MS Windows
briani 27239
Snabel a på PC med Mac-tastatur
Fra : Thomsen

Dato : 04-10-08 16:58

Hej
Bruger Mac-tastatur på min PC, men kan ikke finde snabel a.
Hvor finder jeg det?
Ctrl + shift 2 fungere ikke.

mvh Ole

Fra : Awul Dasfilshabeda

Dato : 04-10-08 17:06

"Thomsen" <oat@@tele2.dk> skrev i en meddelelse

> Hvor finder jeg det?

Lige ved siden af Ø på * tast ?

--
ad

Fra : Thomsen

Dato : 04-10-08 17:13

"Awul Dasfilshabeda" <nyhedsgruppe**@**gmail.com> skrev i en meddelelse
> "Thomsen" <oat@@tele2.dk> skrev i en meddelelse

> Lige ved siden af Ø på * tast ?
>
> --
> ad

Ja, jeg kan se snabel a'et på tasten, men kan ikke få det frem på skærmen.
Har prøvet de fleste "almindelige" kombinationer.
Ctrl + tasten, Ctrl + shift + tasten, alt + tasten osv.

hilsen Ole

Fra : Awul Dasfilshabeda

Dato : 04-10-08 17:17

"Thomsen" <oat@@tele2.dk> skrev i en meddelelse

Du må ned i mac gruppen og spørge !
dk.edb.mac
--
ad

Fra : Thomsen

Dato : 04-10-08 17:34

> "Thomsen" <oat@@tele2.dk> skrev i en meddelelse
>

> Du må ned i mac gruppen og spørge !
> dk.edb.mac
> --
> ad

Gad vide om jeg finder en der, der bruger PC
Men jeg prøver.

mvh Ole

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 04-10-08 19:54

Thomsen wrote:

> Gad vide om jeg finder en der, der bruger PC
> Men jeg prøver.

Det er nok nærmere folk med PC-tastaturer på deres Mac. - Men det er
faktisk rigtig, hvad Awul skriver, og som jeg har svaret i Mac gruppen -
ALT+' - tasten til højre for ø.

Men - jeg har lige fundet ud af, at det ikke altid er sikkert, at det
vil blive reg. som @. Der findes en driver til Apples 'Apple Pro'
tastaturer til Windows. Check her:

Apple Keyboard Support 1.0.1.0
http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/win/67251

mvh. Erik Richard

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 04-10-08 20:14

"Thomsen" <oat@@tele2.dk> skrev

> Gad vide om jeg finder en der, der bruger PC
> Men jeg prøver.

Har du prøvet command-tasten ("æbletasten")?

Fra : Benny Andersen

Dato : 04-10-08 19:26

On Sat, 4 Oct 2008 17:57:36 +0200, Thomsen wrote:

> Hej
> Bruger Mac-tastatur på min PC, men kan ikke finde snabel a.
> Hvor finder jeg det?
> Ctrl + shift 2 fungere ikke.
måske alt + 64. alt (option) skal holdes ned og først slippes når 64 er
tastet på den numeriske tastaturdel ude til højre.
--
Benny Andersen

Fra : Thomsen

Dato : 04-10-08 21:27

> måske alt + 64. alt (option) skal holdes ned og først slippes når 64 er
> tastet på den numeriske tastaturdel ude til højre.
> --
> Benny Andersen

Tak for tippet. Det fungere med alt + 64.

mvh Ole

Fra : Klaus Jørgensen

Dato : 04-10-08 19:47

Thomsen formulated the question :

Det er også normalt Ctrl-Alt-2 der giver @.

--
/klaus

Brug ikke din rigtige email-adresse på Usenet
- lav en falsk der slutter på ".invalid".
http://tools.ietf.org/html/rfc2606

Fra : Thomsen

Dato : 04-10-08 21:29

"Klaus Jørgensen" <kj@address.invalid> skrev i en meddelelse
> Thomsen formulated the question :
>
> Det er også normalt Ctrl-Alt-2 der giver @.
>
> --
> /klaus

Det var satans. Jeg troede jeg havde prøvet alle kombinationer, men
ctrl+alt+2 fungere.
Tak for tippet.

mvh Ole

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 04-10-08 22:07

Klaus_Jørgensen:

> Thomsen formulated the question :

> Det er også normalt Ctrl-Alt-2 der giver @.

Også mange tak herfra - det er betydelig nemmere med fingrene end AltGr-2.

--
Those are my principles. If you don't like them I have others.

Fra : Klaus Jørgensen

Dato : 05-10-08 08:04

Axel Hammerschmidt formulated the question :
> Klaus_Jørgensen:

> Også mange tak herfra - det er betydelig nemmere med fingrene end AltGr-2.

Det samme med backslash - der kan man med Ctrl-Alt-< også klare det med
en enkelt hånd.

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 05-10-08 08:50

"Klaus Jørgensen" <kj@address.invalid> skrev

> Det samme med backslash - der kan man med Ctrl-Alt-< også klare det med en
> enkelt hånd.

Det er nok en vanesag hvad der er nemmest. Selv synes jeg at det er nemmere
at trykke Alt Gr, da jeg knap nok kan nå rundt på tastaturet hvis jeg skal
bruge 3 fingre på samme hånd.

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 05-10-08 17:31

Philip Nunnegaard:

> [...]
> nemmere at trykke Alt Gr, da jeg knap nok kan nå rundt på tastaturet
> hvis jeg skal bruge 3 fingre på samme hånd.

Det er lidt nemmere - osse Backslash - når man som jeg bruger to-finger
systemet og ellers bruger venstre hånd/finger til Shift - eller Alt
sammen med det numeriske tastatur.

Hov! Så bliver det jo tre-finger system. Men det skal man jo kunne på en
Windows boks, ellers går det ikke med Ctrl-Alt-Delete

Og så er jeg blevet vænnet til at bruge Ctrl-Alt på venstre hånd, fordi
jeg tænder min statioære fra tastaturet - ligsom en Mac - med Ctrl-Alt
Backspace. Det er behageligt, at man ikke skal bukke sig ned og trykke på
Power knappen.

Der er som bekendt 2 Delete taster på et IBM udviddet tastatur, den i det
numeriske og den ovenover piltasterne. Den i det numeriske virker mere
elegant og "professionel" ved Ctrl-Alt-Del.

Hvilken Del bruger i...?

--
Paris Hilton Gives Birth To Twins...Aliens

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 05-10-08 17:47

"Axel Hammerschmidt" <hlexa@hotmail.com> skrev

> Der er som bekendt 2 Delete taster på et IBM udviddet tastatur, den i det
> numeriske og den ovenover piltasterne.

Jeg skulle lige til at sige at det ikke findes på min computer, men jeg kan
se at der er på kommatasten.
Men jeg har altid haft Num Lock slået til, fordi jeg finder dét mere
praktisk, når jeg f.eks. bruger Windows' indbyggede lommeregner eller
arbejder med et regneark.

> Hvilken Del bruger i...?

Jeg bruger af samme grund kun den over piletasterne.

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 06-10-08 12:22

Philip Nunnegaard:

> [...]
> lommeregner eller arbejder med et regneark.

> Jeg bruger af samme grund kun den over piletasterne.

Det er ligegyldigt, om Num Lock er slået til. Det virker på samme
måde sammen med Ctrl-Alt. I hvert fald på et IBM udviddet tastatur.

Det er mere bekvemt, at man ike skal løfte armen så meget som når man
bruger den Del tast, der sidder over piltasterne.

--
2GB RAM should be enough for anyone.