Så har jeg lavet en prøve på nyt design
Fra : Kirsten Bjorneboe

Dato : 05-10-08 15:51

I behøver ikke at teste den i alle mulige web-testere - det kan vente
til senere.

Men fungerer det? Jeg har kun lavet kapitel 1 plus links til de
vandrette navigations-knapper. Gigahost er gået i kludder igen-igen,
så det ligger her:

http://ladydenmark.110mb.com/Narreskibet/narreskibet.html

Kan det bruges?

Venlig hilsen
Kirsten

Fra : Kirsten Bjorneboe

Dato : 05-10-08 16:09

On Sun, 05 Oct 2008 16:51:19 +0200, Kirsten Bjorneboe
<varpelev-delete@tdcadsl.dk> wrote:

> [...]
>
>Men fungerer det? Jeg har kun lavet kapitel 1 plus links til de
>vandrette navigations-knapper. Gigahost er gået i kludder igen-igen,

Tja - det vil ikke lukke ordentligt op i IE6 - hvorfor ikke? Det går
fint i IE7 og FF.

I IE6 mangler hele "hovedsiden" - det er ikke frames, men div'er

Kirsten

Fra : Kirsten Bjorneboe

Dato : 05-10-08 16:21

On Sun, 05 Oct 2008 17:08:30 +0200, Kirsten Bjorneboe
> [...]

>fint i IE7 og FF.
>
>I IE6 mangler hele "hovedsiden" - det er ikke frames, men div'er

Glem det - jeg kan ikke blive fri for de sa**** javascript-koder, som
Dreamweaver har sat i.

Jeg vil overveje, om jeg overhovedet gider...

Kirsten

Fra : Kirsten Bjorneboe

Dato : 05-10-08 16:30

On Sun, 05 Oct 2008 17:20:55 +0200, Kirsten Bjorneboe
<varpelev-delete@tdcadsl.dk> wrote:

>Glem det - jeg kan ikke blive fri for de sa**** javascript-koder, som
>Dreamweaver har sat i.
>
>Jeg vil overveje, om jeg overhovedet gider...

Nu er jeg vist ved at være træt. Det er jo nye js-koder der hører til
den vandrette navigations navigationsbjælke.

Så: Hvorfor vil hovedsiden ikke åbne i IE6? Adressen igen:
http://ladydenmark.110mb.com/Narreskibet
(for nu er der index.side, men det hjalp heller ikke).

Kirsten

Fra : jopa

Dato : 05-10-08 17:26

"Kirsten Bjorneboe" <varpelev-delete@tdcadsl.dk> skrev

> http://ladydenmark.110mb.com/Narreskibet/narreskibet.html

Det er en klam pornoside så du må have en del snask i din kode.

--
Mvh. John
http://web-graphic.dk

Fra : Kim Schmidt Wind

Dato : 05-10-08 17:40

"jopa" <admin@jp-web.invalid> skrev i meddelelsen
> "Kirsten Bjorneboe" <varpelev-delete@tdcadsl.dk> skrev

> Det er en klam pornoside så du må have en del snask i din kode.

> [...]

Ja, men den når dog hvis man er hurtig nok til at læse at side ikke
eksisere, men her er den så http://ladydenmark.110mb.com/Narreskibet/ ja jeg
må nok siger at der er sket meget siden igår dog hvis man trykke på link ude
til venstre så kommer der en ny side op. Men det retter hun nok henad vejen

Kim

Fra : Kirsten Bjorneboe

Dato : 05-10-08 19:35

On Sun, 5 Oct 2008 18:40:16 +0200, "Kim Schmidt Wind"
<oz1juxXXX@mail.tele.dk> wrote:

> [...]
>til venstre så kommer der en ny side op. Men det retter hun nok henad vejen

Det gjorde hun vist nok Det var en restkode fra frames'ene, der
skulle fjernes - linkene sagde target = mainframe, og den findes ikke.

Jeg har heldigvis ikke noget snask i koderne - ikke andet end det jeg
selv laver. Ingen tællere, ingen gæstebøger eller andet sjov.

Men jeg KAN altså ikke få siden åbnet i IE6 - det, der med frames
ville hedde mainframe, mangler. Æv.

