MS Windows
briani 27239
Afmærke mapper i XP ?
Fra : Olsen

Dato : 07-10-08 12:01

Jeg vil kopiere mine fotomapper til USB-stik, men hvordan afmærker jeg flere
mapper for efterfølgende at sende dem til stikket ?

\Olsen

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 07-10-08 12:07

"Olsen" <snyd@hotmail.com> skrev

> Jeg vil kopiere mine fotomapper til USB-stik, men hvordan afmærker jeg
> flere mapper for efterfølgende at sende dem til stikket ?

I Stifinder:
Hold Ctrl nede, mens du klikker på mapperne. Så er de alle markeret, og du
kan trække dem over i USB-stikket på samme måde, som hvis du kun skulle
kopiere én mappe.

Fra : Holst

Dato : 07-10-08 12:12

Olsen wrote:

> Jeg vil kopiere mine fotomapper til USB-stik, men hvordan afmærker jeg flere
> mapper for efterfølgende at sende dem til stikket ?

Holder du CTRL nede samtidig med at du klikker på mapperne, kan du vælge
flere mapper. Og kommer du ved en fejl til at vælge en forkert mappe,
kan du fravælge den igen ved atter at holde CTRL nede, mens du klikkker
på mappen.

Skal du vælge en fortløbende række af mapper, kan du først klikke på den
først, hvorefter du holder SHIFT nede og klikker på den sidste. Derved
vælges også alle de mellemliggende.

Fra : Olsen

Dato : 07-10-08 12:19

Ja, sådan plejer det at være, men det virker ikke.
Mapperne er undermapper af en hovedmappe.

\Olsen

Fra : Holst

Dato : 07-10-08 13:49

Olsen wrote:

> Ja, sådan plejer det at være, men det virker ikke.
> Mapperne er undermapper af en hovedmappe.

Hvis det er i stifinder, kan jeg ikke hjælpe dig. Her virker det
upåklageligt.

Fra : Olsen

Dato : 07-10-08 13:59

Holst wrote:

> Hvis det er i stifinder, kan jeg ikke hjælpe dig. Her virker
> det upåklageligt.

Gad vide om der en afmærkning eller andet jeg mangler ?

\Olsen

Fra : ..::JMJ::..

Dato : 07-10-08 15:41

Olsen forklarede:

> Gad vide om der en afmærkning eller andet jeg mangler ?
>
> \Olsen

Det afhænger af, hvor du placerer dig i Stifinderen.
Hvis det er undermapper, virker CTRK-klikket kun indenfor hovedmappen,
altså synlige mapper i højre (normalt) rude.

...::JMJ::..

Fra : Olsen

Dato : 07-10-08 17:21

> Det afhænger af, hvor du placerer dig i Stifinderen.
> Hvis det er undermapper, virker CTRK-klikket kun indenfor
> hovedmappen, altså synlige mapper i højre (normalt) rude.
>
> ..::JMJ::..

Ja. lige præcis, det fandt jeg også ud af. Tak for tipsene.

\Olsen

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 08-10-08 16:03

"Olsen" <snyd@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Jeg vil kopiere mine fotomapper til USB-stik, men hvordan afmærker jeg
> flere mapper for efterfølgende at sende dem til stikket ?

Hvis mapperne kommer lige efter hinanden, kan du holde venstre musetast nede
, mens du trækker en firkant rundt om de mapper du vil kopier.

--
Mvh. Jørgen Nielsen.
Fjern nomorespam ved svar på E-mail.

Fra : Anders

Dato : 08-10-08 16:25

"Jørgen Nielsen" <longhorn_1969nomorespam@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Hvis mapperne kommer lige efter hinanden, kan du holde venstre musetast
> nede , mens du trækker en firkant rundt om de mapper du vil kopier.

Indstaller Total Commander på din computer

Fra : J

Dato : 08-10-08 22:21

> [...]
>
> Hvis mapperne kommer lige efter hinanden, kan du holde venstre musetast
> nede , mens du trækker en firkant rundt om de mapper du vil kopier.

- som i WIndows 3.1 og alle efterfølgende versioner?

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 10-10-08 16:00

"J" <j@nospam.xy> skrev i en meddelelse

> - som i WIndows 3.1 og alle efterfølgende versioner?

Det ved jeg ikke om man kan i Windows 3.1. Du bruger den måske?