interview i radioen. Han var meget
fortørnet over, at Vestager ikke ville modtage hans undskyldning, når han
endda var villig til at fremkomme med den offentligt. Nu blev han så i
stedet nødt til at bryde med R...

Så er ydmygelsen da total.

> Omvendt har jeg været forbløffet over,
> blot som eksempel, at en bøsse i et forhold til en anden mand kunne
> blive "familieordfører" - det fatter jeg slet og ret ikke.

Det er da R i en nøddeskal - og det siger jeg som tidligere partimedlem.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : David Konrad

Dato : 20-10-08 22:12

Jens Bruun wrote:
> "David Konrad" <dadk@webspeed.dk> skrev i en meddelelse

> Nej. Jeg hørte det i radioen (DR) - og endda fra hestens egen mule.
> Hvis du ikke tror mig, må du selv efterforske.

Jeg kommer nok til at høre det så. Har ikke hørt så meget P1 de sidste par
dage, da jeg har haft det dårligt.

> [...]
> fortørnet over, at Vestager ikke ville modtage hans undskyldning, når
> han endda var villig til at fremkomme med den offentligt. Nu blev han

OK. Det lyder rimeligt, men jeg vil lige høre det fra hestens egen mule
først, som du selv er inde på.

> Det er da R i en nøddeskal - og det siger jeg som tidligere
> partimedlem.

LOL De er for gamle og for passé - i øvrigt hele grundlaget for min
trådstart. Nu er én af de sidste gode kræfter væk.

Fra : Jens Bruun

Dato : 20-10-08 22:25

> Jeg kommer nok til at høre det så. Har ikke hørt så meget P1 de
> sidste par dage, da jeg har haft det dårligt.

Ikke P1. Jeg skrev DR. Der var vist i en nyhedsudsendelse på P3.

Her er en artikel fra Alle Rigtige Meningers Moder[tm] - Politiken:
http://politiken.dk/politik/article584832.ece

Og du må altså tro mig, når jeg fortæller dig, at SEA selv sagde det i
tidligere omtalte interview. Bemærk, at der benyttes ordet "beklage" i
Politikens referat. I radiointerviewet benyttede SEA ordet "undskyldning".

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : David Konrad

Dato : 21-10-08 04:19

Jens Bruun wrote:
> "David Konrad" <dadk@webspeed.dk> skrev i en meddelelse

> Ikke P1. Jeg skrev DR. Der var vist i en nyhedsudsendelse på P3.

Jeg kunne ikke finde på at høre denne popkanal, med dens ulideligt
irriterende musikflade. Det er som om de blot ønsker at gøre én til
modstander af populærmusik.

> Her er en artikel fra Alle Rigtige Meningers Moder[tm] - Politiken:
> http://politiken.dk/politik/article584832.ece

Jeg ser ikke noget, jeg ikke allerede har læst eller hørt fra SEA selv. Den
"udstrakte hånd" er vel ikke det, du tolker som en undskyldning?

Læg i øvrigt mærke til følgende :

»Nu er der gået næsten et år siden valget, og jeg ved fortsat ikke, hvad
strategien er. Altså om vi har en kattelem åben for et samarbejde med VK
eller ej. Det skal vi simpelthen have på plads nu«,

Så blev det altså til S+SF, altså præcis det, jeg mener partiet rent faktisk
dør på, og som SEA faktisk mente, man endeligt skulle tage afstand fra.

> [...]
> tidligere omtalte interview. Bemærk, at der benyttes ordet "beklage" i
> Politikens referat. I radiointerviewet benyttede SEA ordet

Well, OK - hvis du siger det, hvorfor skulle du ikke tale sandt? Det er så
ikke det jeg har hørt i interviews i DR1, DR2 på TV2, i TV2 News og i P1
Debat. Med lad gå. Det er nok rigtigt - måske har han bare sagt så meget,
efterhånden, på så mange forskellige måder, at det hele flyder sammen, og
det nærmest kan tolkes til hvad som helst.

