Yvonne i Olsenbanden og sofakartofler med ~
Fra : Bo Warming

Dato : 13-10-08 12:50

Yvonne i Olsenbanden og sofakartofler med dødsønsker

Til sin mand Kjeld, Poul Bundgaard, siger filmseriens Sarah Palin

"Hende den flinke dame fra forsorgen har været her. Nu får vi
huslejetilskud, børnetilskud, boligstøtte, brændselstilskud, mælkepenge,
dagpenge, husmorhjælp og ved du vhad, hvis du bare vil lade dig
mentalundersøge så får du sikkert også invaliderente. Og så kan vi få råd
til at holde bil.

Da jeg kom hjem fra fire års ulandsarbejde, lød det fra alle sider "få
dagpenge indtil du finder job" og så gemte jeg min opsparing til andet.

Så kom jeg i vane med mellem gymnasielærerjobbbene at nasse og
førtidspensionstilbuddet var fristende, og når man ikke yder på en anerkendt
måde, kan man miste selvtillid og det kan give selvmordsønsker.

Jeg er et offer for narkopusheren Yvonnes onde ånd!

Er narkopushere onde? Folk vælger selv.

Min onde ånd er nok snarest min mor der lærte mig at overvurdere mig selv,
så jeg ikke behøvede andres acdept - troede jeg. Men "man lever kun, når man
har andres velvilje",, skriver Goethe klogt.

En overfladisk velvilje via nettet kan måske sikre noget samfundsgavnligt,
men ikke sikre mod depression. "Depression er manglende evne til at skabe
sig en fremtid", har Proust skrevet. Den intellektuelle, fx mig skaber sig
en fremtid som bestsellerforfatter ud i sin egen fantasi, og gejler sig op
til at tro på livsløgnen via små-ros fra andre, men det er skrøbeligt.

Jeg tror min skæbne er almindelig, og min dissektion af den, kan have
samfundsinteresse, og fisker ikke efter ros endsige ynk, men håber, at det
kan vække interesse.

" Fjerner du livsløgnen fra gennemsnitsmennesket, tager du samtidig hans
lykke fra ham".Henrik Ibsen(Vildanden)