Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
våd rensning af Fullfram
Fra : KsK

Dato : 16-10-08 20:22

jeg ha lige renset mit d3 med Eclipse e2 og en Sensor Swab nr 3
hvilker jeg tit gør på mit d2x uden de stor problemer ,og som regle rent ved
føsrt forsøg,,
men på mit d3 hvar det bare ikke så nemt, jeg brugt 3 stk swap og måtte til
sidst tag det sidst med Luft boldt for at får det sidst

er det mig bare mig der er en klovn `????

KsK

Fra : Bo Bjerre

Dato : 16-10-08 22:36

KsK wrote:
> [...]
> til sidst tag det sidst med Luft boldt for at får det sidst
>
> er det mig bare mig der er en klovn `????

Jeg ved ikke om du kan få job i Cirkus, men der kan vel være forskel på
støv/skidt.

Jeg undgår meget af det ved at holde mine objektiver RENE omkring
fatningen og sørge for at der ikke sidder støv på den bageste linse. Jeg
har osse erfaret at objektivdæksler ligefrem kan tiltrække støv (man
kommer den lige i lommen...) Derfra vandrer støv over på objektivet og
fortsætter ind i apparatet. Jeg har gode erfaringer med at vaske
objektivdæksler og skylle dem med antistatvæske (som jeg bruger til
mange andre ting osse)

Når jeg skifter objektiv er det altid noget, der går hurtigt, og aldrig
i støvede omgivelser.

Når jeg renser, starter jeg altid med blæsebolden for at fjerne mest
muligt, inden jeg gnubber på de dyre dele...

Bo //

Fra : KsK

Dato : 17-10-08 17:29

"Bo Bjerre" <bo@sarek.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
>
> Når jeg renser, starter jeg altid med blæsebolden for at fjerne mest
> muligt, inden jeg gnubber på de dyre dele...

OK tak
vil frem over brug samme fremgangs måde ,.. men vil i aften når alle er gået
i seng begynde og rense objektiverne ,,, fk lige kigge på en af dem og ja
der var godt nok meget skidt ved fatningen

Takker
KsK

Fra : Kjeld

Dato : 17-10-08 02:15

Skal netop igang med det samme da jeg også har snavs på chippen, men hvor
køber man sådan et rensesæt ?

Hilsener Kjeld

Fra : Bo Bjerre

Dato : 17-10-08 09:22

Kjeld wrote:
> Skal netop igang med det samme da jeg også har snavs på chippen, men hvor
> køber man sådan et rensesæt ?

f.x.
http://www.google.dk/search?hl=da&q=sensor+swab&btnG=S%C3%B8g&meta=

Jeg købte sidst hos: