/ Forside / Interesser / Andre interesser / Politik / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Politik
#NavnPoint
vagnr 20140
molokyle 5006
Kaptajn-T.. 4653
granner01 2856
jqb 2594
3773 2444
o.v.n. 2373
Nordsted1 2327
creamygirl 2320
10  ans 2208
Egon har en plan - The aktie-buffer - Was:~
Fra : Jesus-loves-you


Dato : 07-10-08 05:28

"Jesus-loves-you" skrev
8062 news:gccnub$25a5$1@newsbin.cybercity.dk
>
> Økonomisk aftale ang. dette indgået her i Danmark ved midnatstid mellem
> bankerne, regeringen og oppositionen, fornær Enhedslisten.
>
> Noget tilsvarende har man vist nok gjort i Tyskland. Den amerikanske
> hjælpepakke blev vedtaget i fredags.
>
> Tja ... så mangler vi vist "blot" resten af verden (herunder Sydamerika,
> Afrika og Asien) !
>
> (Børserne fortsat meget urolige. Aktierne styrtdykker.)

DR1 s128
DR1 s116
DR1 s133
DR1 s134
DR1 s135

ET-B.

Message will be send out very soon (around ½-1 hour).

-

Coming up:

Kulstof-14 indiciet, ... (linked to the alien main-program) ...
8049 news:gc2gvs$1bmg$1@newsbin.cybercity.dk


Med venlig hilsen,
Mogens Kall, The servant of Michael, the *fool* of Christ.
--
Coming up news: Iran hit by a meteor. Iran is no more (Jer.49,34- Jos.10,11)
Last OUTPUT: 8070 news:gcd2s6$29c3$1@newsbin.cybercity.dk
http://groups.google.dk/group/no.kultur.folklore.ufo/msg/4dd821ad2099d41b
( http://groups.google.dk/group/no.kultur.folklore.ufo/ ). File-number: 8071



 
 
Bo Warming (07-10-2008)
Kommentar
Fra : Bo Warming


Dato : 07-10-08 06:22

Måske planøkonomisk lappeskrædderi er acceptabelt, jvf Fogh
men vigtigst at lære af bank-rodet er at efterligne Kina - og at vi holder
os gode venner med USA.
OG KINA

Vi kan ikke få Kinas vækst men vi kan satse på handelsoverskud - det er
afgørende.


Jesus-loves-you (07-10-2008)
Kommentar
Fra : Jesus-loves-you


Dato : 07-10-08 06:35

"Jesus-loves-you" skrev
8071 news:gceog8$2tn8$1@newsbin.cybercity.dk
>
> > Økonomisk aftale ang. dette indgået her i Danmark ved midnatstid mellem
> > bankerne, regeringen og oppositionen, ...
[ ... ]
> > Tja ... så mangler vi vist "blot" resten af verden (herunder Sydamerika,
> > Afrika og Asien) !
> >
> > (Børserne fortsat meget urolige. Aktierne styrtdykker.)
>
> DR1 s128

=== citat start ===

DR1 s128 tir 07 okt (2008, CET) 06:11:56

19:48

Banker strømmer til ganantiordning

De danske banker strømmer til den
statsgaranterede ordning, der skal
redde dem, hvis de løber tør for penge.

Mange banker meddelte via Københavns
Fondsbørs, at de melder sig ind i den
garantiordning, som skal sikre dem
likviditet i nødstilfælde.

Det gjaldt blandt andre en række af
landets mindre banker - blandt andre
Fionia Bank, Max Bank, Spar Nord Bank,
og Vestjysk Bank.

Mens de mindre banker kommer til at
punge ud med fra 15 til 200 mio. kr.,
så kommer det til at koste landets
store banker, Nordea og Danske Bank,
beløb i en helt anden størrelsesorden.

=== citat slut ====


Hver bank bidrager økonomisk udfra dets størrelse.

Herved opnås, at selv ganske små banker kan bestå, hvis blot de fører en
sund, ansvarsfuld økonomi.

