Er S de kristnes værste fjende...
Fra : /Peter

Dato : 07-10-08 08:34

DF rystet over S-forslag om at sløjfe Store Bededag til gengæld for
Ramadan-fri

Dansk Folkepartis kirkeordfører Jesper Langballe er rystet over sin
socialdemokratiske ordførerkollega Karen Klints forslag om, at man slår
Store Bededag sammen med den muslimske ramadanfest Eid.

- Socialdemokraterne kunne ligeså godt tage skridtet fuldt ud og foreslå at
gøre Islam til Danmarks officielle religion i stedet for kristendommen,
siger Jesper Langballe.

- Ramadanfesten er en fest for gerningsretfærdigheden hvor de retfærdige
mennesker selv opfylder guds lov, siger Jesper Langballe.

- Den kristne Store Bededag derimod er en rest af de bods- og bededage som
Christian den Fjerde indførte under Trediveårskrigens lidelser og som er
udtryk for, at mennesket søger ind under guds nåde som det eneste, der kan
frelse, fortsætter Jesper Langballe, der betegner det som kulturelt
selvmord, når Socialdemokratiet foreslår at sløjfe en kristen helligdag til
fordel for en muslimsk.

- Man må herefter konstatere, at Folkekirken og evangelisk-luthersk
kristendom ikke har værre fjender end Socialdemokratiet, siger Jesper
Langballe

Fra : Lyrik

Dato : 07-10-08 16:04

"/Peter" <pgh@wer.nn> skrev i meddelelsen
> DF rystet over S-forslag om at sløjfe Store Bededag til gengæld for
> Ramadan-fri
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Jamen så må vi gøre op med værdirelativismen! Grundloven cementerer luthersk
kristendom som statens fundament. Politikerne var i kirke inden Folketingets
åbning i dag. I en Folkekirke.

Men selv om de underskriver Grundloven allesammen og laver stor
højtidelighed ud af det, så trænger det ikke ind hvad de skriver under på!

De skriver under på at Den danske Folkekirke er staten Danmarks fundament!
Det har S's politikere også skrevet under på!
Når de så vil skifte det religiøse fundament ud til fordel for islam, så er
det Grundlovsbrud. De burde smides ud af Folketinget på det grundlag!

Desværre følger de en EURO-trend. Nemlig at politikere hæver sig over Gud og
indtager pladsen på Guds trone! Værdirelativismen følger den multikulturelle
bølge som siger at alt er lige godt.

I en diskussion på dk.kultur.film(omkring "Apocalypto") hvor jeg påpegede
mayakulturens sammenbrud og menneskeofringer, svarede en af de nye
verdirelativistiske akademikere, at mayaerne i dag havde demonstreret imod
filmen, for deres kultur havde da altid været sød og rar! De ofrede
mennesker!-Ja, men ikke så mange som incaerne!!

Så deres kultur var lige så god som alle andres!

Vi må stramme op om vores Grundlov og begynde at føre sager imod politikere
der åbent frasiger sig den!IMHO!

Hilsen
Jens

Fra : Bo Warming

Dato : 07-10-08 22:04

> [...]

> frelse, fortsætter Jesper Langballe, der betegner det som kulturelt
> selvmord, når Socialdemokratiet foreslår at sløjfe en kristen helligdag

"Selvmord" er overdrivelse, men det er godt at der holdes afstand

Koranen er gerningsretfærdig men om muslimerne er det mere end os i deres
private gøremål - kender du viden om det?

At man uden kritik fortæller at den gode profet blev narret på dødslejet
vedr testamenteændring, tyder ikke på at de holder så meget af hinanden som
danskerne - men ved nogen noget?

Japanerne holder mere af hinanden, ægte og spontant, end danskerne - det ses
af lavkriminalitet, og sundhed/levealder -tror jeg

Privatiser folkekirken og vil den og islamsekten koordinere hviledag og
helligdage , så dem om det.

Gerningsretfærdig levevis er noget for noget, smålighed og nul-tillid.