Fik bilen hentede men der er nogen men'er
Fra : Dak

Dato : 12-10-08 19:37

Jeg var oppe og hente bilen i frederikshavn men det viste sig at den var
kørt helt tør for vand. Umiddelbart der det ikke kommet i motoren
men hvad skal jeg være obs på når den er kørt tør? Motorlyset lyste

ABS lyste også, men forsvandt efter noge få hundrede km. men den kom
igen i morges og forsvandt senere på dagen. Er det bare en halvrusten
bremse? den trækker til venstre hvis jeg tester bremserne når den lyser.

Nå men når jeg drejer og gir gas så kommer der klonke lyde når jeg giver
meget udslag med rattet, og det er til begge retninger, hvad kan det
skyldes?

Men ellers skal der laves rust selvom den blev pava behandlet sidste år.
Fandt et hul i ?vangen? den stang der er lige nedenunder dørerne. Har
endnu ikke kigget helt nedenunder endnu.
Venstre bagdørs centrallås skal smøres,
Vandlæk skal undersøges og skifte vand da jeg tror jeg har blandet farver,
Tandrem skal skiftes,
Kilerem skiftes,
Midterste stoplys virker ikke.

Så rusten og tandremmen blir nok den dyreste post i budgettet.

---
Dak
"Nu med Daewoo Matiz 0.8 '99 GULD-GULD FARVET! "
"ex-Ford Sierra 2.0 Azur DOHC '90"

Fra : Mikker

Dato : 12-10-08 19:45

UHADADA....du sku nok ha fået en bilkyndig med dig :(

Good luck....overvejede du ikke at smutte uden at købe den ? hvis ikke du er
bilkyndig med de ting du nævner ??

Hygge

Mikker

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 12-10-08 20:04

Dak skriver:

> Jeg var oppe og hente bilen i frederikshavn men det viste sig at den var
> kørt helt tør for vand. Umiddelbart der det ikke kommet i motoren
> men hvad skal jeg være obs på når den er kørt tør? Motorlyset lyste

At alt kan være "brænst af". hvis den ahr været kørt for varmt. At su
måske har en læk et sted.

> ABS lyste også, men forsvandt efter noge få hundrede km. men den kom
> igen i morges og forsvandt senere på dagen. Er det bare en halvrusten
> bremse? den trækker til venstre hvis jeg tester bremserne når den lyser.

Nok nærmere en sensor. Uden sensoren = ingen ABS.

> Nå men når jeg drejer og gir gas så kommer der klonke lyde når jeg giver
> meget udslag med rattet, og det er til begge retninger, hvad kan det
> skyldes?

At trækakslerne er frdige (eller rettere knokkelleddene i enderne af
den).

> Men ellers skal der laves rust selvom den blev pava behandlet sidste år.
> Fandt et hul i ?vangen? den stang der er lige nedenunder dørerne. Har
> endnu ikke kigget helt nedenunder endnu.

Sidepaneleren )

> [...]
> Kilerem skiftes,
> Midterste stoplys virker ikke.
>
> Så rusten og tandremmen blir nok den dyreste post i budgettet.

Og vandet og trækaksler og bremsesensorer.

En bil med "uden vand" så var jeg løbet skrigende bort....

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Thomas Buus Andersen

Dato : 12-10-08 20:10

Var der nogen der sagde toppakning?

Klassiker på Matiz

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 12-10-08 21:46

"Thomas Buus Andersen" <andersen@thomasbuus.dk> skrev i en meddelelse
> Var der nogen der sagde toppakning?
>
> Klassiker på Matiz

Spørger man chervolet er det en lille sag på den gale side af 6000 for at få
den skiftet.
Konen bilen fik den skiftet for et års tid siden ved den lokale meko og det
kostede så vidt jeg husker 2800+moms. Så det er nogle giftige priser de
holder ved chervolet på sådan en lilloe æske

--
/Dennis
Diverse harware sælges

Fra : PMH

Dato : 13-10-08 07:10

"Thomas Buus Andersen" <andersen@thomasbuus.dk> skrev i en meddelelse

> Var der nogen der sagde toppakning?

Og stor risiko for flækket topstykke..

Fra : 3

Dato : 13-10-08 21:56

"Thomas Buus Andersen" <andersen@thomasbuus.dk> skrev i en meddelelse
> Var der nogen der sagde toppakning?
>
> Klassiker på Matiz

Var der bagefter nogen, der sagde højt olieforburg ?
Klassiker når motoren er løbet varm uden vand på :o/
--

Jesper Hedegaard

BMW F650ST når vejret spiller
Suzuki Jimny når det spil.der

Fra : Thorbjørn Ravn Ande~

Dato : 12-10-08 20:17

Klaus D. Mikkelsen skrev:

> En bil med "uden vand" så var jeg løbet skrigende bort....