Eksempelvis investerer nogle banker IKKE i Burma, pga. ...
Andre banker anbringer udelukkende pengene i vedvarende energi ...
Og så er der jo også ham dersen nørden ude i garagen (1980'erne),Bill Gates
"garage"-Bank
osv.

Block to export:
Kopier systemet. Desto større bufferen bliver, desto mere stabil er
systemet. Det er ikke forbudt at gøre det til en verdensomspændende ordning.


> DR1 s116

40 procent (af danskerne) bekymrer sig om krisen

> DR1 s133

Wall Street faldt med knap tre pct.

(faldt først 800 ... endte med et fald på 380)

> DR1 s134

=== citat start ===

DR1 s134 tir 07 okt (2008, CET) 05:39:56

00:08

Eurogruppen maner til besindighed
....
Formanden for den Europæiske
Centralbank (ECB) ...

ECB-chefen sagde, at de store fald på
de europæiske markeder var et udtryk
for, at aktionærerne efter tidligere at
have underdrevet risikoen for en krise
nu overdriver krisens omfang.

=== citat slut ====

> DR1 s135

Havel: Vækst fører os i afgrunden

>
> ET-B.
>
> Message will be send out very soon (around ½-1 hour).


Betyder økonomi noget ?

(Arbejdspladser, der mistes? - Ægtefolk, der skændes pga. manglende penge? -
Folk, der bliver tvunget til at gå fra hus og hjem? - Forliste ægteskaber ?)

ET-Break:
(2008-10-07, Tuesday, day no 281, CET 05:31:36, delay 0, GMT 03:31:36)
- "Jo."

Okay. Let's do business: The Aktie-buffer ... Øh, the Stock-buffer:


Jeg ved ikke om jeg tager fejl, men det forekommer mig, at det går langsomt
op ad bakke (med hensyn til aktiekursen), men meget hurtigt ned ad bakke,
apropos the Wall Street crack 1929.

Som tidligere nævnt melder spørgsmålet sig derfor:

Hvor mange børs-krak skal vi (som Menneskehed) have,
førend vi erkender nødvendigheden af en til stadighed kontrolleret
"lavine-sprængning"?

(apropos Vaclav Havel)

ET-Break:
(2008-10-06, Monday, day no 280, CET 22:11, GMT 20:11)
- "Please answer me."

(Men vi kan også gribe det anderledes an: The aktie-buffer)


Husker I de meget store aktie-udsving vi også havde på børserne for nogle år
siden ?

Årsagen her var vist nok, at de store (pensions)selskabers computere var
programmerede til at sælge hele aktiebeholdningen, når/dersom aktiekurserne
faldt bare en lille smule. Uheldigvis skabte det en lavine-effekt.

Det er lidt det samme problem vi står overfor nu.

Pengene (kapitalen) er der faktisk. Vi er alle bare bange for at miste dem!

Nøgleordet er derfor:
At anbringe pengene (herunder pensionsopsparingen, som ikke må gå tabt) i et
sikkert foretagne, der navnlig ikke krak'er.

Sagt i billedsprog så skal vi altså navigere båden ind i en sikker havn,
langt borte fra uvejrsstormene på det åbne kaotiske hav.

Eller sagt til familien: Nu må vi altså ha' bragt orden i dette kaos !!!

Og hvordan gør man så det ?


I starten af 1980'erne skulle jeg spare penge op (med henblik på "pension").

Jeg anbragte mine penge i en bank, og de tilbød mig en rente. Men den var
ikke særlig høj. Til gengæld kunne jeg så når-som-helst hæve *hele* beløbet.

Men banken havde imidlertid også en anden type konti, som tilbød en langt
højere rente. Betingelsen her var blot, at jeg minimum 3 måneder forud
skulle meddele banken, dersom jeg agtede at hæve mit indsatte beløb.

Herved kunne banken disponere mere effektivt over deres penge; idet de jo nu
havde en 3 måneders varsel.


