MS Windows
briani 27239
Dvaleknap for sig selv (dvs. fire knapper)
Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 07-10-08 15:36

Jeg har af og til stødt på maskiner, hvor "dvaleknappen" kommer op for
sig selv, når man vælger "Luk computeret". Normalt kommer der Standby,
Luk og Genstart - og så skal man holde shift nede, for at lave Standby
om til Dvale.

Hvordan ændrer man det, så Dvale bliver en knap for sig selv?

Fra : O. Skjold

Dato : 07-10-08 22:45

Lasse Hedegaard skrev i

<klip>

> Hvordan ændrer man det, så Dvale bliver en knap for sig selv?

På XP: Kontrolpanel + strømstyring + fanen dvale + aktiver

--
Mvh.
O. Skjold (Odense)

Fra : O. Skjold

Dato : 07-10-08 22:48

O. Skjold skrev i

<klip>

> På XP: Kontrolpanel + strømstyring + fanen dvale + aktiver

..... glem det,, det ser ikke ud til at virke, synes bare jeg før
har fået det frem der....

--
Mvh.
O. Skjold (Odense)

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 07-10-08 16:03

On 7 Okt., 23:48, "O. Skjold" <skjold526...@gmail.com> wrote:
> O. Skjold skrev inews:48ebd86d$0$15884$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk
>
> <klip>

> .... glem det,, det ser ikke ud til at virke, synes bare jeg før
> har fået det frem der....

Det er for overhovedet at aktivere dvalefunktionen (som så gemmer sig
bag standby-knappen). Det jeg ønsker er, at der kommer 4 knapper i
stedet for 3, når man klikker "Luk computeren".

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 07-10-08 23:09

Her er en løsning:

http://support.microsoft.com/kb/893056

<mlr>

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 07-10-08 23:15

On Wed, 08 Oct 2008 00:09:22 +0200, Michael Rasmussen
<michael@invalid> wrote:

>Her er en løsning:
>
>http://support.microsoft.com/kb/893056

Et PS.

Hvis ellers din XP er opdateret behøver du ikke download hotfix, men
kan bare nøjes med at ændre registreringsdatabasen...

<mlr>

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 07-10-08 23:55

Hej Michael

Tak for dit svar, nedenstående havde den ønskede effekt (endda uden en
genstart).

1.   Click Start, click Run, type regedit, and then click OK.
2.   Locate and then click the following registry subkey:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Policies\Microsoft\Windows
3.   Right-click Windows, point to New, and then click Key.
4.   In the New Key #1 box, type System, and then press ENTER.
5.   Right-click System, point to New, and then click Key.
6.   In the New Key #1 box, type Shutdown, and then press ENTER.
7.   On the Edit menu, point to New, and then click DWORD Value.
8.   In the New Value # 1 box, type ShowHibernateButton, and then press
ENTER.
9.   Right-click ShowHibernateButton, and then click Modify.
10.   In the Value data box, type 1, leave the default Hexadecimal
option selected, and then click OK.
11.   Quit Registry Editor.