MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
XP aktivering
Fra : Vista

Dato : 08-10-08 19:44

Har lige lavet en ny installation og nu skriver den er der er 30 dage
tilbage før XP skal aktiveres !
Skal den virkelig aktiveres igen bare fordi at jeg har formateret HD ??
Bo

Fra : Sune Storgaard

Dato : 08-10-08 19:48

"Vista" <bokrag@telefjern2adsl.dk> skrev i en meddelelse
> Har lige lavet en ny installation og nu skriver den er der er 30 dage
> tilbage før XP skal aktiveres !
> Skal den virkelig aktiveres igen bare fordi at jeg har formateret HD ??

Afhænger om/hvor meget der er ændret i hardware siden første aktivering, og
lidt andre ting.

Men det er vel bare at aktivere over nettet, 2 klik, done?

Fra : Vista

Dato : 08-10-08 19:54

Fra : Mikkel Mikkelsen

Dato : 13-10-08 15:56

On Wed, 8 Oct 2008 20:48:04 +0200, Sune Storgaard wrote:

> [...]
> lidt andre ting.
>
> Men det er vel bare at aktivere over nettet, 2 klik, done?

Link?
--
/ Mikkel

Fra : Henning

Dato : 08-10-08 21:10

On Wed, 8 Oct 2008 20:43:31 +0200, "Vista" <bokrag@telefjern2adsl.dk>
wrote:

>Har lige lavet en ny installation og nu skriver den er der er 30 dage
>tilbage før XP skal aktiveres !
>Skal den virkelig aktiveres igen bare fordi at jeg har formateret HD ??

Naturligvis, alt info om at en tidligere installation har været
aktiveret er jo slettet?

Fra : Rado

Dato : 10-10-08 03:18

On Wed, 08 Oct 2008 22:10:28 +0200, Henning <no.mail@all.invalid>
wrote:

>Naturligvis, alt info om at en tidligere installation har været
>aktiveret er jo slettet?

Men hvis maskinens hardware fingerprint er det samme, burde MS vel
kunne se det og genkende maskinen. Det er jo nødt til at have
fingerprintet liggende i en database. hvis de skal kunne se om man har
skiftet hardware.

--
Rado

Formerly,We Suffered From Crimes.
Now,We Suffer From Laws.
- Tacitus

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 09-10-08 09:51

Vista skrev:

> Skal den virkelig aktiveres igen bare fordi at jeg har formateret HD

Jeps - har lige taget turen.

Sidste gang måtte jeg ringe til Bill, da jeg havde aktiveret for ofte; nu er
der gået et par år siden sidst, så dét slap jeg for denne gang
Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 17-10-08 20:35

Look what the cat dragged in - Vista:

> Har lige lavet en ny installation og nu skriver den er der er 30
> dage tilbage før XP skal aktiveres !
> Skal den virkelig aktiveres igen bare fordi at jeg har formateret
> HD ??

Hvis du havde redder en bestemt fil fra den gamle installation,
skulle det være unødvendigt.

Jeg ka' (selvfølgelig) ikke fortælle dig i detaljer, f.eks hvilken
fil det er, men du kan prøve at søge på Nettet.

Det var førhen en populær brugt metode for folk der ikke havde betalt
for en licens, men nu virker den ikke så godt efter MS er begyndt med
Windows Genuine Advantage. De har samlet en liste over "misbrugte"
Product Keys, hvor MS netop checker ved opdateringer på Windows
Update.

Har man fået sin Product Key kompromiteret på een eller anden måde,
kan det stadig lade sig gøre, efter man har været i røret på det
nummer der står på skærmen og snakket med en medarbejder hos MS.

I øvrigt skulle du under alle omstændigheder kunne aktivere XP med
den samme Product Key to (2) gange - og jeg mener det er lige gyldigt
hvor meget du har ændret i dit hardware - uden at du skal ringe ind.

--
2GB RAM should be enough for anyone.