Det er et noget tilsvarende system, der skal opbygges, forstået på den måde,
at du og jeg som aktionærere anbringer vores pengeopsparing (som fortsat
IKKE må gå tabt pga. det der med fremtiden om 50 år og den dersens pension,
vi skal leve af, når vi ikke længere kan arbejde) ...

Hvis pengeopsparingen på en-eller-anden måde kunne *tilbageholdes* i 3
måneder, da ville lavine-truslen være afgået ved døden!

Så hvorfor opretter vi ikke et sådant system, hvor man altså ikke kan købe
og sælge i tide og navnlig utide ?

Vi skal jo først bruge pengene om 50 år, så det gør jo i grunden ikke noget
at de er anbragt fx. som aktier i en vindmøllefabrik igennem mange, mange
år, vel ?

Og denne vindmøllefabrik kunne jo udstede en-eller-anden form for aktier,
der ikke kan købes og navnlig sælges fra dag til dag. Der skal være et
varsel på fx. mindst 3 måneder.

Vindmøllefabrikken er interesseret i at bevare sin kapital, så måske ku' den
ligefrem finde på, at udlove *dobbelt* portion af overskudsdelingen, til
denne type aktier, fremfor de andre...

Ja, hvorfor i grunden ikke ?

Hvis vi gjorde det på verdensplan, da tror jeg faktisk, at vi har løst
problemet ...

Do we have a deal ?...

CET 07:31
- "Folks."

( Use perhaps translation through http://translation2.paralink.com/ )

-

Coming up:

Kulstof-14 indiciet, ... (linked to the alien main-program) ...
8049 news:gc2gvs$1bmg$1@newsbin.cybercity.dk


Med venlig hilsen,
Mogens Kall, The servant of Michael, the *fool* of Christ.
--
Coming up news: Iran hit by a meteor. Iran is no more (Jer.49,34- Jos.10,11)
Last OUTPUT: 8071 news:gceog8$2tn8$1@newsbin.cybercity.dk
http://groups.google.dk/group/no.kultur.folklore.ufo/msg/4dd821ad2099d41b
( http://groups.google.dk/group/no.kultur.folklore.ufo/ ). File-number: 8072