Det lyder som det godt kunne blive et dyrt bekendskab, uha uha

Fra : Ukendt

Dato : 13-10-08 09:04

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> At alt kan være "brænst af". hvis den ahr været kørt for varmt. At su
> måske har en læk et sted.

Har du fået nyt tastatur, Klaus?

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 13-10-08 13:08

Peter S skriver:

> Har du fået nyt tastatur, Klaus?

Nej, det har nu fået nye batterier......

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 13-10-08 21:40

> Peter S skriver:

> Nej, det har nu fået nye batterier......

Du skulle vist have beholdt de gamle

--
Uffe
Ford Mondeo 1,8i (med pilot

Fra : Thore Jensen

Dato : 12-10-08 20:24

Dak skrev:

> Nå men når jeg drejer og gir gas så kommer der klonke lyde når jeg giver
> meget udslag med rattet, og det er til begge retninger, hvad kan det
> skyldes?
Kardanledene er slidt op..

> Men ellers skal der laves rust selvom den blev pava behandlet sidste år.
Pava virker ikke, hvis man først begynder efter at rusten har sat ind..

> Fandt et hul i ?vangen? den stang der er lige nedenunder dørerne. Har
> endnu ikke kigget helt nedenunder endnu.
Det er "bare" panelet... vangen er en del af den bærende konstruktion...

> [...]
> Kilerem skiftes,
> Midterste stoplys virker ikke.
>
> Så rusten og tandremmen blir nok den dyreste post i budgettet.

kardanledene trækker nu ellers godt op...

ER det en bil fra ´99 som har så mange fejl? og hvad har du givet for den?

Thore

Fra : Kim Olsen

Dato : 12-10-08 20:31

Nu kender jeg dig kun fra dine indlæg her og på fritid.motorcykel...... men
er du ikke mere end gennemsnitlig uheldig med dine køb.

En bil der trods PAVA behandling er tæret i vangerne lyder som noget der
kunne blive "træls" at holde rusten nede på i længden.

Og prisen på kr. 15.000,-, ja hvis du lægger kr 3000 til tandrem, kr. 1500
til drivaksler og kr 5000 til skift af toppakning og slibning af topstykke -
så skal der jo ikke kastes ret mange penge efter rust - hvis du ikke kan
lave noget af det selv, før du kunne have fået en bil i noget bedre stand
til de samme penge.

Kim

Fra : Thore Jensen

Dato : 12-10-08 22:29

Kim Olsen skrev:
> Nu kender jeg dig kun fra dine indlæg her og på fritid.motorcykel......
> men er du ikke mere end gennemsnitlig uheldig med dine køb.

uheldig?

Hvis man køber en 9 år gammel Daewoo ubeset, så er det jo ikke kun fordi
man er uheldig..

Thore

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 13-10-08 01:49

> [...]
> kørt helt tør for vand. Umiddelbart der det ikke kommet i motoren men
> hvad skal jeg være obs på når den er kørt tør? Motorlyset lyste

Argh, det tyder på toppakningen! Men det kan selvf. vær en mørnet
gummislange.
Man tager aldrig aldrig aldrig nogen sinde en bil, der er tør for vand!!!!!!
Så du den overhovedet efter?

> ABS lyste også, men forsvandt efter noge få hundrede km. men den kom
> igen i morges og forsvandt senere på dagen. Er det bare en halvrusten
> bremse? den trækker til venstre hvis jeg tester bremserne når den lyser.

ABS-sensor vil jeg tro....

> Nå men når jeg drejer og gir gas så kommer der klonke lyde når jeg giver
> meget udslag med rattet, og det er til begge retninger, hvad kan det
> skyldes?

Meget slidte kardanaksler - Knokkelled.
Og du mener, at den kun har kørt 66 kkm og ført af en gammel dame?

> Men ellers skal der laves rust selvom den blev pava behandlet sidste år.
> Fandt et hul i ?vangen? den stang der er lige nedenunder dørerne. Har
> endnu ikke kigget helt nedenunder endnu.

Panelet! - Hvis der er rust i panelet, er der rust andre steder!
Inderskærme, fjedertårne, vanger.

> Venstre bagdørs centrallås skal smøres,
> Vandlæk skal undersøges og skifte vand da jeg tror jeg har blandet farver,
> Tandrem skal skiftes,

Det burde den jo ikke med så få kilometre

> Kilerem skiftes,
> Midterste stoplys virker ikke.
>
> Så rusten og tandremmen blir nok den dyreste post i budgettet.

Læg lige en ny toppakning oveni udgifterne. Det er den sandsynligste fejl.
Kan du ikke selv skifte, blir det dyrt.

For pokker mand! Kom ikke og sige, at du ikke blev advaret!
Alle alarmklokker ringede for mig.
Man skal aldrig tage alene ud og købe bil uden kyndig bistand, hvis man ikke
har god forstand på biler og mekanik. Uden står man bare med aben i hånden
og råber begejstret Yearh yearh med blanke øjne og pengene alt for løst på
lommen.

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger