alfabetisk rækkefølge?
Fra : Kim Eichen

Dato : 24-07-01 18:12

Hej Gruppe
Nedenstående script udskriver indkoldet af en mappe og når jeg kører det på
min egen server (apache og windows 2000) er der ingen problemer og filerne
bliver udskrevet i alfabetisk rækkefølge. Når jeg så lægger det op på en
unix server bliver filerne udskrevet i tilfældig rækkefølge. Hvad kan jeg
gøre ved det ? og hvad skyldes det?

scriptet er som følger:

<head>
<h2>Oversigt</h2>
</head>

<?php
$files=array();
$dirname='.';
$dir=opendir($dirname);
while($fil=readdir($dir))
if(is_file($dirname.'/'.$fil))array_push($files,$fil);
closedir($dir);

while($t<=count($files)){
#echo '<br>'.$files[$t];
echo "<a href=\"$files[$t]\">$files[$t]</a>";
echo '<br><br>';
$t++;
}
?>

Mvh Kim Eichen

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 24-07-01 18:27

"Kim Eichen" <eichen@worldonline.dk> writes:

> [...]
> unix server bliver filerne udskrevet i tilfældig rækkefølge. Hvad kan jeg

Det skyldes at din Unix-maskine ikke sorterer filerne for dig, så du
må bare selv gøre det i stedet, hvis det er det du vil.

Du kan gøre:

$dir = opendir($dirname);
while($fil = readdir($dir)) {
if(is_file($fil))
$files[] = $fil;
}
closedir($dir)
sort($files);

Du kan læse mere om sort i manualen:
<http://php.net/manual/en/function.sort.php>.

--
Jacob
Not better than sex but worth a try

http://www.bunk.cc - nu med Emacs effekt

Fra : Kim Eichen

Dato : 24-07-01 21:55

Herligt, lige den funktion, jeg skulle bruge.

Mvh Kim Eichen
P.S. Jeg kan godt se at det var lidt amatøragtigt at jeg ikke tænkte på det

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 24-07-01 22:03

"Kim Eichen" <eichen@worldonline.dk> writes:

> Herligt, lige den funktion, jeg skulle bruge.

Fedt! Så vil du måske også gøre mig en tjeneste og læse på
<http://www.usenet.dk/netikette/quote.html> inden du poster næste
gang? På den måde er det lettere at se hvad du svarer på, og lettere
at svare på det du skriver.

> P.S. Jeg kan godt se at det var lidt amatøragtigt at jeg ikke tænkte på det

Somme tider kan skoven være svær at se for bare træer

--
Jacob
Connection reset by little mexican guy with cable cutters.

http://www.bunk.cc - nu med Emacs effekt

Fra : Kim Eichen

Dato : 24-07-01 22:27

> [...]

> <http://www.usenet.dk/netikette/quote.html> inden du poster næste
> gang? På den måde er det lettere at se hvad du svarer på, og lettere

Ok

Mvh Kim Eichen