Jesus-loves-you (07-10-2008)
Kommentar
Fra : Jesus-loves-you


Dato : 07-10-08 11:31

"Jesus-loves-you" skrev
Sent: Tuesday, October 07, 2008, CET 07:35, GMT 05:35
8072 news:gcesfd$2usn$1@newsbin.cybercity.dk
>
> > > Økonomisk aftale ang. dette indgået her i Danmark ved midnatstid
> > > mellem bankerne, regeringen og oppositionen, ...
> [ ... ]
> > > Tja ... så mangler vi vist "blot" resten af verden (herunder
> > > Sydamerika, Afrika og Asien) !
> > >
> > > (Børserne fortsat meget urolige. Aktierne styrtdykker.)
> >
> > DR1 s128
>
> === citat start ===
>
> DR1 s128 tir 07 okt (2008, CET) 06:11:56
>
> 19:48
>
> Banker strømmer til ganantiordning
>
> De danske banker strømmer til den
> statsgaranterede ordning, der skal
> redde dem, hvis de løber tør for penge.
>
> Mange banker meddelte via Københavns
> Fondsbørs, at de melder sig ind i den
> garantiordning, som skal sikre dem
> likviditet i nødstilfælde.
>
> Det gjaldt blandt andre en række af
> landets mindre banker - blandt andre
> Fionia Bank, Max Bank, Spar Nord Bank,
> og Vestjysk Bank.
>
> Mens de mindre banker kommer til at
> punge ud med fra 15 til 200 mio. kr.,
> så kommer det til at koste landets
> store banker, Nordea og Danske Bank,
> beløb i en helt anden størrelsesorden.
>
> === citat slut ====
>
>
> Hver bank bidrager økonomisk udfra dets størrelse.
>
> Herved opnås, at selv ganske små banker kan bestå, hvis blot de fører en
> sund, ansvarsfuld økonomi.
>
> Eksempelvis investerer nogle banker IKKE i Burma, pga. ...
> Andre banker anbringer udelukkende pengene i vedvarende energi ...
> Og så er der jo også ham dersen nørden ude i garagen (1980'erne),Bill
> Gates "garage"-Bank
> osv.
>
> Block to export:
> Kopier systemet. Desto større bufferen bliver, desto mere stabil er
> systemet. Det er ikke forbudt at gøre det til en verdensomspændende
> ordning.
>
>
> > DR1 s116
>
> 40 procent (af danskerne) bekymrer sig om krisen
>
> > DR1 s133
>
> Wall Street faldt med knap tre pct.
>
> (faldt først 800 ... endte med et fald på 380)
>
> > DR1 s134
>
> === citat start ===
>
> DR1 s134 tir 07 okt (2008, CET) 05:39:56
>
> 00:08
>
> Eurogruppen maner til besindighed
> ...
> Formanden for den Europæiske
> Centralbank (ECB) ...
>
> ECB-chefen sagde, at de store fald på
> de europæiske markeder var et udtryk
> for, at aktionærerne efter tidligere at
> have underdrevet risikoen for en krise
> nu overdriver krisens omfang.
>
> === citat slut ====
>
> > DR1 s135
>
> Havel: Vækst fører os i afgrunden
>
> >
> > ET-B.
> >
> > Message will be send out very soon (around ½-1 hour).
>
>
> Betyder økonomi noget ?
>
> (Arbejdspladser, der mistes? - Ægtefolk, der skændes pga. manglende
> penge? - Folk, der bliver tvunget til at gå fra hus og hjem? - Forliste
> ægteskaber ?)
>
> ET-Break:
> (2008-10-07, Tuesday, day no 281, CET 05:31:36, delay 0, GMT 03:31:36)
> - "Jo."
>
> Okay. Let's do business: The Aktie-buffer ... Øh, the Stock-buffer:
>
>
> Jeg ved ikke om jeg tager fejl, men det forekommer mig, at det går
> langsomt op ad bakke (med hensyn til aktiekursen), men meget hurtigt ned
> ad bakke, apropos the Wall Street crack 1929.
>
> Som tidligere nævnt melder spørgsmålet sig derfor:
>
> Hvor mange børs-krak skal vi (som Menneskehed) have,
> førend vi erkender nødvendigheden af en til stadighed kontrolleret
> "lavine-sprængning"?
>
> (apropos Vaclav Havel)
>
> ET-Break:
> (2008-10-06, Monday, day no 280, CET 22:11, GMT 20:11)
> - "Please answer me."
>
> (Men vi kan også gribe det anderledes an: The aktie-buffer)
>
>
> Husker I de meget store aktie-udsving vi også havde på børserne for nogle
> år siden ?
>
> Årsagen her var vist nok, at de store (pensions)selskabers computere var
> programmerede til at sælge hele aktiebeholdningen, når/dersom
> aktiekurserne faldt bare en lille smule. Uheldigvis skabte det en
> lavine-effekt.
>
> Det er lidt det samme problem vi står overfor nu.
>
> Pengene (kapitalen) er der faktisk. Vi er alle bare bange for at miste
> dem!
>
> Nøgleordet er derfor:
> At anbringe pengene (herunder pensionsopsparingen, som ikke må gå tabt) i
> et sikkert foretagne, der navnlig ikke krak'er.
>
> Sagt i billedsprog så skal vi altså navigere båden ind i en sikker havn,
> langt borte fra uvejrsstormene på det åbne kaotiske hav.
>
> Eller sagt til familien: Nu må vi altså ha' bragt orden i dette kaos !!!
>
> Og hvordan gør man så det ?
>
>
> I starten af 1980'erne skulle jeg spare penge op (med henblik på
> "pension").
>
> Jeg anbragte mine penge i en bank, og de tilbød mig en rente. Men den var
> ikke særlig høj. Til gengæld kunne jeg så når-som-helst hæve *hele*
> beløbet.
>
> Men banken havde imidlertid også en anden type konti, som tilbød en langt
> højere rente. Betingelsen her var blot, at jeg minimum 3 måneder forud
> skulle meddele banken, dersom jeg agtede at hæve mit indsatte beløb.
>
> Herved kunne banken disponere mere effektivt over deres penge; idet de jo
> nu havde en 3 måneders varsel.
>
>
> Det er et noget tilsvarende system, der skal opbygges, forstået på den
> måde, at du og jeg som aktionærere anbringer vores pengeopsparing (som
> fortsat IKKE må gå tabt pga. det der med fremtiden om 50 år og den dersens
> pension, vi skal leve af, når vi ikke længere kan arbejde) ...
>
> Hvis pengeopsparingen på en-eller-anden måde kunne *tilbageholdes* i 3
> måneder, da ville lavine-truslen være afgået ved døden!
>
> Så hvorfor opretter vi ikke et sådant system, hvor man altså ikke kan købe
> og sælge i tide og navnlig utide ?
>
> Vi skal jo først bruge pengene om 50 år, så det gør jo i grunden ikke
> noget at de er anbragt fx. som aktier i en vindmøllefabrik igennem mange,
> mange år, vel ?
>
> Og denne vindmøllefabrik kunne jo udstede en-eller-anden form for aktier,
> der ikke kan købes og navnlig sælges fra dag til dag. Der skal være et
> varsel på fx. mindst 3 måneder.
>
> Vindmøllefabrikken er interesseret i at bevare sin kapital, så måske ku'
> den ligefrem finde på, at udlove *dobbelt* portion af overskudsdelingen,
> til denne type aktier, fremfor de andre...
>
> Ja, hvorfor i grunden ikke ?

