W98 ==> W2K adgangskode
Fra : Carsten Keller

Dato : 24-07-01 17:11

Hej gruppe.
Jeg har sat tre computere i netværk. En W98 , en W98SE og en W2K prof. med
internet (Stofa) og en printer. Der er fint hul igennem til nettet fra alle
maskiner med Sygate, og W2K-maskinen kan se W98SE-maskinen og alle dens
drev. W98SE kan også se W2K, men når jeg prøver at tilslutte til den printer
der sidder på denne maskine eller et af dens drev bliver jeg bedt om et
password. Jeg har ikke oprettet andre brugere end administrator på serveren,
men det tilhørende password er ugyldigt. Jeg kan ikke komme i tanke om at
jeg på noget tidspunkt har lavet andre passwords under installationen af
serveren, der i øjeblikket ikke laver andet end at dele
internetforbindelsen. Hvad er det for et PW jeg skal indtaste?
Takker
Keller

PS: Der er en masse bøvl med Win98-maskinen, der bl.a. ikke kan se noget som
helst, men den skal alligevel snart udskiftes, så det er ikke så vigtigt.

Fra : ¨¨°º©o.,,.o©º°¨¨

Dato : 24-07-01 18:31

"Carsten Keller" <c.keller@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Jeg har sat tre computere i netværk. En W98 , en W98SE og en W2K prof. med
> internet (Stofa) og en printer. Der er fint hul igennem til nettet fra
KLIP

Hvorfor bruger du et 3. parts program? W2K deler internettet udmærket selv.

Mogens

Fra : Carsten Keller

Dato : 25-07-01 08:22

"¨¨°º©o.,,.o©º°¨¨" <mogens"fjern mig"@nielsen.ac> wrote in message

> [...]
> alle
> KLIP
>
> Hvorfor bruger du et 3. parts program? W2K deler internettet udmærket

Primært fordi det skulle gå stærkt da jeg satte det op. Og jeg har svært ved
at forestille mig at W98-maskinen uden videre vil fatte det. Den kan jo ikke
pt. se W2K-maskinen. Men når problemet med printeren er løst, vil jeg kigge
på det.
Keller

Fra : Dann Pedersen

Dato : 24-07-01 20:27

> [...]
> serveren, der i øjeblikket ikke laver andet end at dele
> internetforbindelsen. Hvad er det for et PW jeg skal indtaste?

For det første, så skal du lige være sikker på at du har bundet de samme
protokoller til "Klientprogram til Microsoft-netværk", men da dine maskiner
kan se hinanden, så er det nok ikke her det ligger. Du har svjv. to
muligheder. Du kan enten oprette brugere på w2k maskinen, der hedder det
samme som på W98 maskinerne, eller du kan aktivere gæst kontoen på w2k og
give den de nødvendige adgange. Bemærk at det sidste kan skabe
sikkerhedsmæssige huller, hvis du ikke passer på.

Dann Pedersen

(se eventuelt http://dape.dk/news/sig.html )

Fra : Bjarne Duelund

Dato : 25-07-01 19:10

Hje Carsten

> [...]
> password. Jeg har ikke oprettet andre brugere end administrator på serveren,
> men det tilhørende password er ugyldigt.

Du skal kunne administratorens password.
Når du har det, kan du oprette en bruger med samme navn som du
logger på Win98 maskinen med (evt. laver auto-logon med). Det er denne
brugers password Win2k efterspørger.

--
Mvh Bjarne Duelund, duelund@danbbs.dk
Opsætning af Win98SE ICS, Fjernstyring med VNC, ADSL Tips m.m.:

Fra : Carsten Keller

Dato : 25-07-01 20:58

> [...]
> Når du har det, kan du oprette en bruger med samme navn som du
> logger på Win98 maskinen med (evt. laver auto-logon med). Det er denne

For at skære det ud i pap:
Jeg skal oprette en bruger på Win98SE-maskinen. (pt er der ingen brugere
derpå, udover standard, eller hvad den nu hedder)
Jeg skal så oprette en bruger på W2K, med samme brugernavn. Også samme PW?

Hvad er PW for den bruger jeg laver auto-logon med? I øjeblikket starter
W98SE bare op, uden at spørge efter brugernavn/PW, vist nok fordi jeg i sin
tid valgte Windows-logon. Er det et problem?
Takker
Keller

Fra : Bjarne Duelund

Dato : 25-07-01 21:54

Hej Carsten

"Carsten Keller" <c.keller@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse news:9jn8cf$mvf$1@sunsite.dk...

> For at skære det ud i pap:
> Jeg skal oprette en bruger på Win98SE-maskinen. (pt er der ingen brugere
> derpå, udover standard, eller hvad den nu hedder)

Der er jo den bruger den logger på med.
Evt. kan du logge af og så logge på igen med et andet navn, f.eks. "Carsten" og med blankt pasword.

> Jeg skal så oprette en bruger på W2K, med samme brugernavn. Også samme PW?

Ja. Pw behøver ikke at være det samme, men det er sikkert nemmest.

> Hvad er PW for den bruger jeg laver auto-logon med?

Det er sikkert blankt.

> I øjeblikket starter
> W98SE bare op, uden at spørge efter brugernavn/PW, vist nok fordi jeg i sin
> tid valgte Windows-logon. Er det et problem?

Nej. Den logger på Windows med et eller andet navn.

--
Mvh Bjarne Duelund
duelund@danbbs.dk