Baggrundsbillede vil ikke repeate i contai~
Fra : Tine Bjørneboe

Dato : 14-10-08 21:47

Hej med jer

Jeg er ved at bygge en simpel skabelon med Div'er i stedet for
tabeller. De siger de kloge er bedst. Men det driller en del.
Først prøvede jeg at byggedet op med positions og det var nemt,
men baggrundsbilledet/containeren ville ikke udvide sig udfra
indholdet, kun hvis jeg skrev ren tekst i contentområdet. Så har
jeg forøgt at få hjælp på EKsperten.dk, som rådede mig til at
arbejde uden positions, så nu prøver jeg at floate, bruge spalter
og marginer i stedet. Men jeg har samme problem.

Hjælp!

Jeg vil mene det er en ganske nem skabelon, men jeg kan ikke løse
mit prblem selv. Jeg har ikke kodet med Div'er før, så jeg håber
der er en derude der har svaret lige på tungen.

Siden ligger på http://www.mediezonen.dk/2b og den skal ligne
http://www.2bsecurity.com

(det er min brors site som skal laves om i XHTML med DIV'er og
jeg laver en skabelon til ham)

Jeg ved ikke om I kan nøjes med at kigge på sitet, men sig til
hvis I skal bruge CSS koder eller lign. Tør ikek klistre det til
med koder, når der nu står at man skal undgå det...

Tusinde tak til den der kan hjælpe!! Tine :)

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 14-10-08 22:32

Tine Bjørneboe skrev:
> [...]
> med koder, når der nu står at man skal undgå det...
>
> Tusinde tak til den der kan hjælpe!! Tine :)

To lige høje spalter med sidehover og sidefod er
en af de modeller, jeg gennemgår i artiklen:
http://webdesign101.dk/layout/

--
Jørgen Farum Jensen
http://webdesign101.dk

Fra : Tine Bjørneboe

Dato : 15-10-08 22:04

Jørgen Farum Jensen wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

> To lige høje spalter med sidehover og sidefod er
> en af de modeller, jeg gennemgår i artiklen:
> [...]

Hej Jørgen

Tak for hjælpen! Det var inspirerende at skimme dine sider igennem
og jeg fandt løsningen på mit problem uden jeg behøvede at lave det
hele forfra... faktisk manglede jeg bare at indsætte "clear:both;" i
mit CSS - i sidefoden. Puha, det lettede meget :)

Mvh