Dagens ord: Children/børn
Fra : Lars Frandsen

Dato : 01-10-08 17:41

Hej.

Max har givet mig stafetten, så dagens ord bliver Children/børn og deraf
afledte.
Jeg lægger ud med

Level 42 - Children Say
http://www.youtube.com/watch?v=q3XbCFpMd1I

Brugte ord til dato:
Ace, Alone/alene, America, Animal, Arms, Army, Australien, Autumn, Away,
Bad, Beatles, Beautiful/smuk, Berlin, Bike, Bird, Birthday, Black, Blue,
Boat, Booze, Born, Boy, Bridge, Børn, California, Candy, Car, Cartoon,
Celtic, Children
Companion/følgesvend, Control, Country, Cowboy, Crazy, Crying,
Dad/Father, Dance, Dark,
Daughter, Desert, Doctor, Dream, Duo, Dylan, Dør, Earth, Education,
Electricity, England, Eternal, Evil, Explosive, Eyes/Øjne, Face, Fail,
Falling, Fantasi, farver/colors, Fat, Feelings, Fever, Fitness, Floor,
Flyve, Food, Forkortelser, Forlade/leave, Friend, Fun, Funk, Garden,
Genial, Girls, Gold, Goodnight, Grand Prix, Græsk, Guitar, Gun, Hammer,
Hands, Hawaii, Heart, Heat, Heaven, Heavy, Hello, Help, Hero, Highway,
Hippie, Holiday, Hollywood, Hope, Hot, House, Hurricane, Ireland,
Italiensk, jack, Jungle, Justice, Kangaroo, King, Kiss, Klippe, Latin,
Legs, Life, Light/lys, Live, Love, Luft/Ilt, Lyder som navn, Man, MILF.,
Milk, Mind, Mist, Monday, Money, Months, Moon, Mother, Mountain,
Nashville, Natural, Needle, New York, Night, Nobody, Nord, Nordisk,
Nothing, Nowhere, Ocean, One, Pain, Party, Peace, Pearl, Pets, Physics,
Pigenavne, Postman, Power, Pray, Queen, Quit, Radio, Rain, Reach,
Religion, Road, Robot, Rock, Rock'n Roll, Roses/rose/roser, Royal, Run,
School, Service, Sex, Silver, Skov, Sky, Small, Smile, Smoke, Snow,
Sorry, Soundtrack, Speed, Sport, Spring, Stimulanser, Stone, Storby,
Straight, Summer, Sun, Surprice, Sweet, Swing, Søndag,
tal/numbers/0123456789, Teknik, Telegraph, Telephone, Terapi, Thunder,
Time, Tomorrow, Tour de France, Train, Traveller, Tribute, Tudefilm,
Twins, Tysk, Tåreperser, Unknown, Walk, Water, Weak, Wedding, Weekend,
West, Wheel, Whiskey, Window, Wine, Woman, Wood, Word, Work, World,
Write, Year/årstal, Yesterday, You
--
Mvh.
Lars Frandsen, Bramming

Fra : Lars Frandsen

Dato : 01-10-08 17:52

Hej igen.

Jeg glemte lige at begrunde mit valg af ord:
Konen holder lige nu mødregruppe, så jeg er "flygtet" ind til computeren, da
huset er fyldt med mødre og børn fra 0-4 år!
Så derfor må "børn/children" være oplagt.
--
Mvh.
Lars Frandsen, Bramming

Fra : Max

Dato : 01-10-08 18:38

Hej Lars

> Så derfor må "børn/children" være oplagt.

Var fred/ro ikke mere oplagt ? :)

--
Mvh Max

Fra : Lars Frandsen

Dato : 01-10-08 19:03

> Hej Lars

> Var fred/ro ikke mere oplagt ? :)

Jo, men så modig var jeg ikke...
--
Mvh.
Lars Frandsen, Bramming

Fra : Max

Dato : 01-10-08 19:17

Hej Lars

> Jo, men så modig var jeg ikke...

Der er intet modigt i at begå selvmord :)

--
Mvh Max

Fra : Pernille

Dato : 01-10-08 18:41

"Lars Frandsen" <nyheder@nordholm-frandsen.dk> skrev i en meddelelse
> Hej.
>
> Max har givet mig stafetten, så dagens ord bliver Children/børn og deraf
> afledte.

Jamen, så SKAL vi ha' denne her!
Teach Your Children med Crosby, Stills, Nash and Young
http://youtube.com/watch?v=p6pphVs8bF0

Jeg ville ønske, at flere forældrer tog deres opgave, som forældrer,
ALVORLIGT!