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 15-10-08 17:35

David Konrad wrote:
> [...]
> R forrådte sine principper, og pludselig op til valgkampen blev
> vakkelvoren i sine ellers "ufravigelige" principper.

Tja, jeg ved ikke helt om jeg ligefrem skal juble over Ammitzbøll (som
efternavnet retteligt staves), men sikkert er det da at han - også i
forbindelse med sin hastige exit og "smækken med døren" - skaber en del uro,
Margrethe Vestager sikkert gerne ville have været foruden.

Rigtigt interessant er det da nemlig også at se Jelved tage i hvert fald
delvist parti for Ammitzbøll ved - i kraft af sin status som gammel,
succesfuld leder - at fastholde væsentlige punkter i hans kritik af
Vestager, om end blot med blødere formuleringer (hvilken forskel?)

> [...]
>
> Så tilbage står, at et realistisk alternativ til VKO skal udgøres af
> S-SF, muligvis R med 4 mandater, og Willy Søvndahl kan altså ikke

Villy (med enkelt-v) Søvndal (uden h) er for mig at se nok mandatmæssigt
stærkere, men for det første er han alt, alt for rød til at være nogen
langvarig og seriøs regeringspartner for S, ganske ligesom han i mine - og
sikkert også mange andre borgerliges - øjne helt forbløffende hurtigt er
faldet tilbage til ærkerøde synspunkter trods en del ellers ret
interressante udmeldinger, der nu snarere synes at underminere hans
troværdighed på BEGGE fløje ganske betragteligt: Han er i bedste fald
lettere vægelsindet på udlændingeområdet, men på alle andre områder -
herunder økonomisk set - ræverød, hvilket da nok kan stjæle stemmer fra
Enhedslistefolk, der - fornuftigt nok - ikke gider Asmaa Abdol-Hamid og hos
enkelte traditionelle Socialdemokrater, der måtte finde Helle Thorning for
"borgerlig".

Til gengæld får han altså med sine kejtede kovendinger nok ikke held til at
score stemmer fra DF, sådan som han en overgang syntes at forsøge sig på med
en - i klassiske bedrevidende socialisttermer "populistisk" retorik om
imamer og mørkemænd...

> [...]
> dag væk. Vi havde en lysende stjerne i Margrethe Vestager, men i dag
> er hun omgivet af gamle trætte mænd i pensionsalderen.

Jeg har alvorligt svært ved at se nogen "lysende stjerne" i Margrethe
Vestager, men ser hende snarere som en klassisk radikal, vel at mærke i
/negativ/ forstand, fordi hun tydeligvis ikke kan finde ud af at samarbejde
ordentligt med f.eks. S og hun omvendt værdipolitisk markerer sig ganske
tydeligt som hardcore "anti-VK".

> Så dem der håber på et alternativ efter næste valg : I bliver slemt
> skuffede.

Jeg har ærligt talt også svært ved at se, hvordan - og dèt al
"metaltrætheden" hos den siddende regering til trods - der skulle kunne
skabes et egentligt holdbart alternativ til VKO-blokken.

Anders Peter Johnsen

Fra : David Konrad

Dato : 15-10-08 21:14

Anders Peter Johnsen wrote:

> Tja, jeg ved ikke helt om jeg ligefrem skal juble over Ammitzbøll (som
> efternavnet retteligt staves),

Ja - ved ikke hvorfor jeg har fået den ide, at det er "amNitz.."

> [...]
> gammel, succesfuld leder - at fastholde væsentlige punkter i hans
> kritik af Vestager, om end blot med blødere formuleringer (hvilken

Der er i hvert fald rigelig opbakning, ift det man kan kalde radikale
"kerneværdier".

> Villy (med enkelt-v) Søvndal (uden h)

Hvor er det godt vi har dig. Det er nemlig uhyre væsentligt ift min pointe.
Man siger "uhyre", ikke?

