Hjælp til tydning
Fra : Lizzi

Dato : 05-10-08 11:42

Hovsa så jeg havde fået lagt den ind under en anden tråd, så prøver igen.

Jeg har svært ved at se fadderne til en af mine aner
Håber der er en der vil hjælp mig.

Det drejer sig om opslag på http://www.arkivalieonline.dk
Københavns Amt
Smørum Herred
Brøndbyøster sogn
Brøndbyøster 1818 - 1854
Opslag 83 nr. 12 Ole Hansen

Jeg har prøvet at tyde det, men det vil blive rent gætværk, så derfor håber
jeg der er en der kan hjælpe mig.

Hilsen

Lizzi Sonne

Fra : Henning Christensen

Dato : 05-10-08 13:19

Hej Lizzi Sonne!

Der står:
Baaren af Barnemoderen
Test. Inds. Jens Jensen BW

Venlig hilsen
Henning Christensen

Fra : Henning Christensen

Dato : 05-10-08 13:31

Undskyld!!!!
Jeg sprang en post tilbage!

Her kommer de fleste oplysninger om fadderne til nr. 12:

Baaren af Gmd. Niels ? rtsen
Enke Karen Pedersdt. og Pigen
Sidse Nielsen BØ. Testes
Tjenestekarl Jørgen Nielsen og
Hmd. Mattias Jørgensen BØ
og Gmd Lars Bendtsen BW.

Fra : Henning Christensen

Dato : 05-10-08 13:46

Hej igen!

Jeg tror Gmd. Niels hedder Cortsen til efternavn.
Se opslag 288 nederst.

Fra : Lizzi

Dato : 05-10-08 16:22

Mange tak for hjælpen Henning, Og så hurtig du var.
Dejligt så kan jeg komme videre, jeg har ledt længe efter Ole men i selve
København hvor han bor efter vielsen.

Hilsen
Lizzi Sonne

Fra : Lizzi

Dato : 05-10-08 16:31

Hej igen
Ja nu har jeg lige kigget på opslag 288, og kan godt se ligheden . Ja det er
jo altid nemt når bare man ved nogenlunde hvad der skal stå.

Nu er jeg spændt for der er kun én af de faddere der siger mig noget. Ville
da være dejligt hvis de andre også hører til familien.
Endnu engang tak for hjælpen

Hilsen Lizzi

Fra : Henning Christensen

Dato : 06-10-08 06:24

Hej igen Lizzi!

Se i FT 1845 for sognet. Der finder du barnets mor som tjenestepige hos
familien Cortsen.
Så har du da dem på plads.

Venlig hilsen
Henning

Fra : Lizzi

Dato : 07-10-08 09:08

Tak for oplysningen Henning. Cortsen er flere gange faddere til min familie,
så måske er der en forbindelse.

Jeg vil lige spørge om en ting til. Hvad betyder det når der ved Fadderen
Sidse står "testes"
Venlig hilsen

Fra : Henning Christensen

Dato : 07-10-08 18:48

Det betyder vidner eller her faddere.

Mvh.

Fra : Lizzi

Dato : 07-10-08 21:57

Aha, det har jeg aldrig hørt før, hvor bliver man dog klog . Endnu engang
tak Henning