fluefiskeri
Fra : Jeppe

Dato : 24-07-01 17:46

Hej jeg har længe fisket med spinner og mede fiskeri, men så så jeg nogle
der fiskede med fluer i den lokale å, og de fangede tre flotte bækørreder og
jeg syntes at det var ret godt til forhold til min 5cm lange rødspætte.
Så jeg ville gerne spørge om der var nogle der har et råd til grej og teknik

Hilsen Jeppe

Fra : Leif

Dato : 24-07-01 22:44

Hej Jeppe

Har lige handlet hos Hunters House, www.huntershouse.dk, eller 32 222 333.
De har tilbud på et fluesæt til 199,-.
Set i Sportsfiskeren nr. 5/2001 - 3. sidste side. Købte det og modtog dagen
efter.Virker til at være fint nok.

Kender ikke en pind til det med fluer endnu, men har selv oplevet det samme
som dig
med hensyn til fangst. Derfor.

Det manglede lige et par fluer - blev fluks eftersendt u/b. Efterlader et
generelt godt indtryk af
Hunters House folkene.

Der følger et lille hefte med til opstart - er ikke godt nok, så du må nok
lige forbi biblioteket først
eller prøv under fiskeri-siderne på Opasi, Jubii osv.

Det med at kaste er ikke lige så nemt har jeg da opdaget.

Knæk & bræk
Leif

Fra : Alex Linaa

Dato : 25-07-01 07:45

"Leif" <Leif.lykke@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Det med at kaste er ikke lige så nemt har jeg da opdaget.

Du kan med _stor_ fordel alliere dig med en erfaren fluefisker, når du skal
have kastet på plads.
Problemet ved at prøve at lære det selv er, at fejlene sker lige der hvor
man ikke selv kan se det, nemlig bagved fiskeren i bagkastet, og det er
næsten umuligt selv at få rettet op på.
En erfaren makker, eller en instruktør i den lokale fiskeklub, kan i løbet
af en times tid nemt få pillet "unoderne" i kastet væk.
Så den time er godt investeret, i stedet for at investere den i at hente
fluerne i diverse træer m.m.

venlig hilsen
Alex Linaa

Fra : Leif

Dato : 25-07-01 08:16

Det er taget til efterretning- jeg tror at Intersport, Herning - der er
vældig aktiv indenfor fiskeri
afholder et kaste-kursus på plæne i starten af august.

Fra : Christian Skjærbæk

Dato : 29-07-01 23:01

Læs Claus Beck Petersens "fluefiskeri efter bækørred og stalling" Der er
ikke så meget om kasteteknik, men sætter det hele basale om fluevalg og
taktik ved fluefiskeri på plads. Fås gennem sportsfiskerforbundet.