swf fil blokeret
Fra : Evelyne Black Peters~

Dato : 09-10-08 16:14

Jeg har lavet en side i html/css. På forsiden skal der vises en
diasshow som er lavet i flash (swf.fil). Problemet er at den
bliver blokeret i explorer og man skal ind at tillade blokeret
indhold for at få den frem.
Jeg har hørt, at man kan indsætte en kode i javascript for at
undgå det. Er det den bedste løsning? og hvis ja: hvordan skal
koden så se ud?

venlig hilsen
Evelyne

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Birger Sørensen

Dato : 09-10-08 18:17

Evelyne Black Petersen forklarede den 09-10-2008:
> [...]
> Jeg har hørt, at man kan indsætte en kode i javascript for at
> undgå det. Er det den bedste løsning? og hvis ja: hvordan skal

Det må man da ikke håbe - hvis jeg forstår dig rigtigt.

Hvis jeg indstiller min browser til at blokere swf - eller en hvilken
som helst anden slags filer - skal der forhåbentlig mere end en stump
kopieret javascript på en tilfældig side, til at tilsidesætte mine
ønsker om hvad der kan/må foregå på min PC....

Der er masser af muligheder for at kode et diasshow, i helt almindelig
javascript.

Birger

Fra : Evelyne Black Peters~

Dato : 09-10-08 21:04

Birger Sørensen wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

> [...]
> kopieret javascript på en tilfældig side, til at tilsidesætte mine
> ønsker om hvad der kan/må foregå på min PC....

Jeg regner ikke med at være i stand til at lave om på andres
indstillinger. Men hvorfor blokerer explorer min swf-fil når den ikke
blokerer andre flashelementer på andre hjemmesider? Der må være en fidus.

mvh

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 11-10-08 13:38

Evelyne Black Petersen wrote:

> [...]
> indstillinger. Men hvorfor blokerer explorer min swf-fil når den ikke
> blokerer andre flashelementer på andre hjemmesider? Der må være en

Det må bero på enten noget i den kode hvormed du kalder den swf-fil eller en
indstilling i din IE. Men uden at se din side i praksis bliver det ikke
muligt at komme med et bud på hvad forskellen er.

Læg siden ud på nettet og kom med et link.

Erik Ginnerskov

Fra : jopa

Dato : 09-10-08 18:57

Evelyne Black Petersen" <evelynebp@sol.dk> skrev

> Jeg har hørt, at man kan indsætte en kode i javascript for at
> undgå det. Er det den bedste løsning? og hvis ja: hvordan skal
> koden så se ud?

Du har ikke mulighed for at ændre på min Browsers indstillinger heldigvis

--
Mvh. John
http://web-graphic.dk

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 09-10-08 20:27

Evelyne Black Petersen skrev:

> Jeg har hørt, at man kan indsætte en kode i javascript for at
> undgå det. Er det den bedste løsning? og hvis ja: hvordan skal
> koden så se ud?

Brugeren skal blot opgradere sin Internet Explorer.
Microsoft blev nødt til at indføre en "klik for at
aktivere"-funktion, fordi man i 2006 tabte en patentsag, som
Eola havde anlagt. Funktionen blev fjernet i en
IE-opdatering tilbage i april.

Du kan læse mere her:
http://kb.adobe.com/selfservice/viewContent.do?externalId=7779d219

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Fintun Windows XP med TweakUI.

Fra : Evelyne Black Peters~

Dato : 09-10-08 21:45

Evelyne Black Petersen wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> [...]
> diasshow som er lavet i flash (swf.fil). Problemet er at den
> bliver blokeret i explorer og man skal ind at tillade blokeret

Problemet er løst (har løst sigselv). Jeg fik oploadet siden og
så bliver filen ikke længere blokeret. Det var vist noget internt
i min egen computer.

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 10-10-08 06:01

"Evelyne Black Petersen" <evelynebp@sol.dk> skrev i

> Problemet er løst (har løst sigselv). Jeg fik oploadet siden og
> så bliver filen ikke længere blokeret. Det var vist noget internt
> i min egen computer.

Dén oplever jeg nu af og til, når jeg åbner en html-fil lokalt på min egen
computer (IKKE via localhost, men som C:\noget\noget_andet...)
Kører jeg den via localhost eller ude på selve nettet, er der ingen
problemer.
Og det er endda ofte filer der kun indeholder ren html (typisk hjælpefiler
til programmer der kører udenom Windows' hjælp).