> [...]
> trods en del ellers ret interressante udmeldinger, der nu snarere
> synes at underminere hans troværdighed på BEGGE fløje ganske

Han er sgu da hverken "rød" eller specielt skræmmende for en borgerlig
vælger. SF står i dag sådan cirka for det samme, som K gjorde i 70'erne. Giv
et eksempel på "røde" værdier Søvndal eksponererer. Altsammen er da såre
midtersøgende og liberal-venligt.

> [...]
> - fornuftigt nok - ikke gider Asmaa Abdol-Hamid og hos enkelte
> traditionelle Socialdemokrater, der måtte finde Helle Thorning for

Ja, det har du ret i, tror jeg. Der støvsuges på venstrefløjen, lige nu.

> [...]
> forsøge sig på med en - i klassiske bedrevidende socialisttermer
> "populistisk" retorik om imamer og mørkemænd...

Det har da heller aldrig været på tapetet, at Søvndal skulle tage stemmer
fra DF. DF har fået sin helt egen magtbase og vælgergruppe, ligesom V og S -
det må man erkende, før man kan vurdere noget som helst i det danske
politiske landskab.

> Jeg har alvorligt svært ved at se nogen "lysende stjerne" i Margrethe
> Vestager,

At du ikke har kunne, ændrer ikke ved, at mange har. Især midaldrende mænd
har pudsigt nok en svaghed for hende

> [...]
> samarbejde ordentligt med f.eks. S og hun omvendt værdipolitisk
> markerer sig ganske tydeligt som hardcore "anti-VK".

Hun har kørt partiet i sænk, ganske enkelt.

> Jeg har ærligt talt også svært ved at se, hvordan - og dèt al
> "metaltrætheden" hos den siddende regering til trods - der skulle
> kunne skabes et egentligt holdbart alternativ til VKO-blokken.

Ja, det er min pointe. I "gamle" dage ville VKO være kørt træt, og en ny
regering komme til. Men det er urealistisk i dag, og med Simon Emil
Ammintzbølls exit, hvor R ser ud til at dø, er det længere væk end
nogensinde.

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 16-10-08 01:43

David Konrad wrote:

> Ja - ved ikke hvorfor jeg har fået den ide, at det er "amNitz.."

Måske gennem Shubiduas klassiker "Hvalen Valborg", som angiveligt fødtes i
IRMNITZ, I presume? ;-D

(Jeg foretrækker dog i denne sammenhæng klart Led Zeppelins "Moby Dick" med
udvidet trommesolo...)

> Hvor er det godt vi har dig. Det er nemlig uhyre væsentligt ift min
> pointe. Man siger "uhyre", ikke?

Sorry, men jeg prøvede altså bare lige lejlighedsvis at indsparke et par
klædeligt-korrekte stavemåder ganske indiskret!

Og jo, jeg tror sådan set ellers vi er ganske enige i analysen...

Anders Peter Johnsen

Fra : David Konrad

Dato : 16-10-08 03:25

Anders Peter Johnsen wrote:

> Måske gennem Shubiduas klassiker "Hvalen Valborg", som angiveligt
> fødtes i IRMNITZ, I presume? ;-D

Haha. Den var god!! Jeg ved ikke hvorfor, men hvergang jeg hører
http://www.youtube.com/watch?v=6G5UGybYN-E husker jeg på dig, og den gamle
AndersPJ - af én ellers anden dybt mystisk grund.

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 18-10-08 02:47

David Konrad wrote:

> Haha. Den var god!! Jeg ved ikke hvorfor, men hvergang jeg hører
> http://www.youtube.com/watch?v=6G5UGybYN-E husker jeg på dig, og den
> gamle AndersPJ - af én ellers anden dybt mystisk grund.

Scary! Jeg deler muligvis nok fornavn med Trentemøller, men det virker mig
nu alligevel ret uhyggeligt "pinpointed" at du angiveligt så tilfældigt og
spontant "blindfægtende" ALLIGEVEL synes at kende min musiksmag ganske
indgående...

