Foto
IBM760 5420
Teil 3020
beskyt websider i lightroom
Fra : Bo Hellum

Dato : 15-10-08 12:12

Hej alle

Er der ikke en funktion der kan beskytte mod højreklik - gem som, i lr 2.0

Jeg har funktionen i jalbum, men kan ikke hitte den i lr.

Hygge

Bo

Fra : Peter Fjelsten

Dato : 15-10-08 16:46

Bo Hellum skrev i Message-ID:
<48f5d011$0$56781$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>:
> Er der ikke en funktion der kan beskytte mod højreklik - gem som, i lr
> 2.0

Aner det ikke.

Men funktionen er værdiløs i forhold til de personer, der _vil_ gemme
billedet.

--
<author> Peter Fjelsten </author>
<gallery><http://gallery.fjelsten.dk/nyeste/?g2_itemId=453>

Fra : Michaelbs

Dato : 15-10-08 18:20

"Bo Hellum" <sofus@post1.tele.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> Er der ikke en funktion der kan beskytte mod højreklik - gem som, i lr 2.0
>
> Jeg har funktionen i jalbum, men kan ikke hitte den i lr.

Funktionen findes i nogle af TTG gallerierne:

http://www.lightroomgalleries.com/author/theturninggate/

mvh Michaelbs

Fra : Nicolai Lang

Dato : 16-10-08 19:29

On Wed, 15 Oct 2008 13:12:17 +0200, "Bo Hellum" <sofus@post1.tele.dk>
wrote:

>Er der ikke en funktion der kan beskytte mod højreklik - gem som, i lr 2.0

Spar krudtet - du kan ikke beskytte mod download, hvis man vil. Giv
mig et link til et album du har beskyttet - og jeg skal bevise det.

Med venlig hilsen
Nicolai

--
http://nicolai.hjorth.com

Fra : Gert Nielsen

Dato : 16-10-08 19:45

"Nicolai Lang" <nnews0403051902@hjorth.com> skrev i en meddelelse

> Spar krudtet - du kan ikke beskytte mod download, hvis man vil. Giv
> mig et link til et album du har beskyttet - og jeg skal bevise det.

http://home20.inet.tele.dk/gertnielsen/

Kan du plukke fuglen? Jeg kan ikke

Gert

Fra : Søren Friberg

Dato : 16-10-08 20:03

Gert Nielsen skrev:

> http://home20.inet.tele.dk/gertnielsen/
>
> Kan du plukke fuglen? Jeg kan ikke
>
> Gert

Hvis det drejer sig om at kunne download første billede vælger jeg:

http://home20.inet.tele.dk/gertnielsen/photos/DSC_4007.jpg

og så kan jeg da gøre, hvad jeg vil.

Er det det, der er opgaven?

--
Venlig hilsen
Søren Friberg, http://fotofriberg.dk

Fra : Nicolai Lang

Dato : 16-10-08 20:27

On Thu, 16 Oct 2008 20:45:23 +0200, "Gert Nielsen" <gn_abf@Nospam.dk>
wrote:

>http://home20.inet.tele.dk/gertnielsen/
>
>Kan du plukke fuglen? Jeg kan ikke

Ja - er det ikke sådan her du mener?
http://nicolai.hjorth.com/tmp/home20.inet.tele.dk/gertnielsen/photos/DSC_4283_34.jpg

Metoden:
wget -m http://home20.inet.tele.dk/gertnielsen/

Derefter slettede jeg de andre downloadede filer, for ikke at træde
dig over tæerne ;)

Men indrømmet, det var ikke så let som så mange andre steder.

De filer jeg fik downloadet med ovenstående wget kommando:

../photos/DSC_4180_31.jpg
../photos/DSC_4007.jpg
../photos/DSC_4283_34.jpg
../photos/DSC_4181_32.jpg
../photos/DSC_4102_25.jpg
../photos/DSC_4196_1.jpg
../photos/DSC_4197_42.jpg
../photos/DSC_4165_20.jpg
../photos.rss
../resources/js
../resources/js/live_update.js
../resources/js/mootools.js
../resources/js/slimbox.js
../resources/js/piclens_optimized.js
../resources/css
../resources/css/ratings.css
../resources/css/slimbox.css
../resources/css/gallery.css
../resources/images
../resources/images/idplate.png
../index.html
../thumbnails/DSC_4180_31.jpg
../thumbnails/DSC_4007.jpg
../thumbnails/DSC_4283_34.jpg
../thumbnails/DSC_4181_32.jpg
../thumbnails/DSC_4102_25.jpg
../thumbnails/DSC_4196_1.jpg
../thumbnails/DSC_4197_42.jpg
../thumbnails/DSC_4165_20.jpg

Med venlig hilsen
Nicolai

--
http://nicolai.hjorth.com

Fra : Gert Nielsen

Dato : 16-10-08 21:16

> Ja - er det ikke sådan her du mener?
> http://nicolai.hjorth.com/tmp/home20.inet.tele.dk/gertnielsen/photos/DSC_4283_34.jpg
>
> Metoden:
> wget -m http://home20.inet.tele.dk/gertnielsen/
>
> Derefter slettede jeg de andre downloadede filer, for ikke at træde
> dig over tæerne ;)
>
> Men indrømmet, det var ikke så let som så mange andre steder.
>
> De filer jeg fik downloadet med ovenstående wget kommando:

> [...]
Der er intet hemmeligt på den side. Men respekt
Den finte kendte jeg ikke.
Alle der har Lightroom, som jeg ikke skjuler her, kender standard pathnames,
og kan gå direkte efter jpg filen.
At den tillige vises i Firefox vidste jeg ikke. Det gør den ikke i Safari og
IE.