Kirsten

Fra : Kim Schmidt Wind

Dato : 05-10-08 20:23

"Kirsten Bjorneboe" <varpelev-delete@tdcadsl.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> selv laver. Ingen tællere, ingen gæstebøger eller andet sjov.
>
> Men jeg KAN altså ikke få siden åbnet i IE6 - det, der med frames

Hej
Og i Safari ser den ud som i IE7 så det er godt gået.
Men så at ens Webhotel linker til en side med sex når siden er flyttet på
hotelet, kan du jo ikke gør for.
Men det er jo den slags de lever af når de vil give os billige hostning
plads.

Kim

Fra : Birger Sørensen

Dato : 05-10-08 20:49

Kim Schmidt Wind har bragt dette til os:
> [...]
> hotelet, kan du jo ikke gør for.
> Men det er jo den slags de lever af når de vil give os billige hostning

Der er tre valideringsfejl:
et par <li> og/eller </li> mangler eller er placeret forkert (linie 46
og 285), og der mangler en alt på et billede (linie 295).

Så det er ikke derfor.

Indholdet er der faktisk i IE6.
Tilsyneldende er din "content" for bred, for indholdet kommer efter alt
andet.

Er så ikke lige stærk nok i IE6's mangler, men det _kunne_ også være
fordi IE6 ikke floater rigtigt?

Birger

Fra : Birger Sørensen

Dato : 05-10-08 21:03

Den 05-10-2008, skrev Birger Sørensen:
> [...]
> andet.
>
> Er så ikke lige stærk nok i IE6's mangler, men det _kunne_ også være fordi

Der faldt lige noget kridt ned...
Der er vist noget med at IE6 bøvler med margin. Dinne tal passer fit,
og giver 800 på bredden. Men hvis IE6 dobler margin, kan den ikke jære
der, og det er formentlig derfor indholdet flyttes under..

Tror måske vi skal have Jørgen Farum ind over her - jeg kan ikke huske
det præcist, og heller ikke løsningen (noget med en konditional css til
IE6 for din "content")

Birger

Fra : Kirsten Bjorneboe

Dato : 06-10-08 06:53

On Sun, 05 Oct 2008 22:02:53 +0200, Birger Sørensen
<sdc@bbsorensen.com> wrote:

> [...]
>
>Tror måske vi skal have Jørgen Farum ind over her - jeg kan ikke huske
>det præcist, og heller ikke løsningen (noget med en konditional css til

Dejligt at I har kigget på det og fundet ud af, at indholdet i
hovedsiden jo simpelt hen er drattet ned under den venstre
navigationsbjælke i IE6. Så er jeg mere rolig

Jeg har prøvet at gøre containeren lidt større, det hjalp ikke. Men
jeg kan med det blotte øje se, at der sker noget med den venstre
navigationsbjælke - den er for bred i IE6. Der er en bred hvid margen
mod højre, som ikke skal være der. Det er også det du skriver.

Jeg vil fundere lidt over det og se, hvordan det kan fixes. Jeg skal
lige have flyttet en kopi af min pixel-lineal over på den bærbare, så
jeg kan måle mig frem - det hjælper somme tider.

Og nu skinner solen - herligt.

Kirsten

Fra : Birger Sørensen

Dato : 06-10-08 10:17

Kirsten Bjorneboe skrev den 06-10-2008:

> [...]
> lige have flyttet en kopi af min pixel-lineal over på den bærbare, så
> jeg kan måle mig frem - det hjælper somme tider.

Se her
http://www.webdesign101.dk/showcase/float/index.php

Birger

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 06-10-08 17:46

Birger Sørensen <sdc@bbsorensen.com> skrev :

>En alenlang citering og et meget kort svar er fraklippet

Birger, du skriver nogle gode indlæg, men kunne man ikke få dig
til at klippe i dine citater?

Der er ingen grund til at citere hele det indlæg, som man svarer
på, i dette tilfælde knap 60 linjer og andre gange endnu længere.

Tak.
--
Kerim

Fra : Birger Sørensen

Dato : 06-10-08 23:28

Kerim Ellentoft kom med følgende:
> Der er ingen grund til at citere hele det indlæg, som man svarer
> på, i dette tilfælde knap 60 linjer og andre gange endnu længere.
>
> Tak.

Du har helt ret.
Tænker ikke på det, men skal nok prøve at forbedre mig..

Birger