Peak-Oil trussel
Fra : Frank

Dato : 07-10-08 15:09

Hej

Peak Oil er truet - hvad skal vi nu være bekymret over....

http://epn.dk/industri/article1478046.ece

Mvh
Frank

Fra : N_B_DK

Dato : 07-10-08 15:16

"Frank" <frank@nosmap.dk> wrote in message
> Hej
>
> Peak Oil er truet - hvad skal vi nu være bekymret over....

Du ved godt at bioethanol og olie ikke er det samme ? mener du så også
at fordi læskedrik (f.eks) produktionen går op, så er peak oil
ligegyldigt ? for så er du da godt nok ikke alt for smart.

--
MVH. N_B_DK
Pioneer CLD-D925 købes.

Fra : Frank

Dato : 07-10-08 15:26

Hej

"N_B_DK" <admin@spamme.dyndns.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> fordi læskedrik (f.eks) produktionen går op, så er peak oil ligegyldigt ?
> for så er du da godt nok ikke alt for smart.

Jo da. Og jeg ved også at bioethanol kan bruges til det samme som en stor
del af hvad rafinerede olieprodukter bruges til iøjeblikket: Transport.

Og hvorfor bringe læskedrik ind i debaten - med mindre har nogle fornuftige
procenter kan læskedrik ikke brænde og ikke benyttes i en forbrændingsmotor.
Det kan bioethanol som der jo bliver produceret mere og mere af. En helt
klar trussel mod peak-oil.

Og jeg er rimeligt smart - smart nok til ikke at bringe læskedrik ind i en
energidebat.

Mvh
Frank

Fra : N_B_DK

Dato : 07-10-08 15:45

> [...]
> forbrændingsmotor. Det kan bioethanol som der jo bliver produceret
> mere og mere af. En helt klar trussel mod peak-oil.

Du ved godt hvad bioethanol oftest laves af i USA ikke ? majs, er der
andre i USA der bruger majs til noget, eller tror du de først lige er
begyndt at dyrke majs fordi det kan benyttes til at lave bioethanol ?

> Og jeg er rimeligt smart - smart nok til ikke at bringe læskedrik ind
> i en energidebat.

Jeg er ikke sikker på at alle synes det er super fedt at bruge fødevarer
til at bioethanol, men fuck dem, det bliver du jo ikke berørt af.

Fra : hanzen

Dato : 07-10-08 15:34

> [...]
> fordi læskedrik (f.eks) produktionen går op, så er peak oil ligegyldigt ?
> for så er du da godt nok ikke alt for smart.

Alt hænger sammen.Somme tider uden fornuftig grund.
Carlsbergs aktier faldt angiveligt fordi salget af en græsk colaproducents
produkt faldt voldsomt på det russiske marked.
Da det er et vigtigt marked for Carlsbergs ølsalg mente
aktiehandlerbåtnakkerne at det absolut også måtte påvirke Carlsberg.

--
hilzen
hanzen

Fra : Jan Rasmussen

Dato : 07-10-08 15:35

In news:48eb6d8f$0$56771$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk -
Frank skrev
> Hej
>
> Peak Oil er truet - hvad skal vi nu være bekymret over....

http://www.usatoday.com/news/world/2007-02-17-un-hunger_x.htm
UNITED NATIONS (AP) — Some 18,000 children die every day because
of hunger and malnutrition and 850 million people go to bed every night with
empty stomachs, a "terrible indictment of the world in 2007," the head of the U.N. food agency said.

Excuse Me !
http://home19.inet.tele.dk/fs2002/image002.jpg

> http://epn.dk/industri/article1478046.ece

"Juli 2008 viser en produktion på 19,0 mio. tønder "

USA bruger 20 milioner tønder om dagen, det betyder vel at én dag om månden kan
man i USA køre uden oile.

Det næppe en trussel mod Peak oil.

Jan Rasmussen

Fra : N_B_DK

Dato : 07-10-08 15:48

"Jan Rasmussen" <1@1.1> wrote in message
> [...]
> of hunger and malnutrition and 850 million people go to bed every
> night with empty stomachs, a "terrible indictment of the world in

Men nu glemmer du at fødevareministeren, jo har sagt at fødevare
produktionen slet ikke er berørt af netop bioethanol produktionen, måske
hun burde tage en tur til latin amerika, og spørge folk om de er enige i
hende i det.

Fra : Frank

Dato : 10-10-08 10:10

"Jan Rasmussen" <1@1.1> skrev i en meddelelse
> [...]
> with
> empty stomachs, a "terrible indictment of the world in 2007," the head of

Meget rammende tegning og desværre nok ret sand. Og personligt tror jeg
desværre også at de fleste bilister vil vælge deres personlige transport og
magelighed over nogle sultne fattige i 3. verdenslande. Der er ikke meget i
fortiden der tyder på andet.

Og derfor er det også utroligt nødvendigt at f.eks. professor Birgitte Kiær
Ahring's forskning får så meget og så massiv støtte som muligt. Det vil
betyde at andet end menneskeføde kan benyttes til produktion af bioethernol.

At der så er yderlige basis for at f.eks. det afrikanske kontinent kan
producerer meget mere mad er en yderligere positiv ting ifm. reduktionen af
brugen af fossile brændstof.

http://ing.dk/artikel/87729:

»Vi kunne sagtens dyrke nok mad. I de fleste lande i Afrika dyrker de et
eller to ton per hektar, mens vi her dyrker 10 eller 12 ton. Der er et stort
potentiale.«

Så heller ikke fødevarersituationen skal vi være bekymrede over.....

> "Juli 2008 viser en produktion på 19,0 mio. tønder "
>
> USA bruger 20 milioner tønder om dagen, det betyder vel at én dag om
> månden kan
> man i USA køre uden oile.

Eller at man i stedet for at være 100% afhængig af olie, nu kun er 97%
afhængige. Ikke meget, men en start.

> Det næppe en trussel mod Peak oil.

En hver substitution af olie med et andet produkt, det være sig bioethernol,
el-drift af biler, hybrid-drift af biler ect, betyder at tidspunktet hvor
"peak-oil scenariet" indtræffer udsættes. Og det sker det nok gange finder
"peak-oil scenariet" ikke sted. Der er mere og mere der tyder på at
alternativerne kommer væltende i stort tal inden længe.

Mvh
Frank

Fra : Kim Frederiksen

Dato : 08-10-08 16:03

"Frank" <frank@nosmap.dk> skrev i meddelelsen
> Hej
>
> Peak Oil er truet - hvad skal vi nu være bekymret over....
>
> http://epn.dk/industri/article1478046.ece

Fordi vi PT bruger 87 mio. tønder olie om dagen.

mvh.
Kim Frederiksen