News:

=== citat start ===

DR1 s161 tir 07 okt (2008, CET) 12:00:59

09:39

Aktiehandlen skudt godt i gang

Handlen på børsen er åbnet her kl. 9.00
og C20-indekset ligger i plus på 3,8
procent.

Dermed kan de danske aktieejere ånde
lettet op, efter en historisk blodig
mandag på det danske aktiemarked i går.

Her blev der barberet ca. 115 mia. kr.
af de tyve største aktier på Københavns
Fondsbørs, efter det toneangivende C20-
indeks for første gang nogensinde faldet
med 11 pct. på en enkelt dag.

Blandt andet vindmøllefirmaet Vesta er
i dag steget godt 5 procent, mens både
Danske Bank og Nordea bevæger sig støt
op ad aktiestigen.

=== citat slut ====


DR1 163, Kurser steg i London ved åbning


Øh ...

For at blive lidt i billedsproget, så ... (input memory from) ...

8047 news:gbve9r$83k$1@newsbin.cybercity.dk
>
> > > Der var engang en Jernlady, som sammenlignede bl.a. økonomien med et
> > > ganske almindeligt hus. Der skal være penge i reserve til uforudsete
> > > udgifter. Tagreparation pga. stormskader osv.
>
>
> (Tillad mig at fortsætte med at tale lidt i dette symbolske billedsprog:)
>
> Dette svarer altså til noget i retning af (antager jeg), at vi foretager
> en grundig reparation på taget, fremfor blot at strække en presenning ud
over
> hullet i taget, som alligevel bliver blæst bort med næste storm.


Der har muligvis *aldrig* været et færdigbygget tag på dette (finans)hus...

ET-Break:
(2008-10-07, Tuesday, day no 281, CET 12:22, GMT 10:22)
- "Amen."

"Håndværkerne" efterlod bygningen med en *midlertidig* presenning, men det,
vi alle ønsker nu, er sådan set blot, at taget bygges færdig, så det kan
holde til stormene.

Amen ?


