Placebo afskøres ufuldstændigt ved dobbelt~
Fra : Bo Warming

Dato : 04-10-08 19:24

Biblen fastslog at troen kan flytte bjerge og at lægemidler virker ved
bivirkninger - er dt dyrt og smertefuldt er man jo nødt til at blive rask
for at slippe ud af lægehelvede

Din underbevidsthed mærker at din pille mod disemineret sclerose gir dig
mundtørhed

Tests kan ikke påvise at der er forskel på pillen og placebokalktabletten

Men som en dresseret paulovhund vil du fornemme AHA DER SKER NOGET, så
bliver jeg nok helbredt

DERMED KAN MEDICIN VIRKE VED TRO SELVOM DEN BESTÅR DOØBBELTBLINDTEST
FULDTUD, altså kontrolundersøgelse hvor hverken læge eller patient aner om
der gives fysiologisk aktiv medicin eller kalktablet

Al lægekunst er religiøst og værst er nazi-antiryhgelægernes ævl om at røg
gir kræft - de er moralprædikanter og præstekjolen er ikke sort men hvid
idag

Da der sjældent er insuinhåndgribeligheder bag det dyre skattebetalte
lægearbejde så lad os spare, for et besøg til forfadernes tempel har vist
sig i Japan at helbrede helt så godt som kiirurgi og syntetisk
BIVIRKNINGSBEFÆNGTE farmaka i pille og injektionsform

Ogs¨å kirurgi virker ofte fordi vi er hypnotiseret af korpsånden og vor mor
i tidlig barndom, og en sham-operation hvor der kradsel i penis så fyren
tror at der er overskåret sædleder kan gøre så ufrugtbar som den rigtige
passage-udoperation

Og heroinnarkomaner kan blive høje af sukkervand i sprøjten så lad os spare
på de dyre læger - og da jeg een gang på videnskabens alter ofrede mig ot
tog en halv nozinon-pille erfarede jeg at man bliver groggy og dømmes til et
døgns helvede og næppe nogen psykiatri er mere skadelig og nytteløs, og
elektrochok, der stadig er det store skræmmemiddel og en udbredt behandling
er ikke bedre forstået end det hvide snit var

Lægedom som bider mest, gemeenligen heeler best.Danske
Ordsprog

Sdp Allerede et par af min barndoms lærere gjorde det klart for
mig, at det er ialtfald ikke enhver givet at bespise fem tusind med et par
halvtørre småfisk. Palle Lauring

Sdp< Apotekeren ville ikke indsukre sine piller, hvis de ikke var
bitre. (Ordsprog)

Sdp< De lægemidler, der er mest smertefulde, er de mest
virkningsfulde. (Ordsprog)

sdp< Den bedste læge er den, der evner at indgyde håb.
Samuel Taylor Coleridge

Sdp< Den, som har universitetet bag sig, ved intent om kunsten at
læge. Er han et selvstændigt hovede, så bygger han sig sin egen lægekunst
efter sit eget hovede. Schweninger,
Bismarcks huslæge

sdp Der er dårskaber, der angriber folk på samme måde som
smitsomme sygdomme.Rochefoucauld

Sdp< Der findes medicin, der er værre end sygdommen. (Ordsprog)

sdp< Det at være læge er selv at ville lide.
Søren Kierkegård

Sdp< God medicin smager altid bittert. (Ordsprog)

sdp< Har du set en Læge gå omkring mellem de Syge, så har du vel
lagt Mærke til, at den bedste gave, Han bringer, bedre end alle Lægemidler
og end al hans Omsorg, er når han bringer Håb, når der siges: "Lægen håber".
Søren Kierkegard

Sdp< Hellere føde bageren end apotekeren. (Ordsprog)

Sdp< Hvad der kurerer en smed, slår en skrædder ihjel. (Ordsprog)

Sdp< Hvad smør og whisky ikke kan kurere, kan ikke kureres. (Ordsprog)

sdp< Hvad Vægt ligger der på, om Lægen selv tror på de Midler han
foreskriver, når den Lidende har Tillid til dem og til ham, og virkelig
bedres igjennem sin Tro? Hvorfor ikke gjøre Mennesker lykkeligere gjennem en
Illusion Edvard Brandes 1847-1931

sdp< Hvilken velgerning og hvilken nødvendighed for menneskeheden
løgnen er - det ved kun lægerne og kvinderne
Anatole France

