Tilfældet Abdul Basit Abu-Lifa
Fra : Jesper

Dato : 10-10-08 18:25

I dag har retten i Glostrup afvist at fratage Abdul Basit Abu-Lifa sit
danske statsborgerskab og udvise ham, selvom han er idømt 7 års fængsel
for terrorplaner. Abdul Basit Abu-Lifa er dobbelt dansk-jordansk
statsborger. Det er der kun én ting at sige til: Ubegribeligt!

Hvorfor skal vi beholde en terrorist? Loven skal laves om så han kan
udvises og det kan kun gå for langsomt.

--
Jesper
A dollar in aid to the third world not spend on

Fra : /Peter

Dato : 10-10-08 18:33

> [...]
> statsborger. Det er der kun én ting at sige til: Ubegribeligt!
>
> Hvorfor skal vi beholde en terrorist? Loven skal laves om så han kan

Er der ikke en venlig sjæl der bare kan skyde ham,
der skydes jo en del i disse tider.

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 10-10-08 18:46

Jesper wrote:
> [...]
> Ubegribeligt!
>
> Hvorfor skal vi beholde en terrorist? Loven skal laves om så han kan

Helt enig, men hele denne problematik bunder vist - så vidt jeg ellers kan
anskue det historisk qua min egen profession - i at selv nok så moderne
top-jurister grundet Grundlovens tilblivelseshistorie og udformning anno
1849 render rundt med hovedet begravet i problematikker fra Enevældens tid,
hvor Kongen kunne "LANDSFORVISE" indfødte danskere:

http://da.wikipedia.org/wiki/Dansk_indf%C3%B8dsret

Af samme årsag er lige netop fratagelse af Dansk Statsborgerskab så vidt jeg
ellers mener at huske i gældende juridisk praksis stort set UMULIGGJORT,
hvilket dog IMHO principielt komplicerer alle de efterhånden ret mange
påtrængende udvisningssager ganske trættende unødigt, da problematikken
omkring kriminalitets- og terrordømte indvandrere med dobbelte borgerskaber
fra andre lande jo immervæk turde være en helt, helt anden snak...

Anders Peter Johnsen

Fra : Martin Larsen

Dato : 11-10-08 10:55

"Jesper" <spambuster@users.toughguy.net> skrev i meddelelsen
> [...]
> statsborger. Det er der kun én ting at sige til: Ubegribeligt!
>
> Hvorfor skal vi beholde en terrorist? Loven skal laves om så han kan

Rød-fascisterne er trængt dybt ind i vores retssystem og forsvarer deres
terrorvenner med næb og klør.
Vi trænger hårdt til oprydning i DK.

Start fx med at lukke DR som lige har bragt "afdæmoniserings"-udsendelse om
Osama Bin Laden.

Mvh
Martin