Hjælp ønskes!
Fra : TommyV

Dato : 24-07-01 16:35

Hej allesammen.

Jeg har fået stillet et spørgsmål fra en amerikaner jeg skriver lidt
med, men jeg kan ikke selv svare på det. Kan I hjælpe mig? Her er hvad
hun skriver:

"I am looking for the name of a movie that maybe you can help me with
(?) I am quite sure it was danish, and it took place in the medieval
ages. And it was about a young lady who was supposed to marry into a
prominent family, but while she was living in a convent, she fell in
love with a different man (whom she marries)....

The name of the movie was one word...a LONG word, and "datter" was at
the end of the title. Maybe it began with a "K". Do you have any
idea of the title? I have searched IMDB.com, but no luck. "

Jeg håber I kan hjælpe hende (og mig).

På forhånd tak

Tommy
--
LaceyChabert.dk
http://www.laceychabert.dk

Fra : Jesper Winding

Dato : 24-07-01 17:00

"TommyV" <tommyv@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> the end of the title. Maybe it began with a "K". Do you have any
> idea of the title? I have searched IMDB.com, but no luck. "

Den der mega bog - Kirsten Lavransdatter (såd'n tror jeg nok det staves)
blev da filmatiseret gjorde den ikke?

-=JESPER=-

Fra : Lars Josephsen

Dato : 24-07-01 17:23

"Jesper Winding" <jesperw@privat.dk> writes:

> "TommyV" <tommyv@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> Den der mega bog - Kirsten Lavransdatter (såd'n tror jeg nok det staves)
> blev da filmatiseret gjorde den ikke?

IMDB siger "Kristin Lavransdatter" (1995):
http://us.imdb.com/Details?0113576

Ifølge IMDB er det forresten en svensk, norsk, tysk coproduktion.
Ikke speciel dansk.

M.v.h.

Lars
--
Do not reply to this address!
To find my real address try a search for my name on Google.

Fra : TommyV

Dato : 24-07-01 18:19

On 24 Jul 2001 18:23:22 +0200, Lars Josephsen
<blade@turing.dina.kvl.dk> wrote:
>IMDB siger "Kristin Lavransdatter" (1995):
>http://us.imdb.com/Details?0113576
>
>Ifølge IMDB er det forresten en svensk, norsk, tysk coproduktion.
> [...]

Nu er hun jo heller ikke helt sikker på, at filmen var dansk. Men jeg
skal nok forelægge hende oplysningerne, og vil da gerne fortælle jer
om det er den rigtige

Tommy

--
LaceyChabert.dk
http://www.laceychabert.dk

Fra : Lars Josephsen

Dato : 24-07-01 20:32

TommyV <tommyv@vip.cybercity.dk> writes:

> Nu er hun jo heller ikke helt sikker på, at filmen var dansk. Men jeg

"I am quite sure it was danish" betyder at hun *er* sikker.

> skal nok forelægge hende oplysningerne, og vil da gerne fortælle jer
> om det er den rigtige

"Plot Summary" på IMDB passer præcis med hendes beskrivelse.

M.v.h.

Lars

Fra : Anders Ebbesen

Dato : 24-07-01 23:40

"Lars Josephsen" <blade@turing.dina.kvl.dk> skrev i en meddelelse

> "I am quite sure it was danish" betyder at hun *er* sikker.

Du mener dermed at amerikanere så let som ingenting kan kende forskel på dansk,
svensk og norsk?

--
Anders Vind Ebbesen
http://www.ebbesen.org | anders@ebbesen.org

Fra : Lasse Rimmer

Dato : 25-07-01 12:20

> "Lars Josephsen" <blade@turing.dina.kvl.dk> skrev i en meddelelse

> Du mener dermed at amerikanere så let som ingenting kan kende forskel på
dansk,
> svensk og norsk?

Måske ikke, men er det ikke det _hun_ mener?

Fra : Lars Møllebjerg

Dato : 25-07-01 21:31

"Lars Josephsen" <blade@turing.dina.kvl.dk> wrote in message

> "I am quite sure it was danish" betyder at hun *er* sikker.
Jeg er helt sikker på at det betyder noget i stil med "ret sikker" :)

/Lars

Fra : Lars Josephsen

Dato : 27-07-01 18:24

"Lars Møllebjerg" <larsm@xs4all.nl> writes:

> "Lars Josephsen" <blade@turing.dina.kvl.dk> wrote in message

> Jeg er helt sikker på at det betyder noget i stil med "ret sikker" :)

"ret sikker" betyder "nogenlunde, men ikke helt sikker".

"quite sure" betyder "ikke bare sikker, men *rigtig* sikker".

M.v.h.

Lars

Fra : Rune Zedeler

Dato : 28-07-01 23:52

Lars Josephsen wrote:

> "ret sikker" betyder "nogenlunde, men ikke helt sikker".

Ja.

> "quite sure" betyder "ikke bare sikker, men *rigtig* sikker".

Det tror jeg ikke, du har ret i. - "quite sure" er det samme som "ret
sikker".

-Rune

Fra : TommyV

Dato : 29-07-01 15:28

>IMDB siger "Kristin Lavransdatter" (1995):
>http://us.imdb.com/Details?0113576
>
>Ifølge IMDB er det forresten en svensk, norsk, tysk coproduktion.
> [...]

Her er hvad hun skriver til mig:

"Thank you, Tommy! That was really nice of you to ask around about
it. It's no wonder I couldn't find it on IMDB.com--I only looked
under Denmark's movies. I hope to build up a DVD library of all the
foreign films I've liked...Kristen Lavransdatter is one that I'd like
to buy if I can find it ......"

Mange tak for hjælpen

Tommy
--
LaceyChabert.dk
http://www.laceychabert.dk

Fra : Kristin Andreassen

Dato : 24-07-01 20:40

TommyV skrev:

> [...]
> the end of the title. Maybe it began with a "K". Do you have any
> idea of the title? I have searched IMDB.com, but no luck. "

Det kan næsten kun være "Kristin Lavransdatter". Handlingen i din
beskrivelse passer på handlingen i filmen og bogen af samme navn (af Sigrid
Undset).

V.H. Kristin