Så en beskeden beskyttelse, der sikkert kan forbedres.
Til Michael: Jeg bruger TTGSlimbox Gallery 2,63, Downlowded fra Adobe.
Gert

Fra : Nicolai Lang

Dato : 17-10-08 05:58

On Thu, 16 Oct 2008 22:16:24 +0200, "Gert Nielsen" <gn_abf@Nospam.dk>
wrote:

>Der er intet hemmeligt på den side. Men respekt
>Den finte kendte jeg ikke.
>Alle der har Lightroom, som jeg ikke skjuler her, kender standard pathnames,
>og kan gå direkte efter jpg filen.

Jeg har LR - men bruger ikke web-funktionen, jeg har installeret PHP
Gallery2

Jeg tror nu wget kan hente de fleste ting - jeg bruger den hvis der er
en (lille) web side jeg gerne vil have offline.

Essensen er jo - hvis nogen *vil* stjæle, så kan de gøre det. Men
omvendt vil en almindelige højreklik beskyttelse gøre at de
almindelige brugere ikke "bare lige" "kommer til" at tage billedet for
at bruge det på deres hjemmeside, i deres klubblad eller i deres avis,
vel?

/Nicolai

Med venlig hilsen
Nicolai

--
http://nicolai.hjorth.com

Fra : Bo Hellum

Dato : 17-10-08 06:08

> [...]
> almindelige brugere ikke "bare lige" "kommer til" at tage billedet for
> at bruge det på deres hjemmeside, i deres klubblad eller i deres avis,

Lige nøjagtig Nicolai, det er også det jeg er ude efter. For ved godt at alt
kan lade sig gøre, men for den alm. bruger kan man nok gøre det lidt mere
besværligt, hehe.

Takker for input alle

Bo

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 16-10-08 22:02

Nicolai Lang <nnews0403051902@hjorth.com> skrev :

>Men indrømmet, det var ikke så let som så mange andre steder.

De ligger i mappen Temporary Internet Files, så hvorfor alt det
pjat med et specielt program?
--
Kerim

Fra : Nicolai Lang

Dato : 17-10-08 06:01

On Thu, 16 Oct 2008 23:02:17 +0200, Kerim Ellentoft
<kerim@mail.tele.invalid> wrote:

>De ligger i mappen Temporary Internet Files, så hvorfor alt det
>pjat med et specielt program?

Du har helt ret - det havde jeg overset. Men min metode tager så en
komplet kopi af hele webstedet.

Men ja - via Temporary Internetg Files kan vel selv den mest
almindelige bruger, lære at finde dem. Vel med mindre man bruger https
- så tror jeg ikke de caches.

Anyway - min pointe var nu også mest at det i de fleste tilfælde ikke
kan betale sig at bruge kræfter på beskyttelsen.

Med venlig hilsen
Nicolai

--
http://nicolai.hjorth.com

Fra : Søren Friberg

Dato : 16-10-08 20:41

Gert Nielsen skrev:
> "Nicolai Lang" <nnews0403051902@hjorth.com> skrev i en meddelelse

> http://home20.inet.tele.dk/gertnielsen/
>
> Kan du plukke fuglen? Jeg kan ikke
>
> Gert

Det er uhyggeligt nemt. Det er jo sådan, at peger man på dine thumbnails
på ovenstående adresse har man jo pænt stien til jpg-filen nederst i
browseren. I hvert fald i Firefox, som jeg anvender.

Fra : Skovsgaard

Dato : 16-10-08 14:13

On 16 Okt., 21:26, Nicolai Lang <nnews0403051...@hjorth.com> wrote:

> Ja - er det ikke sådan her du mener?http://nicolai.hjorth.com/tmp/home20.inet.tele.dk/gertnielsen/photos/...
>
> Metoden:
> wget -mhttp://home20.inet.tele.dk/gertnielsen/
>
> Derefter slettede jeg de andre downloadede filer, for ikke at træde
> dig over tæerne ;)
>
> Men indrømmet, det var ikke så let som så mange andre steder.
>
> De filer jeg fik downloadet med ovenstående wget kommando:

> [...]

Wow, nemt ser det ikke ud. Hvorfor ikke bare stå i oversigts menuen,
højreklik og vælg "Open link" - det åbner billedet i et nyt vindue med
denne fulde sti, og herfra er det bare at højreklikke igen og så gemme
billedet.

Mvh

Søren

Fra : Nicolai Lang

Dato : 17-10-08 05:59

On Thu, 16 Oct 2008 13:13:01 -0700 (PDT), Skovsgaard
<skovsgaard@mail.tele.dk> wrote:

>Wow, nemt ser det ikke ud.

Jo når jeg alligevel var på min Linux web server, så var det faktisk
ret nemt - og så havde jeg med det samme billedet liggende et sted
hvor Gert kunne tilgå det :)

Med venlig hilsen
Nicolai

--