XP på Mac
Fra : fjern

Dato : 05-10-08 16:25

Har tidligere haft XP kørende på MacBook 2.0 via BootCamp; men i
forbindelse med skift af HD m.v. skal jeg nu have geninstalleret XP.

Er blevet rådet til at bruge enten Parallels eller Fusion i stedet for
BootCamp.

Jeg ved, jeg slipper for reboot, hvis jeg ikke bruger BootCamp; men er
der andre fordele ved visualiseringsprogrammerne herudover?

Skulle jeg vælge denne løsning - hvilket program skal jeg vælge?
Fungerer Fusion bedre end Parallels - eller måske omvendt?

Vgst
Kristian Stange

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 05-10-08 16:49

fjern <"gantes(fjern)"@mac.com> wrote:

> [...]
>
> Jeg ved, jeg slipper for reboot, hvis jeg ikke bruger BootCamp; men er
> der andre fordele ved visualiseringsprogrammerne herudover?

Det er nemmere at udveksle data, hurtigere at skifte mellem det ene og
det andet system.

> Skulle jeg vælge denne løsning - hvilket program skal jeg vælge?
> Fungerer Fusion bedre end Parallels - eller måske omvendt?

Kommer lidt an på hvad du skal bruge det til. Hvis du prmært skal
arbejde i XP så kør bootcamp. Hvis du bare skal bruge det til småting
eller bare af og til så kørt Virtuelt.

Ang. Fusion og Parallels .. så er det næsten hip som hap .. jeg synes
Fusion kører bedre på mit system end parallels ..

/thomas

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 05-10-08 17:03

Hej Kristian

fjern wrote:
> [...]
> forbindelse med skift af HD m.v. skal jeg nu have geninstalleret XP.
>
> Er blevet rådet til at bruge enten Parallels eller Fusion i stedet for

Det kommer an på, om du har/får brug for at kunne boote i XP. Hvis XP
skal være bootable, skal du bruge BootCamp.

> Jeg ved, jeg slipper for reboot, hvis jeg ikke bruger BootCamp; men er
> der andre fordele ved visualiseringsprogrammerne herudover?

Hm, fordelen er vel, at går det helt galt med XP, så er det 'bare' at
slette imagefilen og installere en ny. - Det er noget mere bøvlet, hvis
den også skal være bootable.

Lige pt. har jeg ingen XP på min MacPro pga. en defekt disk, men jeg
valgte at køre via BootCamp på en separat disk, så jeg også kan boote i
XP. - Jeg synes også, det er noget hurtigere end en virtuel imagefil

> Skulle jeg vælge denne løsning - hvilket program skal jeg vælge?
> Fungerer Fusion bedre end Parallels - eller måske omvendt?

Det er vist lidt smag og behag. - Jeg er godt tilfreds med Parallels -
især den nyeste version, mens andre foretrækker Fusion. - Gider du bøvle
med det, kan du jo prøve begge. Der er jo gratis trial-versioner af begge...

mvh. Erik Richard

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 12-10-08 11:49

On 2008-10-05 18:03:06 +0200, Erik Richard Sørensen <NOSPAM@NOSPAM.dk> said:

> Det er vist lidt smag og behag.

Netværks interface håndteringen generer mindre fusion end Paralells.

--
mvh. Morten Reippuert Knudsen