Killinger til (halv)gammel kat?
Fra : Ern Yoka

Dato : 24-07-01 12:37

Hej kattevenner.

Jeg har en halvgammel siameser (16 år) som netop har mistet sin 19-årige
onkel (en havana)

Er det helt vanvittigt at anskaffe et par nye killinger til ham? Han går
rundt nu på 2 uge og kalder og kalder efter sin "hovedpude" og det er ikke
til at bære (og også efterhånden anstrengende at høre på.....)

Vi havde tænkt os at købe 2 nye killinger (2 fordi han, trods sit
killingesind jo ikke er helt ung længere) men er det overhovedet en god idé
eller skal vi hellere se os om efter voksne katte? Han er stadig, trods sin
alder MEGET legesyg.

Er der så i den forbindelse nogen der har eller kender nogen der har
orientaler- og/eller abyssinierkillinger i en rimelig radius fra Århus?

Venlig hilsen

Lisbeth

Posted from [195.97.164.98] by way of f41.law11.hotmail.com [64.4.17.41]

Fra : Helle Andersen

Dato : 24-07-01 17:52

"Ern Yoka" <ernyoka@hotmail.com> skrev i en meddelelse news:F41eVeeui7af9Afw5Vm00004bc4@hotmail.com...
> Jeg har en halvgammel siameser (16 år) som netop har mistet sin 19-årige
> onkel (en havana)

Stakkels misling - det må være hårdt for ham

> Er det helt vanvittigt at anskaffe et par nye killinger til ham? Han går
> rundt nu på 2 uge og kalder og kalder efter sin "hovedpude" og det er ikke
> til at bære (og også efterhånden anstrengende at høre på.....)

Nej, jeg synes ikke det lyder vanvittigt, hvis du
sørger for, at få to killinger. En enkelt killing synes
jeg ikke er en god idé - det vil være alt for hårdt for
ham og kedeligt for killingen.

> [...]
> eller skal vi hellere se os om efter voksne katte? Han er stadig, trods sin

Jeg fik selv på et tidspunkt en killing, samt en
ungkat på 9 måneder til min halvgamle kat på 10-
11 år, og det gik meget, meget fint og helt uden
problemer. Mit gæt er, at det nok vil gå lidt mere
smertefrit med to killinger eller en killing og en
ungkat - men ikke dermed sagt, at det ikke
sagtens kan gå med en eller to søde voksne
kastrater.

> Er der så i den forbindelse nogen der har eller kender nogen der har
> orientaler- og/eller abyssinierkillinger i en rimelig radius fra Århus?

Jeg har selv to aby-killinger til salg - en dreng og
en pige, men de befinder sig dog i
København. Men kender en opdrætter, der
sædvanligvis jævnligt kommer til Jylland, der både
har killinger, ungkatte og kastrater til salg. Faktisk
tilhører "mine" killinger også hende, men de er
vokset op hos mig, da mormissen er min - men
det er en længere historie.

Du er velkommen til at emaile mig, hvis du har
spørgsmål - eller tage et kig på sådan nogle lækre
små aby-killinger på min hjemmeside.

--
Hilsen Helle
http://home19.inet.tele.dk/kat/

Fra : Ern Yoka

Dato : 24-07-01 21:19

He he... det er ikke pænt gjort at henvise til en side med SÅ mange
hyper-nuttede billeder. Og slet ikke efter at have fulgt med i Boogaloo's
flyvetur mm..... Men sagen er at vi NÆSTEN har udset os en aby, en sød lille
sølvfarvet én ikke ret langt fra hvor vi bor. Og vil vil altså gerne have 2
forskellige, altså er det en orientaler vi "mangler" nu.
Derfor gentager jeg lige opfordringen: Er der nogen der kender til en
orientalerkilling (han) i rimelig afstand fra Århus? (rimelig er max 1 times
kørsel, længere synes jeg er synd)

og ja, jeg ved godt at forespørgslen måske burde postes i
dk.marked.privat.dyr eller hvad det nu hedder, men den ng er simpelthen FOR
uoverskuelig, og for fuld af "gratis kat bortgives" - ikke et sted, seriøse
opdrættere ville sælge deres killinger igennem imho.

Mange MEEEEEEEEEAAAUW-(siameser-miau) hilsner

Lisbeth