N3H5 ?
Fra : oz1sej@gmail.com

Dato : 08-10-08 12:05

Ét kvælstofatom med tre brintatomer udenom hedder ammoniak (NH3). To
kvælstofatomer med brint omkring hedder hydrazin (N2H4). Tre
kvælstofatomer med brint udenom (H2N-NH-NH2 eller N3H5) kan jeg ikke
finde noget som helst om noget sted på nettet. Hvorfor kan det ikke
lade sig gøre at konstruere dette molekyle?

Fra : Regnar Simonsen

Dato : 08-10-08 19:39

<oz1sej@gmail.com>
[...]

Dette molekyle er ret ustabilt, men er trods alt fremstillet for nogle år
siden.
Det kaldes også triazane.

Se fx flg. link
http://www.chem.wayne.edu/schlegel/Pub_folder/152.pdf