Rettigheder ved køb af Brugt bil
Fra : bai

Dato : 07-10-08 13:22

Hej Gruppe

Jeg har lige købt(1 månede siden) en Brugt bil hvor sælger lover 12
måneders garanti, den er nu på sælgers værksted for at blive lavet.
Det er sådan set godt nok, men han nægter at give en "kunde"bil i
mellem tiden og indtilvidre har de haft den i to dage hvor de åbenbart
ikke har haft tid til at kigge på den, kan jeg ikke med rimlighed
forlange at få en bil at køre i hvis ikke de bliver klar med den i
morgen. Det skal her siges at det er ret enkle fejl som ikke tager
flere dage at lave.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 07-10-08 20:41

bai skriver:

> [...]
> forlange at få en bil at køre i hvis ikke de bliver klar med den i
> morgen. Det skal her siges at det er ret enkle fejl som ikke tager

Du har ret til at få din bil lavet indenfor det der hedder "rimelig
tid". Lånebil er kun, hvis de er vældigt flinke, eller du betaler for
det.

På "mit" værksted er der med henvisning til at skal man have en lånebil,
så betaler men separat, da dem der ikke skal bruge en bil ikke skal være
med til at betale for dem der skal bruge en.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : KASO

Dato : 08-10-08 06:29

> [...]
> så betaler men separat, da dem der ikke skal bruge en bil ikke skal være
> med til at betale for dem der skal bruge en.

Præcis!

Fra : Kåre

Dato : 07-10-08 22:04

"bai" <bai@findmail.dk> skrev i en meddelelse
[...]

Det er jo nok meget forskelligt, og afhænger vel også af tilhørsforholdet
til stedet.
Generelt vil jeg sige at man ikke skal regne med bare at få stillet en bil
til rådighed.
Du får jo heller ikke en PC stillet til rådighed hvis den er til rep.
Der er bare den risiko man har ved at eje noget der kan gå i stykker.

På den ande side så gavner det da forretningen at have god service.
Hos min mekaniker bytter vi altid nøgler når jeg afleverer bilen til ham. Og
det får jeg ikke nogen regning på.

Kåre

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 08-10-08 06:23

"Kåre" skriver:

> Hos min mekaniker bytter vi altid nøgler når jeg afleverer bilen til ham. Og
> det får jeg ikke nogen regning på.

Selvfølgelig gør du det.

Fra : Torben Scheel

Dato : 08-10-08 07:45

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> "Kåre" skriver:
>
> Selvfølgelig gør du det.

There's no such thing as a free lunch

http://www.phrases.org.uk/meanings/tanstaafl.html

--
vh
Torben

Fra : bai

Dato : 09-10-08 17:17

Hej gruppe

Har endelig fået bilen retur, men det er sku ikek for godt. Nu er jeg
den "lykkelige" ejer af en bil med vinterdæk bag og halv slidte
sommerdæk foran, er det overhovedet lovligt at køre med?? samt at
stort set intet af det der skulle laves er blevet lavet
tilfredsstillende, og de har klaret at ridse mit instrumentbræt ret
kraftigt. HVad gør man her fra er næste stop FDM eller kan jeg blive
nødt til selv at løse problemmerne, jeg orker næsten ikke at sende
bilen ud til ham igen.

Hele den her sag er en længere historie og skal nok komme senere, men
lige nu holder jeg lav profil indtil der er fundet en løsning.

Fra : Leo_Jensen

Dato : 09-10-08 23:55

On 10 Okt., 01:16, bai <b...@findmail.dk> wrote:
> [...]
>
> Hele den her sag er en længere historie og skal nok komme senere, men
> lige nu holder jeg lav profil indtil der er fundet en løsning.

Dækmonteringen er ulovlig. Om du skal gå direkte til FDM eller tilbage
til værkstedet må din mavefornemmelse fortælle dig. Jeg fornemmer at
FDM fører på point...

Leo