Så fik jeg "købt" bil...
Fra : Dak

Dato : 10-10-08 17:36

vistnok pga. et dødsfald i deres familie så fik jeg en ny bil. :-/ Ja
der er så en restgæld på 15000kr på den, så fik den til den pris. Jeg
regner med at der skal skiftes tandrem og så skal den lige synes i næste
måned. Skal bare lige hente den i frederikshavn. Bor på amager. :-/

Ej i morgen skal en ven køre til skanderborg så får et lift dertil og så
er det dsb resten af vejen. Jeg skal så hente bilen og nøglerne. Og på
mandag skal jeg give pengene(har 11.500kr her og nu og resten til
løndag) og får reg.attest der via. en fra arbejdet. ja det er ikke
altid let at handle bil.

Nå men bilen? En Daewoo Matiz 0.8 fra 1999 som har gået 66.000km. Ja
andet ved jeg faktisk ikke om den! Ja jeg er et godtroende fjols men
stoler på mine kollegaer og mennesker generelt.

Så glæder mig til at se farven og udstyret på den. Nogen som ved
hvad den mest skrabet model indeholder fra den årgang?

Og ja sprængte budgettet men det siger vi bare ikke til kæresten.
købsprisen er 10.000kr okay?

Og gæt lige hvem der har købt et månedsadgang til DBA?!!?!? Så hvis
der er nogen som har brug for numre så skriv bare. *haha*

---
Dak
"Nu med Daewoo Matiz 0.8 '99"
"ex-Ford Sierra 2.0 Azur DOHC '90"

Fra : Ukendt

Dato : 10-10-08 20:05

"Dak" <dak_n@hotmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> Og gæt lige hvem der har købt et månedsadgang til DBA?!!?!? Så hvis
> der er nogen som har brug for numre så skriv bare. *haha*

Det var sq noget af en vandring at tage for at købe en lille potte, du ikke
har set.
Jeg tror sq næsten, jeg var sprunget på AX'eren istedet. Billig, masser af
tilgængelige stumper og ikke slem til at ruste.
Kommer selvfølgelig an på, hvor udtrådt spanden er

En 9 år gammel koreaner! Ganske vist lyder kmstanden fornem, men uden ekstra
rustbeskyttelse går de sq let til.
Husk at se den godt efter for tæringer ved hjultårne og inderskærme mm.
Med så lav km-stand skal interiør også se næsten nyt ud. Ikke noget med
store slidmærker på kobling og bremsepedaler.
Gør dig selv den tjeneste at putte is i maven og se godt og grundigt efter,
istedet for at stå med aben i hånden , blanke øjne og råbe "Yearhh yearhh".

Et trick er at hive forhjulet af og kigge på slidet af skiven. Bilen bør ved
det km-antal være nogenlunde halvvejs gennem gennem skivens levetid. Kig på
slidranden inderst. Og husk, hvis der er en ting, der ikke stemmer overens
med beskrivelsen, så er der nok også meget andet, der heller ikke gør.

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger
www.frodonifinger.dk

Fra : Dak

Dato : 10-10-08 20:35

> [...]
> Gør dig selv den tjeneste at putte is i maven og se godt og grundigt
> efter, istedet for at stå med aben i hånden , blanke øjne og råbe

Tjaa... jeg tænker på at hvis jeg skulle havde købt den hos en
forhandler så havde den jo nok kostet 35-40000kr. så har noget at lave
for inden jeg når derop.

Men jeg tror ikke en 70-80 årige dame fusker med km-tallet. Den tror
jeg bare ikke på.

> [...]
> Kig på slidranden inderst. Og husk, hvis der er en ting, der ikke
> stemmer overens med beskrivelsen, så er der nok også meget andet, der

Nu koster en skrive ikke så meget og den ved jeg ihvertfald jeg selv kan
skifte. Men kan jo ikke spørge vedkommende om så meget da hun er
død? :-/ Det er sønnen som er 50-60år som har fået reg papirerne mens
nøglerne er hos hans svigermor mens bilen stadigvæk står på den samme
parkeringsplads hvor den afdøde boede.

Fra : Ukendt

Dato : 10-10-08 20:58

> Tjaa... jeg tænker på at hvis jeg skulle havde købt den hos en forhandler
> så havde den jo nok kostet 35-40000kr. så har noget at lave for inden jeg
> når derop.

Spredningen er ganske stor på den bilmodel i den årgang: Fra ca 20 kilo til
knap 40 kilo.
Her er der f.eks en med kun 37kkm på klokken til 29500 kr hos en forhandler.
http://www.bilbasen.dk/brugt-bil/forhandler/Daewoo-Matiz-0,8-S-5d_ID650300190.htm

> Men jeg tror ikke en 70-80 årige dame fusker med km-tallet. Den tror
> jeg bare ikke på.

