CSS...!!
Fra : MiG

Dato : 24-07-01 15:49

Hejsa

Jeg er kommet i et lille problem, og det er at jeg har i en css-fil
følgende:
{
font-family: tahoma, verdana, arial;
font-weight: normal;
text-decoration: none;
font-size: 10pt;
color: #cccccc;
}

a:hover
{
font-family: tahoma, verdana, arial;
font-weight: normal;
text-decoration: underline;
font-size: 10pt;
color: #ffcc00;
}

Problemet er at jeg ikke ved hvordan jeg skal lave en sekundær 'a' og
'a:hover' som skal se sådan ud:

a.navigation
{
font-family: tahoma, verdana, arial;
font-weight: normal;
text-decoration: none;
font-size: 8pt;
color: #ffcc00;

a:hover.navigation
{
font-family: tahoma, verdana, arial;
font-weight: normal;
text-decoration: none;
font-size: 8pt;
color: #ffcc00;
}

Er der nogen som kan sige mig hvad det er jeg har gjort galt?????

Mvh
Clark

Fra : Martin Persson

Dato : 24-07-01 15:53

> Problemet er at jeg ikke ved hvordan jeg skal lave en sekundær 'a' og
> [...]

Det er tæt på det du har gjort. Den første er rigtig men den anden skal se
sådan her ud:

a.navigation:hover
{
font-family: tahoma, verdana, arial;
font-weight: normal;
text-decoration: none;
font-size: 8pt;
color: #ffcc00;
}

så får du en class der hedder navigation og dine links skal så se sådan her
ud:

Hilsen Martin

Fra : MiG

Dato : 24-07-01 16:05

Takker ;)

Fra : MiG

Dato : 24-07-01 16:38

Det har stadig ik løst mit problem...!!

Se venligst
http://10.0.0.2/thebeat.dk/forsiden_nyheder.php

Der kan du se det for oven lige over "nyheden"!!!

Fra : Jonas C. Voss

Dato : 24-07-01 16:54

MiG <clark@cool.dk> wrote:

> Se venligst
> http://10.0.0.2/thebeat.dk/forsiden_nyheder.php

Man kan ikke forbinde til denne adresse [kl. 17:53]
Fejlmeddelelse 'a connection error has ocurred'.
--
Jonas [CPH, DK]
Erase harddrive to reply

Fra : MiG

Dato : 24-07-01 17:26

> Man kan ikke forbinde til denne adresse [kl. 17:53]
> Fejlmeddelelse 'a connection error has ocurred'.
Det er fordi at jeg er et fjols...

Den kan selvfølgelig ikke have en intern IP *Argh* Hvor dum kan jeg være

Her er adressen:
http://knoesen.adsl.dk/thebeat.dk/forsiden_nyheder.php

Fra : Jonas C. Voss

Dato : 24-07-01 18:55

MiG <clark@cool.dk> wrote:

> Det har stadig ik løst mit problem...!!
>
> Der kan du se det for oven lige over "nyheden"!!!
>
> Her er adressen:
> http://knoesen.adsl.dk/thebeat.dk/forsiden_nyheder.php

Din hover virker da fint i din Forside > Nyheder.
Det er i øvrigt pænt med en gule farve.

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 24-07-01 18:34

Tue, 24 Jul 2001 17:37:56 +0200, skrev "MiG" <clark@cool.dk>:

>Det har stadig ik løst mit problem...!!

fra din side:

skal være:

med venlig hilsen
Knud
--
http://home13.inet.tele.dk/smedpark/
Rettelse kan hentes på http://hjem.get2net.dk/henrik-k-hansen/oefix.exe

Fra : MiG

Dato : 24-07-01 18:49

Kanont... Tak, du er alt for sej =)

Fra : Jonas C. Voss

Dato : 24-07-01 18:55

Knud Gert Ellentoft <knudgert@mail.tele.dk> wrote:

> fra din side:

> skal være:
>
> med venlig hilsen
> Knud

Bruger man ikke kun ' i javascript?
Jeg ville tro den skulle se sådan ud:

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 24-07-01 19:10

Tue, 24 Jul 2001 19:55:25 +0200, skrev harddrivejc@voss.tf
(Jonas C. Voss):

>Bruger man ikke kun ' i javascript?
>Jeg ville tro den skulle se sådan ud:

Det skulle være ligegyldigt, om man bruger det ene eller andet.

Men det er da korrekt at man som regel kun bruger ' i forbindelse
med javascript.

med venlig hilsen
Knud

Fra : Jonas C. Voss

Dato : 24-07-01 19:14

Knud Gert Ellentoft <knudgert@mail.tele.dk> wrote:

> Det skulle være ligegyldigt, om man bruger det ene eller andet.

Fint. Så lærte jeg det, tak skal du have. (-:

Fra : MiG

Dato : 24-07-01 19:32

"Jonas C. Voss" <harddrivejc@voss.tf> skrev i en meddelelse
> [...]
Det er fordi jeg havde placeret det midt i et PHP tag. Så skal alle "
udskiftes med ' eller \" for ellers kan serveren ikke eksekvere det... :)

Fra : Jonas C. Voss

Dato : 24-07-01 19:56

MiG <clark@cool.dk> wrote:

> Det er fordi jeg havde placeret det midt i et PHP tag. Så skal alle "
> udskiftes med ' eller \" for ellers kan serveren ikke eksekvere det... :)

Det forklarer jo en del, du har hermed ti-doblet mit kendskab til
php-syntax. (-:

Fra : Erlend Klakegg Bergh~

Dato : 27-07-01 14:11

MiG <clark@cool.dk> skrev i news:9jkf4j$1snb$1@news.cybercity.dk

> "Jonas C. Voss" <harddrivejc@voss.tf> skrev i en meddelelse

> Det er fordi jeg havde placeret det midt i et PHP tag. Så skal alle "
> udskiftes med ' eller \" for ellers kan serveren ikke eksekvere det... :)

Jeg trodde du kunne skrive det slik også :

echo '<a href="forsiden.php" class="navigation">Hei<//a>';

Mener å ha lest noe om det i manualen ...

Ellers kan jo jeg fortelle at i ASP skriver du det slik :

Response.Write "<a href=""forsiden.php"" class=""navigation"">Hei</a>"

--

Vennlig hilsen Erlend
erlendkb@c2i.net

Fra : Erlend Klakegg Bergh~

Dato : 27-07-01 14:15

MiG <clark@cool.dk> skrev i news:9jk214$16j0$1@news.cybercity.dk
> Hejsa
>
> Jeg er kommet i et lille problem, og det er at jeg har i en css-fil
> følgende:

<!-- Klipp klipp ... -->

Hva med å skrive det slik :

a {
[...]

navigation a, navigation a:hover {
font-family: tahoma, verdana, arial;
font-weight: normal;
text-decoration: none;
font-size: 8pt;
color: #ffcc00;
}

Du skirver fremdeles class="navigation" ...

Synes det er den mest oversiktlige måten ... =)

(PS. Det hjelper på når du skal lese om du skriver A:HOVER i stedet for
a:hover ... Da skiller det seg lettere ut ved en senere annledning ...)

--

Vennlig hilsen Erlend
erlendkb@c2i.net