>
> Hvis vi gjorde det på verdensplan, da tror jeg faktisk, at vi har løst
> problemet ...
>
> Do we have a deal ?...
>
> CET 07:31
> - "Folks."
>
> ( Use perhaps translation through http://translation2.paralink.com/ )

-

Coming up:

Kulstof-14 indiciet, ... (linked to the alien main-program) ...
8049 news:gc2gvs$1bmg$1@newsbin.cybercity.dk


Med venlig hilsen,
Mogens Kall, The servant of Michael, the *fool* of Christ.
--
Coming up news: Iran hit by a meteor. Iran is no more (Jer.49,34- Jos.10,11)
Last OUTPUT: 8073 news:gceue4$2vku$1@newsbin.cybercity.dk
http://groups.google.dk/group/no.kultur.folklore.ufo/msg/4dd821ad2099d41b
( http://groups.google.dk/group/no.kultur.folklore.ufo/ ). File-number: 8074



Jesus-loves-you (07-10-2008)
Kommentar
Fra : Jesus-loves-you


Dato : 07-10-08 13:29

"Jesus-loves-you" skrev
8072 news:gcesfd$2usn$1@newsbin.cybercity.dk
>
> Hver bank bidrager økonomisk udfra dets størrelse.
>
> Herved opnås, at selv ganske små banker kan bestå, hvis blot de fører en
> sund, ansvarsfuld økonomi.
>
> Eksempelvis investerer nogle banker IKKE i Burma, pga. ...
> Andre banker anbringer udelukkende pengene i vedvarende energi ...


News:

=== citat start ===

TV2 NEWS 146 Tir 07 Okt (2008, CET) 14.08.41

Tvivl om islandsk-russisk aftale

Ruslands vicefinansminister afviser, at
Moskva har givet Island et lån på fire
milliarder euro (30 milliarder kroner).

"Sagen har end ikke været drøftet,"
siger vicefinansminister Dmitrij Pankin
til nyhedsbureauet RIA Novosti.

dermed er der skabt uklarhed om en tid-
ligere udmelding fra Islands national-
bank, der meddelte at bankens valuta-
reserver var blevet styrket med kredit-
hjælpen fra Rusland. Islands statsmi-
nister sagde i går, at landet kan gå
bankerot.

7. okt 14:02

=== citat slut ====


Hmm ...

I dette *specifikke* tilfælde kan vi udnytte de lokale forhold (Islands
undergrund) konstruktivt.

Island har i årevis forsynet sig selv med vedvarende energi fra
overskudsvarmen fra undergrunden. Men de/I har ikke udnyttet denne
energikilde 100%.

Vi kunne oprette et selskab, der lagrer energien vha. elektrolyse i form af
brint, og sælge denne til Europa ...

-

Coming up:

Kulstof-14 indiciet, ... (linked to the alien main-program) ...
8049 news:gc2gvs$1bmg$1@newsbin.cybercity.dk


Med venlig hilsen,
Mogens Kall, The servant of Michael, the *fool* of Christ.
--
Coming up news: Iran hit by a meteor. Iran is no more (Jer.49,34- Jos.10,11)
Last OUTPUT: 8074 news:gcfdpj$3bq$1@newsbin.cybercity.dk
http://groups.google.dk/group/no.kultur.folklore.ufo/msg/4dd821ad2099d41b
( http://groups.google.dk/group/no.kultur.folklore.ufo/ ). File-number: 8075



Jesus-loves-you (08-10-2008)
Kommentar
Fra : Jesus-loves-you


Dato : 08-10-08 16:24

"Jesus-loves-you" skrev
8072 news:gcesfd$2usn$1@newsbin.cybercity.dk

[ ... ]
> Do we have a deal ?...

ATP-interrupt.
(Dansk pensionsselskab, repræsenterer vist nok ca. 300 mia. kr.)


Med venlig hilsen,
Mogens Kall, The servant of Michael, the *fool* of Christ.
--
Coming up news: Iran hit by a meteor. Iran is no more (Jer.49,34- Jos.10,11)
Last OUTPUT: 8085 news:gci6l1$13lo$1@newsbin.cybercity.dk
http://groups.google.dk/group/no.kultur.folklore.ufo/msg/4dd821ad2099d41b
( http://groups.google.dk/group/no.kultur.folklore.ufo/ ). File-number: 8086



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177557
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408868
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste