Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Vandtæt taske
Fra : Thomas Schreiber

Dato : 09-10-08 15:47

Hej gruppe,

Er her nogen som kan henvise til en god vandtæt taske (gerne en med
rumdeler, fremfor bare en dribag) som kan rumme et DSLR med en halvstor
zoom og evt. en ekstra blitz eller lign? Tasken skal bruges tæt på vand
det meste af tiden, og det er ikke helt usandsynligt at den ryger en
tur eller to under vandet hver gang jeg er ude. Vi snakker ikke flere
timer da gagen, men måske et par minutter under vandet max.

--
Med Venlig hilsen
Thomas Schreiber

Fra : Mogens Hansen

Dato : 09-10-08 16:34

"Thomas Schreiber" <fornavn@mayfly.dk> wrote in message
> Hej gruppe,

Dit sprøgsmål hører nok hjemme i dk.fritid.foto.indkoeb, som jeg FUTer til

> [...]
> eller to under vandet hver gang jeg er ude. Vi snakker ikke flere timer da
> gagen, men måske et par minutter under vandet max.

Det kan LowePro Dryzone klare
http://products.lowepro.com/catalog/Waterproof,18.htm

Jeg har DryZone 100 og DryZone Rover, som er 100% vandtætte og de kan
angiveligt flyde med fotogrej i.
Jeg bruger dem bl.a. ved sejlads i små både og når jeg står på ski. De har
ikke været under vand, men ofte været overdynget med vand og stået i vand i
bunden af en båd uden problemer.

Jeg foretrækker egentlig DryZone Rover til ture, fordi den har et rum til
tøj, lidt at drikke osv.
Min DryZone Rover rummer i det vandtætte rum:
Canon 1Ds mkII med 24-70/2.8L med modlysblænde
Canon 17-40/4.0L med modlysblænde
Canon 70-200/2.8L IS eller 100-400L IS med modlysblænde
Canon 580EX flash med OmniBounce
Canon 420EX flash
1 ekstra batteri til kameraet
Det er _ikke_ muligt at have f.eks. 70-200/2.8L IS på kameraet i tasken.

Hvis jeg primært skal bruge de lange objektiver bruger jeg DryZone 100, som
rummer
Canon 1Ds mkII med 70-200/2.8L IS med modlysblænde
Canon 100-400 L IS med modlysblænde eller 300/4.0L IS
Canon 24-70/2.8L med modlysblænde
Canon 17-40/4.0L med modlysblænde
Canon 550EX flash med OmniBounce
Canon 580EX flash med OmniBounce
Alternativt kan det ene lange objektiv fjernes, 24-70 monteres på kameraet
og så er der plads til et ekstra 1D mkII hus uden objektiv.

Begge rygsække er rimeligt behagelige at gå med i længere tid og kan
anbefales.

Et alternativ er hårde kasser som Pelicase.

--
Venlig hilsen

Mogens Hansen

Fra : /Peter

Dato : 09-10-08 20:14

"Thomas Schreiber" <fornavn@mayfly.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> den ryger en tur eller to under vandet hver gang jeg er ude. Vi
> snakker ikke flere timer da gagen, men måske et par minutter under

Husk, du måske kan få den en del billigere her:
http://www.scandinavianphoto.se/

Og det hedder Väskor på svensk !