Nej, men nu er det jo en 50-60 årig mand, du handler med!
Carsten fra Thisted har f.eks den alder
Bare se bilen godt efter, specielt for rust, og specielt i inderdelene.
Prisen er fin, hvis dyret holder, hvad manden lover!
Tjek endelig koblingen! Gamle mennesker har det med at regulere hastigheden
med koblingen frem for speederen

> [...]
> :-/ Det er sønnen som er 50-60år som har fået reg papirerne mens nøglerne
> er hos hans svigermor mens bilen stadigvæk står på den samme

Nu er det ikke skivens pris der bekymrer mig. den er bare en dead giveaway
indikator på hvor mange km, bilen rent faktisk har kørt.
en skive holder typisk 120 til 140 kkm ved normalkørsel. Den på Matiz'en
burde derfor være halvt spist. Altså en rand på knap 1½ mm inderst.
Er den meget dybere, har bilen kørt meget mere, eller er kørt hårdt, hvad en
gammel dame nok ikke vil gøre. Er den meget lavere en 1½ mm, er den allerede
skiftet eller bilen kørt usædvanligt forsigtigt. tar 5 minutter at
kontrollere, og gir en ro i sjælen.

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger
www.frodonifinger.dk

Fra : Ukendt

Dato : 10-10-08 21:07

"Frodo Nifinger" <jnisnabelatdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Er den meget dybere, har bilen kørt meget mere, eller er kørt hårdt, hvad
> en gammel dame nok ikke vil gøre.

Med de få km. og en dame bag rattet burde bremserne
være kassable.
Bremser skal bruges for at holde længe.

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 11-10-08 00:10

"Eque" <-> skrev i en meddelelse

> "Frodo Nifinger" <jnisnabelatdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Med de få km. og en dame bag rattet burde bremserne
> være kassable.
> Bremser skal bruges for at holde længe.

Well, da bilen er fra 1999, er den synet i 2003, 2005 og 2007, alle tre
gange må den jo nødvendigvis være godkendt, hvis der er plader på dyret.

Sidste år synede jeg svigermors Toyota Starlet fra 1997 og solgte den videre
til en Toyota forhandler.
Bremserne var ikke en issue, til trods for at det var de originale skiver,
og bilen havde gået under 72.000 km.
Mener, at den fik en ny bremsecylinder på baghjulene ved eftersynet.

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger
www.frodonifinger.dk

Fra : Ivan Madsen

Dato : 10-10-08 20:32

On Fri, 10 Oct 2008 18:36:19 +0200, Dak <dak_n@hotmail.com> wrote:

> [...]
>andet ved jeg faktisk ikke om den! Ja jeg er et godtroende fjols men
>stoler på mine kollegaer og mennesker generelt.

Hvis ikke den rusten som bare pokker er det et rimeligt køb rent
prismæssigt - om du så bliver træt af at skulle ud og stramme
elastikken er en anden sag )

>Så glæder mig til at se farven og udstyret på den. Nogen som ved
>hvad den mest skrabet model indeholder fra den årgang?

et askebæger ) Matiz'en var vist ikke et overflødighedshorn i
udstyr, men til gengæld ret sparsommelig med dråberne - og hvis du har
kørt 2.0 Sierra tramper du bunden ud af bilen på 1 måned ) (0.sløv)

>Og ja sprængte budgettet men det siger vi bare ikke til kæresten.
>købsprisen er 10.000kr okay?

okay! og den pris du giver er så vidt jeg kan se også OK.

>Og gæt lige hvem der har købt et månedsadgang til DBA?!!?!? Så hvis
>der er nogen som har brug for numre så skriv bare. *haha*

Det skulle vel aldrig være dig? )

Fra : Dak

Dato : 10-10-08 20:39

> Hvis ikke den rusten som bare pokker er det et rimeligt køb rent
> prismæssigt - om du så bliver træt af at skulle ud og stramme
> elastikken er en anden sag )

Den skulle havde fået ekstra undervognsbehandling. Øhh... elastikken?

> et askebæger ) Matiz'en var vist ikke et overflødighedshorn i
> udstyr, men til gengæld ret sparsommelig med dråberne - og hvis du har
> kørt 2.0 Sierra tramper du bunden ud af bilen på 1 måned ) (0.sløv)

Bare rolig. Du kan også finde mig på Dk.fritid.mc så får
tilfredsstillet mit hastighedstrang.

> Det skulle vel aldrig være dig? )

Nej da... men kender vist en som kender en.

Fra : Ivan Madsen

Dato : 10-10-08 20:47

On Fri, 10 Oct 2008 21:39:12 +0200, Dak <dak_n@hotmail.com> wrote:

>Den skulle havde fået ekstra undervognsbehandling. Øhh... elastikken?

Du ved, den der elastik, som giver øget fart - du skal skrive 3 dage i
forvejen til maskinmesteren om, at du ønsker at stige i fart fra 90
til 110, så du kan komme forbi en lastbil ) (når du så går i gang
med projektet tager det en krig )
Lidt overdrevet, men nogen raket er den ikke

Fra : Mikker

Dato : 10-10-08 21:12

Tillykke med købet :) Lyder meget fornuftigt...en eller anden fejl skal du
nok finde hvis du leder godt efter, men lyder rigtigt fornuftigt :) Good
luck!

Hygge

Mikker

Fra : Awul Dasfilshabeda

Dato : 14-10-08 16:18

"Dak" <dak_n@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Og gæt lige hvem der har købt et månedsadgang til DBA?!!?!?
> hvis der er nogen som har brug for numre så skriv bare. *haha*

Ja tak !
http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=56925768

--
ad