CD-eject probelm
Fra : Vidal

Dato : 09-10-08 11:36

En ven af mig har bedt mig se på hans iBook G4,
der havde udviklet et kernel panic - problem,
ikke fordi jeg har forstand på Mac, men for om
nogen kunne regne ud, hvad problemet var.

Jeg har sat en CD i, for at se, om der kunne være
et problem med drevet, nu kan jeg imidlertid ikke
få den til at skubbe CD'en ud igen.

Den normale eject-knap reagerer den ikke på, heller
ikke det at holdet museknappen inde, når den starter.

Faktisk er problemet blevet lidt værre. Før jeg satte
CD'en i gik der trods alt mellem 15 sek. til 3-4
minutter inden fejlmeddelelsen kom, nu står den bare
med sortskærm, når man tænder.

Hvordan får jeg CD'en ud?

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Morten Lind

Dato : 09-10-08 15:09

Vidal <vidal@webspeed.dk> wrote:

> [...]
> CD'en i gik der trods alt mellem 15 sek. til 3-4
> minutter inden fejlmeddelelsen kom, nu står den bare

Du retter en papirclip ud og stikker den ind i det lille hul, der sidder
ved siden af CD-indstikket.

M.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 09-10-08 15:16

> Du retter en papirclip ud og stikker den ind i det lille hul, der sidder
> ved siden af CD-indstikket.

på en iBook G4 ? .. jeg er ikke sikker på det er et sådant hul ...

/thomas

Fra : Morten Lind

Dato : 09-10-08 15:57

> på en iBook G4 ? .. jeg er ikke sikker på det er et sådant hul ...
>
> /thomas

Nå, har de afskaffet det?

M.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 09-10-08 16:01

> Nå, har de afskaffet det?

Den var på G3 iBook .. men G4 og opefter havde jo slot load drev og ikke
en skuffe .. og jeg mener ikke der var en "eject" hul

/thomas

Fra : Vidal

Dato : 09-10-08 19:19

Morten Lind skrev:

> Du retter en papirclip ud og stikker den ind i det lille hul, der sidder
> ved siden af CD-indstikket.

Gid det var så enkelt. Der er ikke nogen huller.
Mon man kan få en pincet ind og hale CD'en ud?

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 09-10-08 19:25

Vidal <vidal@webspeed.dk> wrote:

> Gid det var så enkelt. Der er ikke nogen huller.
> Mon man kan få en pincet ind og hale CD'en ud?

nok ikke uden at ødelægge cd og evt. drev i samme ombæring ...

prøv at holde alt tasten nede når du tænder, hold den til du fåen en
"bootmenu" ... tryk på eject der når den ikke står med cursuren som ur.

/thomas

Fra : Vidal

Dato : 10-10-08 06:35

Thomas von Hassel skrev:

> prøv at holde alt tasten nede når du tænder, hold den til du fåen en
> "bootmenu" ... tryk på eject der når den ikke står med cursuren som ur.

Tak, det klarede problemet.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 12-10-08 09:54

On 2008-10-09 20:19:21 +0200, Vidal <vidal@webspeed.dk> said:

> Gid det var så enkelt. Der er ikke nogen huller.
> Mon man kan få en pincet ind og hale CD'en ud?

Spartel, øloplukker eller lignende er glimrende værktøjer når man skal
have en disk ud af et slotloading drev der har fået et håndkantslag.
--
mvh. Morten Reippuert Knudsen