Mener du i øvrigt jeg skulle have forandret mig væsentligt, siden jeg for
nogle år siden skiftede til at skrive herinde under mit eget fulde navn, når
du her refererer til "den gamle AndersPJ"? (på min daværende TDC-ADSL
anderspj@post8.tele.dk - forbindelse)

Anders Peter Johnsen

Fra : David Konrad

Dato : 18-10-08 04:23

Anders Peter Johnsen wrote:

> [...]
> for nogle år siden skiftede til at skrive herinde under mit eget
> fulde navn, når du her refererer til "den gamle AndersPJ"? (på min

Ja, helt klart. Du er blevet langt mere vævende og usammenhængende. Den
gamle AndersPJ var langt mere klar og profileret.

Du spurgte selv.

mvh
david

Fra : Jens Bruun

Dato : 19-10-08 16:08

> Ja, helt klart. Du er blevet langt mere vævende og usammenhængende.
> Den gamle AndersPJ var langt mere klar og profileret.

Jeg er enig. Jeg har opgivet at læse APJ's lange tirader, selvom der givet
står noget fornuftigt imellem de alt for mange ord og alt for lange
sætninger.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : David Konrad

Dato : 20-10-08 21:39

Jens Bruun wrote:
> [...]
>
> Jeg er enig. Jeg har opgivet at læse APJ's lange tirader, selvom der
> givet står noget fornuftigt imellem de alt for mange ord og alt for

Enig, men jeg fortryder at jeg skrev det. Det er nok sårende at få at vide,
og APJ har faktisk flere gange været åben om hvorfor.

Fra : Jens Bruun

Dato : 20-10-08 21:51

> Enig, men jeg fortryder at jeg skrev det. Det er nok sårende at få at
> vide, og APJ har faktisk flere gange været åben om hvorfor.

Sådan er der så meget. Som min helt Bo Warming siger: Dét, man ikke dør af,
bliver man stærkere af.

APJ har fået mange hints gennem tiderne. Han er et voksent, intelleligent
menneske, der har valgt, og respekt for det.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Tony

Dato : 16-10-08 14:11

"Anders Peter Johnsen" skrev

> [...]
> succesfuld leder - at fastholde væsentlige punkter i hans kritik af
> Vestager, om end blot med blødere formuleringer (hvilken forskel?)

Ja, det gør Jelved nemlig i sin bog,- men helt sjovt blev det først, da hun
begyndte at trække i land, da der( i TV ) blev spurgt ind til, hvad hun
havde skrevet.
Typisk Radikal holdning.

Tony

Fra : mr

Dato : 15-10-08 19:03

> [...]
> omgivet af gamle trætte mænd i pensionsalderen.
>
> Så dem der håber på et alternativ efter næste valg : I bliver slemt

Tillige er hun omgivet af unge mænd der utålmodigt venter på det bliver
deres tur. Vestager er såmænd vældig klog, men lider af en fatal mangel på
politisk forståelse og tæft. At hun håner Pia K i enhver valgkamp giver kun
flere stemmer til DF. Hendes klamring til S er problemastisk for radikale
kernevælgere, som vil være med til at føre politik. De radikale kan ikke
overleve uden at være med i regering/regeringsgrundlag.
Desværre, kan man sige, er midterstemerne fordelt til V, S og nu også SF.
Derfor bliver det uhyre svært at damme regering "hen over midten"
Vestager må holde orden i gruppen og være mere synlig i baglandet, eller
holder hun lige så længe som Helle T.

Fra : Jesper

Dato : 15-10-08 20:27

mr <mail@mail.dk> wrote:

> [...]
> deres tur. Vestager er såmænd vældig klog, men lider af en fatal mangel på

Well, det er derfor hun er radikal!

> [...]
> svært at damme regering "hen over midten" Vestager må holde orden i
> gruppen og være mere synlig i baglandet, eller holder hun lige så længe

Pia K må bede aftenbøn til Vestager, sålænge hun sidder som radikal
formand, kan S og venstrefløjen kigge i vejviseren efter
regeringsmagten.

Fra : David Konrad

Dato : 15-10-08 21:42

mr wrote:

> Tillige er hun omgivet af unge mænd der utålmodigt venter på det
> bliver deres tur.