Sdp< Hvor der ikke er håb om helbredelse, kan man spare medicinen.
(Ordsprog)

Sdp< Ingen apoteker uden gift. (Ordsprog)

Sdp< Medicin kurerer den, som er bestemt til at leve. (Ordsprog)

Sdp< Optimistic lies have such immense therapeutic value that a
doctor who cannot tell them convincingly, has mistaken his profession.
George Bernard Shaw, Misalliance, 1914

sdp< Placebos magt: tro, forventninger og selvopfyldende profetier
Da jeg spurgte dr. Albert Schweitzer, hvordan han ville forklare det faktum,
at nogen overhovedet med rimelighed kunne forvente at blive rask efter at
være blevet behandlet af en heksedoktor, svarede han,at det, jeg bad ham om,
var at røbe en hemmelighed, som læger havde båret på lige siden Hippocrates'
dage. "Men jeg skal alligevel fortælle Dem det," sagde han, mens hans ansigt
oplystes af et skævt smil: "Heksedoktoren klarer det af samme grund, som vi
alle klarer det. Enhver patient går rundt med sin egen doktor indeni. Når de
kommer til os, er det fordi de ikke kender den sandhed. De bedste resultater
opnår vi, når vi giver den læge, der bor i enhver patient, en chance for at
gribe ind." Placebo er den læge, der bor inden i os.
Norman Cousins

" Ved de eksempler, jeg her bringer, har jeg vogtet mig for at ændre selv de
ubetydeligste enkeltheder - med mit vidende fordrejer jeg ikke det mindste
bogstav - uden mit vidende - ja det ved jeg jo ikke. Men som en gammel
historie er der ikke som med en recept til en syg: Det er ikke så farligt
om en ingrediens er lige netop sådan - eller anderledes.";Michel Montaigne

Er jeg for hurtig, så spørg - jeg har talt med snese af læger or
dyrepsylogiske cortinzonforskere og man bliver kun syg når man står i vejen
for artsfæller og din art har brug for at du holder lav profil!

Gir du ½ mio småsyge inficerede danskere nogle målrettede antibiotika, så
vil nogen stiige i seklvtillid og blive raske og andre bider det ikke på. og
de fattiggøres hvis privathospital

t Salmonella kan skade hypokondere VILDT MEGET betyder ikke at noget af den
art kan bide på en hård negl og antihypokonder som mig, der åd alt kød som
andre ville smide ud på Egmont Kollegiet og ofte vandt væddemål ved uikke
at få diarre, når kødet var grønt af råd. Så gennemstegte jeg det dog .- kun
ret rødt og brunt hakkekød bruges som bøftartar direkte - godt mad kapers,
peberrod og æg og en godhyænemave glemmer alt om listteria og
kampylobakter - proteinerne smager godt hvis ikke stank f merkaptaner er
blevet påtrængende

Men når man går barfodet i sneen og spiser alt, så straffer naturen dit
hybris på anden vis, så nuer jeg konstant på flugt fra selv mid træk i det
lune efterår og gigtsmerter pga trækvinde der danner myose-inflammation kan
gøre dig desperat hvis du ikke er en ægte viking, og det har jeg ikke opnået
at blive, selvom jeg som spejder "spiste 7 kg skidt årligt" for at vaccinere
mig mod alt.

Rotter spiser vor afføring og næsten kun det i kloakkerne, og grænlandske
hunde spiser som delikatesse danske tamhundes lort, for de er overernærede
så der er meget næring i lorten.

Når jeg piller mit røvhul og der er helt tørre flager har jeg undertiden ædt
dem og erfaret at kanin-genbrug ville være overkommelig hvis hungersnød.

Men det skal være en meget smuk SM-herskerinde for at jeg æder hendes VÅDE
lort pr dominerende befaling - men næppe nogen ville blive syg af det, hvis
ikke hun havde kolera, dysentieri aller lignende.

Bakterier og virus er der overalt og mit hjem er bevis på at afslappet
renlighed er god nok