Fra : Martin

Dato : 10-10-08 07:00

Philip Nunnegaard wrote:
> [...]
> Og det er endda ofte filer der kun indeholder ren html (typisk
> hjælpefiler til programmer der kører udenom Windows' hjælp).

Det er lagt ind som sikkerhed fra Adobes side, hvis man nu skulle have
downloadet et swf fil lokalt, også eksekveret den

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 10-10-08 07:20

"Martin" <martin@aarhof.invalid> skrev

> Det er lagt ind som sikkerhed fra Adobes side, hvis man nu skulle have
> downloadet et swf fil lokalt, også eksekveret den

Så er detbare mystisk at jeg også oplever det med filer uden flash.

Fra : Martin

Dato : 10-10-08 20:15

Philip Nunnegaard wrote:
> "Martin" <martin@aarhof.invalid> skrev

> Så er detbare mystisk at jeg også oplever det med filer uden flash.

Javascript har vist også et eller andet, men ikke i firefox (men flash
skal også accepteres i firefox)

Men "rene" HTML sider burde virke helt fint, ellers så har du måske en
lav sikkerhedsindstilling i IE

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 11-10-08 06:01

"Martin" <martin@aarhof.invalid> skrev

> Men "rene" HTML sider burde virke helt fint, ellers så har du måske en lav
> sikkerhedsindstilling i IE

Du mener"høj" (ellers brokkede den sig vel ikke).
Indrømmet: Jeg ved ikke hvad IE siger, da jeg har Firefox som
standardbrowser, og det dermed er dén der åbnes, når jeg dobbeltklikker på
en html-fil.
Men hverken i IE eller FF har jeg pillet ved sikerhedsindstillingerne.

Det kan dog - ved nærmere eftertanke - godt tænkes at der har været noget
javascript inde over. Men i hvert fald ikke Flash.

Fra : Per Christoffersen

Dato : 11-10-08 14:54

"Evelyne Black Petersen" <evelynebp@sol.dk> skrev i en meddelelse

> Problemet er løst (har løst sigselv). Jeg fik oploadet siden og
> så bliver filen ikke længere blokeret. Det var vist noget internt
> i min egen computer.

IE blokerer som udgangspunkt for 'aktivt indhold' når filerne køres
lokalt, - dvs. ikke fra en webserver.
Aktivt indhold er vidst stort set alle elementer med scripting eller
programmering (javascript/flashfiler/javaapplets etc.).
Det er et sikkerhedsspørgsmål fordi det åbentbart kan give problemer at køre
den slags, når de ikke kører via et http-kald.
Som du selv har oplevet, så er det ikke noget problem med de samme filer,
når de kører fra en webserver (via http).

Der er to måder at løse det på i arbejds processen: enten at fjerne
sikkerhedsindstillingen i IE (Et sted under Internetindstillinger) eller at
insatllere en lokal webserver, som man bruger til at teste fra.
Det første er enklest, - det andet mest langtidsholdbart.
Har man ikke lyst tilnogen af delene, må man leve med den lille gule
advarsel i toppen, hvor amn hver gang skal godkende at køre det aktive
indhold på siden (lidt trælse, hvis man skal teste siden mangen gange...)

/Per

Fra : Stig Johansen

Dato : 11-10-08 16:05

Per Christoffersen wrote:

> [...]
> at insatllere en lokal webserver, som man bruger til at teste fra.
> Det første er enklest, - det andet mest langtidsholdbart.

Hvis man kun har brug for en lille 'flad' webserver kan man evt. bruge denne
her:
<http://www.ritlabs.com/en/products/tinyweb/>
Den skal kun have parameter til kommandoen - ingen installation osv.

Stig Johansen

Fra : Kim Schmidt Wind

Dato : 12-10-08 20:38

"Stig Johansen" <wopr.dk@gmaill.com> skrev i meddelelsen

> [...]
> <http://www.ritlabs.com/en/products/tinyweb/>
> Den skal kun have parameter til kommandoen - ingen installation osv.

Ja enten det eller installere programmet infranview på PC så kan man og køre
..swf filer lokalt

Kim