MS Windows
briani 27239
XP + Vista installations dvd > usb nøgle ?
Fra : Autocadster

Dato : 14-10-08 06:25

Kan man på nogen måde ligge XP eller Vista installations filerne over
på en usb nøgle, og så få det lavet så man kan boote fra usb nøgle og
så installere XP eller Vista derfra ?

Det er til 2 bærbare uden cd/dvd drev :/

Autocadster / 2620

Fra : Martin /Helsingør

Dato : 14-10-08 06:50

"Autocadster" skrev i en meddelelse
> [...]
> installere XP eller Vista derfra ?
>
> Det er til 2 bærbare uden cd/dvd drev :/

Hej Jesper

Prøv at kigge her:
http://articles.techrepublic.com.com/5100-22_11-5928902.html

Det lykkedes for mig, da jeg skulle installere et par Eee?er.

Mener dog at kunne huske at boot.ini kom til at se lidt mærkelig ud, og der
optrådte flere startstier efter installationen. Det var dog bare et spørsmål
om at tilrette boot.ini.

Mvh.

Martin /Helsingør

Fra : Claus Tersgov

Dato : 14-10-08 12:15

Autocadster skrev bl.a.:

> Kan man på nogen måde ligge XP eller Vista installations filerne over
> på en usb nøgle, og så få det lavet så man kan boote fra usb nøgle og
> så installere XP eller Vista derfra ?
> Det er til 2 bærbare uden cd/dvd drev :/

Ja, hvis din maskine understøtter at boote fra USB. Det er ikke alle
maskiner og navnlig ikke ældre, som kan det trick. Se i bootmenuen i BIOS.

Claus

Fra : Autocadster

Dato : 14-10-08 12:24

Claus Tersgov formulerede spørgsmålet:

> Ja, hvis din maskine understøtter at boote fra USB. Det er ikke alle maskiner
> og navnlig ikke ældre, som kan det trick. Se i bootmenuen i BIOS.

Hej

De understøtter boot fra USB, de er ikke ældre blot meget små/tynde

Autocadster / 2620

Fra : Claus Tersgov

Dato : 14-10-08 12:47

Autocadster skrev bl.a.:

> De understøtter boot fra USB, de er ikke ældre blot meget små/tynde

Så burde det jo være muligt at lægge alle filerne over og så bruge et eller
andet program til at gøre den bootbar. Jeg installerer f.eks. *altid*
windows fra en harddisk, fordi det er langt det hurtigeste. Men jeg
installerer for det meste altid XP direkte fra DOS, hvis maskinen ikke har
et optisk bootdrev.

Der er flere anvisninger på nettet hvordan man laver en bootbar USB nøgle.
Jeg har desværre ikke nogen ved hånden.

Claus

Fra : Henning

Dato : 14-10-08 13:14

On Tue, 14 Oct 2008 13:46:45 +0200, "Claus Tersgov"
<nospamnews@tersgov.dk> wrote:

>Så burde det jo være muligt at lægge alle filerne over og så bruge et eller
>andet program til at gøre den bootbar.
Det er netop her problemet ligger. Det "et eller andet program" er
ikke til at finde eller få til at virke Der er masser af programmer
til at gøre memorysticks bootbare, de spille bare ikke sammen med en
XP-installationsfil

Fra : Sune Storgaard

Dato : 14-10-08 13:11

"Autocadster" <autocadster@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> installere XP eller Vista derfra ?
>
> Det er til 2 bærbare uden cd/dvd drev :/

Kan de boote fra netværk, ofte betegnet som PXE ?
Tager ikke mange minutter at sætte en server op til at fodre den med et
vista eller xp image over et netværk.

Fra : Ukendt

Dato : 14-10-08 18:13

http://www.boot-land.net/forums/?showtopic=4900

Fra : John

Dato : 14-10-08 20:37

Her er en vejledning på dansk . Den virker fint for mig

http://www.car-pc.dk/forum_indlaeg_vis.php?fid=15&fiid=67

John