MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Slettede filer
Fra : Leif Christensen

Dato : 12-10-08 09:40

Hej alle læsere.
Jeg er kommet til at slette nogle billeder og andre væsentlige filer på min
backup-harddisk ved et uheld. Og da jeg også lige har formateret min PC er
disse filer væk.
Jeg kom så i tanke om at i "gamle dage" da man kørte DOS havde jeg et Norton
program som kunne genskabe slettede filer. Som jeg husker der var det eneste
som skete at en slettet fil blot havde fået det første bogstav i filnavnet
erstattet med et spørgsmålstegn, og det kunne man så i dette Norton-program
se og indsætte igen. Derefter var filen tilgængelig igen under forudsætning
af at den ikke i mellemtiden var blevet overskrevet. Jeg har ikke gemt noget
på denne harddisk siden og håber så at en kan hjælpe med at finde disse
filer igen.
På forhånd tak, Leif.

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 12-10-08 09:55

måske http://kimludvigsen.dk/programmer-tools-pcinspector.php kan hjælpe

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Ole C

Dato : 12-10-08 09:59

Leif Christensen skrev blandt andet:

> [...]
> blevet overskrevet. Jeg har ikke gemt noget på denne harddisk siden
> og håber så at en kan hjælpe med at finde disse filer igen.

PC Inspector File Recovery skulle kunne hjælpe dig:
http://www.pcinspektor.de/default.htm?Language=7
Bør/skal installeres på en anden harddisk/partition end den du vil forsøge
at redde filer fra.

--
vh
Ole C

Fra : Leif Christensen

Dato : 12-10-08 17:23

Hej igen.
Tak for hjælpen. Det virker for en del filers vedkommende, men programmet
kan ikke finde .exe excel og wordfiler. Er der mon en måde at gendanne disse
på.
Med venlig hilsen, Leif.

Fra : Ole C

Dato : 12-10-08 17:45

Leif Christensen skrev blandt andet:

> Tak for hjælpen. Det virker for en del filers vedkommende, men
> programmet kan ikke finde .exe excel og wordfiler. Er der mon en måde
> at gendanne disse på.

PC Inspector bør kunne finde de omtalte filer.
Fra programmets side:
"Special Recovery funktioner" understøtter følgende dataformater:
ARJ AVI BMP CDR DOC DXF DBF XLS
EXE GIF HLP HTML HTM JPG LZH MID
MOV MP3 PDF PNG RTF TAR TIF WAV
ZIP"

Har du læst Kim Ludvigsens brugsanvisning til PC Inspector, som du fik et
link til i et andet indlæg?

--
vh
Ole C