MS Windows
briani 27239
God (lyd)medieafspiller til windows
Fra : Claus Skaarup \(Arbe~

Dato : 06-10-08 14:34

Jeg har en halvgammel bærbar, som udelukkende skal bruges til musik i mit
soveværelse.
Er der nogen, der har et forslag til et program? Man skal kunne tilgå
musikken på hardisken uden at skulle ind i diverse menuer. Dvs. via ikoner.
Desuden vil jeg gerne høre netradio og de skal også gerne kunne vælges via
ikoner.
Dvs. et program lidt i stil med MCE, men jeg synes det er lidt voldsomt at
installere kun til musikafspilning.

Nogen forslag?

--
Mvh. Claus
www.clask.dk

Fra : Anders

Dato : 06-10-08 14:42

WinAmp kunne være en mulighed til at afspille din musik.

"Claus Skaarup (Arbejde)" <claus@limfjordsteatret.fejl> skrev i en
meddelelse news:48ea1378$0$56777$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

Fra : Awul Dasfilshabeda

Dato : 06-10-08 15:12

> [...]
> Dvs. et program lidt i stil med MCE, men jeg synes det er lidt
> voldsomt at installere kun til musikafspilning.

Screamer Radio hent den på
http://kimludvigsen.dk/programmer-multimedia-screamer.php

--
ad

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 06-10-08 16:09

"Claus Skaarup \(Arbejde\)" <claus@limfjordsteatret.fejl> wrote in

> [...]
> musikken på hardisken uden at skulle ind i diverse menuer. Dvs. via
> ikoner. Desuden vil jeg gerne høre netradio og de skal også gerne

En anderledes løsning kunne være at installere SqueezeCenter og SoftSqueeze
på din bærbare.

SqueezeCenter er en server der benyttes til at levere streaming musik og
radio til Squeezebox m.m.

Jeg har selv SqueezeCenter, en Squeezebox og SoftSqueeze på flere maskiner.

Løsningen er interessant fordi:

- du kan streame til flere afspillere på dit netværk,
- du kan streame internetradio,
- du kan benytte flere af de kendte internet services f.eks last.fm,
- du kan benytte afspilleren til at vise RSS streams,
- du kan fjernbetjene på mange måder, f.eks. benytter jeg min mobil,
- der findes et hav af udvidelsesmuligheder,
- de fleste filformater er understøttet, dog ikke DRM filer.
- du kan streame din musik hvorsomhelst med internetadgang,

> Dvs. et program lidt i stil med MCE, men jeg synes det er lidt
> voldsomt at installere kun til musikafspilning.

SqueezeCenter kræver lidt opsætning.
http://www.slimdevices.com/pi_features.html

SoftSqueeze er en software udgave af Squeezebox, så hvis du læser tests af
Squeezebox, er det de samme features du får.

Fra : Claus Skaarup \(Arbe~

Dato : 07-10-08 08:45

Kent Oldhøj wrote:
> [...]
>
> SoftSqueeze er en software udgave af Squeezebox, så hvis du læser
> tests af Squeezebox, er det de samme features du får.

Aha. Det lyder ret interessant. Det vil jeg kigge nærmere på.

Tak for det.
--
Mvh. Claus
www.clask.dk

Fra : Thomas Jespersen

Dato : 08-10-08 11:04

On Mon, 6 Oct 2008 15:34:10 +0200, Claus Skaarup (Arbejde) wrote:

> Dvs. et program lidt i stil med MCE, men jeg synes det er lidt voldsomt at
> installere kun til musikafspilning.
>
> Nogen forslag?

http://www.jrmediacenter.com/

Jeg har tit hørt den anbefalet som en slags mediacenter som lyder til at
være det du søger.

Fra : Claus Skaarup \(Arbe~

Dato : 09-10-08 14:36

Thomas Jespersen wrote:

> http://www.jrmediacenter.com/
>
> Jeg har tit hørt den anbefalet som en slags mediacenter som lyder til
> at være det du søger.

Det er et rigtig godt bud. Jeg har leget lidt med den og den virker rigtig
lækker. Tak for tippet.
--
Mvh. Claus
www.clask.dk