Terminalskifte
Fra : CWboy

Dato : 24-07-01 14:31

Hejsa!

Jeg har lige købt mig en billig ISDN-telefon, og så var det, jeg kom til at
tænke lidt over funktionen Terminalskifte.
Hvis jeg ikke tager helt fejl, så koster det noget i abonnement, ikke
sandt?
Men koster det noget for hvert enkelt MSN, der skal have funktionen, eller
blot for hele linjen?
Samtidig - er der nogen, der har tjek på, om en Diva TA kan hente
terminalskiftede opkald via de analoge porte - ellers må jeg jo til at
grave cd'en frem med manualen ;)

--
Jimmy Carlsen
CWboy.dk - sange/akkorder, webdesign og lidt om mobil.

Fra : Kasper Ladingkær

Dato : 24-07-01 17:02

> [...]
> tænke lidt over funktionen Terminalskifte.
> Hvis jeg ikke tager helt fejl, så koster det noget i abonnement, ikke

Det afhænger af hvordan din teleudbyder gør det, de fleste tilbyder denne
service gratis i forbindelse med funktionen "parkering" (i hvert fald TDC
hvis jeg husker rigtigt).

> Men koster det noget for hvert enkelt MSN, der skal have funktionen, eller
> blot for hele linjen?

Normalt er der sådan at man betaler for funktionen på sit "hovednummer", og
så er det gratis på alle undernumre.

> Samtidig - er der nogen, der har tjek på, om en Diva TA kan hente
> terminalskiftede opkald via de analoge porte - ellers må jeg jo til at
> grave cd'en frem med manualen ;)

Diva'en understøtter funktionen så find din CD frem og den skulle være
hjemme.

--
Venlig hilsen
Kasper Ladingkær

Fra : CWboy

Dato : 24-07-01 22:52

>Det afhænger af hvordan din teleudbyder gør det, de fleste tilbyder
>denne service gratis i forbindelse med funktionen "parkering" (i hvert
>fald TDC hvis jeg husker rigtigt).

Ja, efter nogen søgning på tele.dk her til aften lykkedes det da at finde
noget, hvor der stod "ISDN2 Terminalskifte" 0 kr i oprettelse og 0 kr i
kvartalet... så det må jeg jo nok hellere ringe ind og lokke dem til at
aktivere imorgen.
Man kan så undre sig, hvorfor de gratis services ikke er aktiveret fra
starten...
For så vidt jeg husker, så skulle vi også på et tidspunkt have aktiveret
Parkering for sig selv -- som også var gratis... ?!??

>Diva'en understøtter funktionen så find din CD frem og den skulle være
>hjemme.

Jubii... fandt det... det er noget med R <vent> *79# ... men min ISDN-fon
beder da (ifølge manualen) om et ID-nummer når den skal skifte eller
modtage et skift - hmm... nå, det må jeg lige rode med imorgen.

Fra : Kasper Ladingkær

Dato : 25-07-01 09:49

> Jubii... fandt det... det er noget med R <vent> *79# ... men min ISDN-fon
> beder da (ifølge manualen) om et ID-nummer når den skal skifte eller
> modtage et skift - hmm... nå, det må jeg lige rode med imorgen.

Ofte er default IDnr.: 1

--
Venlig hilsen
Kasper Ladingkær

Fra : CWboy

Dato : 25-07-01 12:24

>Ofte er default IDnr.: 1

Ja, søreme... det hjalp at læse den engelske manual i stedet for den
danske, som TDC har fået lagt ned på CD'en.

Der står:

"Assigning Call Identities

When transferring a call to the ISDN, you can give the call a "call
identity". To do this, press R, *79*num#, with num being a one, two or
three digit number. When resuming the call, you must again identify the
call by pressing *79*num#. By default, calls do not receive an identity
number (with the exception of Denmark, where calls are given the identity
number of 1)."

Det hjælper at læse sig lidt frem

Nu fik jeg også lige ringet ind, så skal til at lege nu...