Delvist manglende border
Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 13-10-08 07:27

Hej NG

For en kunde er jeg ved at udvikle en sideskabelon, men på et enkelt punkt
er der et problem, jeg ikke kan gennemskue:

Den ydre border mangler delvist i venstre og højre side et stykke nede i IE
(6 og 7). I FF og Op er der ikke noget problem.

http://ginnerskov.dk/usenet/

Erik Ginnerskov

Fra : Kim Schmidt Wind

Dato : 13-10-08 14:27

Erik Ginnerskov wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> [...]
>
> Den ydre border mangler delvist i venstre og højre side et stykke nede i IE
> (6 og 7). I FF og Op er der ikke noget problem.

Hej Erik
du har i din CSS fil i den der hedder ta border stående i #main flyt den op i
body så skulle den vist være der.

Kim

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Allan Vebel

Dato : 13-10-08 21:58

Erik Ginnerskov skrev:

> Den ydre border mangler delvist i venstre og
> højre side et stykke nede i IE (6 og 7).

Prøv at sætte position:relative; på #main{}

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : Birger Sørensen

Dato : 13-10-08 22:43

Erik Ginnerskov skrev den 13-10-2008:
> [...]
>
> Den ydre border mangler delvist i venstre og højre side et stykke nede i IE
> (6 og 7). I FF og Op er der ikke noget problem.

Pudsigt.
Hvis vinduet gøres smallere, så #content bliver højere, tegnes
stregerne (IE7 - ikke testet IE6).
Det ligner lidt, at der mangler en clear, så page ikke er fuld højde -
men den er godtnok sat i #bottom (hvad sker der hvis du sætter en tekst
efter billederne i bunden af side-søjlerne?).
Jeg kan ikke tilbyde nogen løsning - blot ovenstående observation,
sommåske kan hjælpe lidt på vej...

Birger

http://bbsorensen.dk

Fra : Allan Vebel

Dato : 13-10-08 23:27

Birger Sørensen skrev:

> Jeg kan ikke tilbyde nogen løsning

Den er jeg jo lige kommet med

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 14-10-08 06:20

Birger Sørensen wrote:

> Pudsigt.
> Hvis vinduet gøres smallere, så #content bliver højere, tegnes
> stregerne (IE7 - ikke testet IE6).

Stregerne forsvinder, hvor indholdet i midterkolonnen slutter og dukker op
igen hvor indholdet i yderkolonnerne slutter. Jørgen Farum Jensen havde
løsningen på problemet:

http://webdesign101.dk/csslayout/equal_height_spalter.php

Erik Ginnerskov

Fra : Allan Vebel

Dato : 14-10-08 21:35

Erik Ginnerskov skrev:

> Jensen havde løsningen på problemet:
>
> http://webdesign101.dk/csslayout/equal_height_spalter.php

Det var jo det samme som jeg kom med

http://ginnerskov.dk/usenet/ har du rettet linket til
css-filen, men ikke selve filen.

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 15-10-08 06:30

Allan Vebel wrote:

> Det var jo det samme som jeg kom med

Du snakkede om at sætte position:relative på #main. Løsningen var at sætte
zoom:1 på #content

> På http://ginnerskov.dk/usenet/ har du rettet linket til
> css-filen, men ikke selve filen.

Kan jeg ikke se nu, da mappen er blevet tømt. Men kunden er tilfreds med
resultatet.

Erik Ginnerskov

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 15-10-08 06:40

Erik Ginnerskov wrote:

> Løsningen var at sætte zoom:1 på #content

Øh, et var på #main, jeg satte zoom, men any way ...

Erik Ginnerskov

Fra : Allan Vebel

Dato : 15-10-08 22:30

Erik Ginnerskov skrev:

> Du snakkede om at sætte position:relative på
> #main.

Ja, det hjalp lige med det samme.

Løsningen var at sætte zoom:1 på #content

Jeg så blot i Jørgens artikel at han også havde
anvendt position:relative;

> Kan jeg ikke se nu, da mappen er blevet tømt

Du skal ikke slette det før vi er færdige med debatten

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 16-10-08 20:10

Allan Vebel wrote:

> Du skal ikke slette det før vi er færdige med debatten

Jeg anså debatten for afsluttet, da problemet var blevet løst.

Erik Ginnerskov