Det er jo præcis det hun IKKE gør. Alle de "unge" er væk nu. Der er lige
levebrødspolitikeren Morten Helveg, men mon han kan løfte partiet? Tvivler.

>Vestager er såmænd vældig klog, men lider af en
> fatal mangel på politisk forståelse og tæft. At hun håner Pia K i
> enhver valgkamp giver kun flere stemmer til DF.

Ja, men også flere stemmer ift det segment hun henvender sig til.

Netop.

Fra : mr

Dato : 15-10-08 22:02

> Det er jo præcis det hun IKKE gør. Alle de "unge" er væk nu. Der er lige
> levebrødspolitikeren Morten Helveg, men mon han kan løfte partiet?
> Tvivler.

Det kan han næppe, men vent og se.

> Ja, men også flere stemmer ift det segment hun henvender sig til.

Det er så et uhyre lille segment! Faktisk tror jeg du tar fejl. Hun scorer
ingen stemmer på den overlegne tone. Men hvis du har eksempler på fremgang
så sig frem.

Fra : Bo Warming

Dato : 15-10-08 22:30

Hvor vil Amnitzbøl gå hen som løsgænger? til V ? til EL ?

Fra : David Konrad

Dato : 15-10-08 23:09

mr wrote:
> "David Konrad" <dadk@webspeed.dk> skrev i en meddelelse

> Det kan han næppe, men vent og se.

På hvad? Han bliver nok ny leder, det er jeg med på, men det er ret
urealistisk at forestille sig, at han kan løfte partiet til Jelved-højder.

Fra : mr

Dato : 16-10-08 13:18

> På hvad? Han bliver nok ny leder, det er jeg med på, men det er ret
> urealistisk at forestille sig, at han kan løfte partiet til Jelved-højder.

Jeg var noget uklar. Jeg mente: VEnt og se hvem der plkudselig dukker op.
Næppe HElveg, men flere er klar.

Fra : David Konrad

Dato : 17-10-08 19:52

mr wrote:

> Jeg var noget uklar. Jeg mente: VEnt og se hvem der plkudselig dukker
> op. Næppe HElveg, men flere er klar.

OK. Det tager jeg til efterretning. R har tradition for, bla kva deres
kernesegment, altid at kunne tiltrække dygtige politikere.

Fra : mr

Dato : 17-10-08 21:43

> OK. Det tager jeg til efterretning. R har tradition for, bla kva deres
> kernesegment, altid at kunne tiltrække dygtige politikere.

enig.

Fra : -=* NEiL DANELAW *=-

Dato : 15-10-08 18:58

"David Konrad" <dadk@webspeed.dk> wrote in message
> [...]
> Det handler mere om at Jønke bliver frigivet, en sex-sag og den sædvanlige

SEAs exit fra de radikale er da vist en gevinst for begge parter.

Fra : Fister Løgsovs

Dato : 16-10-08 07:01

-=* NEiL DANELAW *=- forklarede den 15-10-2008:
> "David Konrad" <dadk@webspeed.dk> wrote in message
>
> SEAs exit fra de radikale er da vist en gevinst for begge parter.

Jeg må indrømme, at det der glæder mig mest, er at jeg måske slipper
for at høre på ham i diverse debatter i P1.
Kai

Fra : David Konrad

Dato : 17-10-08 19:52

Fister Løgsovs wrote:
> -=* NEiL DANELAW *=- forklarede den 15-10-2008:

> Jeg må indrømme, at det der glæder mig mest, er at jeg måske slipper
> for at høre på ham i diverse debatter i P1.

LOL

Fra : Ivannof

Dato : 16-10-08 07:22

> [...]
> omgivet af gamle trætte mænd i pensionsalderen.
>
> Så dem der håber på et alternativ efter næste valg : I bliver slemt

Når nu alle danske partier er socialdemokratiske plus/minus en 24-årsregel
og andre mærkesager, så ER der ikke noget reelt alternativ.

Der er det kendte og det ukendte.

Vi får først det ukendte, når det kendte dummer sig for groft!

Hilsen Ivan