Fra : Max

Dato : 01-10-08 18:43

Hej Lars

> Max har givet mig stafetten, så dagens ord bliver Children/børn og
> deraf afledte.

Fik mig til at tænke på en gruppe jeg ikke har lyttet til meget længe

Alan Parsons Project - Children Of The Moon
http://www.youtube.com/watch?v=lPUlzgbPV38

--
Mvh Max

Fra : Max

Dato : 01-10-08 18:59

Hej Lars

> Max har givet mig stafetten, så dagens ord bliver Children/børn og

Og her er så et par drenge der vel egentlig forblev børn til
de forlod os i en alt for tidlig alder.

Jimi Hendrix - Voodoo Child
http://www.youtube.com/watch?v=dw1Lvn5g62I

Stevie Ray Vaughan - Voodoo Child
http://www.youtube.com/watch?v=1GSpbuFSr2o&feature=related

--
Mvh Max

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 01-10-08 19:52

"Lars Frandsen" <nyheder@nordholm-frandsen.dk> skrev i meddelelsen
> Hej.
>
> Max har givet mig stafetten, så dagens ord bliver Children/børn og deraf
> afledte.

Eric Clapton med "Motherless Child":
http://www.youtube.com/watch?v=YvZ1myREQsM

Guns'n'roses med "Sweet Child 'O Mine":
http://www.youtube.com/watch?v=P-AYAv0IoWI

Counting Crows med "Children In Bloom":
http://www.youtube.com/watch?v=GTAvDnJR6AE

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Martin Mose Larsen

Dato : 01-10-08 19:52

On Wed, 1 Oct 2008 18:41:16 +0200, "Lars Frandsen"
<nyheder@nordholm-frandsen.dk> wrote:

>Hej.
>
>Max har givet mig stafetten, så dagens ord bliver Children/børn og deraf
>afledte.

"We Are The World":
http://www.youtube.com/watch?v=WmxT21uFRwM

Fra Dansk Melodi Gran Prix i 1981
Tommy Seebach og Debbie Cameron: "Krøller eller ej"
http://www.youtube.com/watch?v=lEC63N6gb_4

Og så må vi ikke glemme Hornum-koret: "Ikke Rigtig Voksne"
http://www.youtube.com/watch?v=tIZqujIhZ5s
Denne udgave slutter desværre lidt brat.

Jeg troede egentlig, at det var Vesterbros Ungdomsgård der sang den,
men nettet påstår vist noget andet.

sayonara
Martin Mose Larsen

Fra : Holst

Dato : 01-10-08 20:14

Lars Frandsen wrote:

> Max har givet mig stafetten, så dagens ord bliver Children/børn og deraf
> afledte.

Robert Miles - Children (Dream Mix)
http://www.youtube.com/watch?v=QCYST35gSvU

Fra : Pernille

Dato : 01-10-08 20:36

"Lars Frandsen" <nyheder@nordholm-frandsen.dk> skrev i en meddelelse
> Hej.
>
> Max har givet mig stafetten, så dagens ord bliver Children/børn og deraf
> afledte.

Poul Simon med
Mother and Child Reunion
http://youtube.com/watch?v=KXsyXjZPvGU

Fra : Lars Kyndi Laursen

Dato : 01-10-08 21:39

"Lars Frandsen" <nyheder@nordholm-frandsen.dk> enriched usenet with:

> Max har givet mig stafetten, så dagens ord bliver Children/børn og deraf
> afledte.

The Offspring - The Kids Aren't Alright
http://www.youtube.com/watch?v=u4-aUiddpUo

Kim Wilde - Kids in America
http://www.youtube.com/watch?v=-hWZqllm3mQ

--
Lars Kyndi Laursen, representatum nixi
Quidquid latine dictum sit altum viditur

Fra : Per Hagemann

Dato : 01-10-08 23:07

"Lars Frandsen" <nyheder@nordholm-frandsen.dk> skrev
> Max har givet mig stafetten, så dagens ord bliver Children/børn og deraf
> afledte.

Fenders - Solens Børn

http://www.youtube.com/watch?v=wTRyvTqOLDQ

Peter Belli - Ingen Regning

http://www.youtube.com/watch?v=t2E38ZKXl2I

Nobody's Child - Karen Young

http://www.youtube.com/watch?v=gczR_Q18YPA

Fra : Poul Erik Lindaa

Dato : 01-10-08 23:12

> [...]

>Hej.
>
>Max har givet mig stafetten, så dagens ord bliver Children/børn og deraf

Så vil jeg forsåtte med "The King"
Elvis - "Sing You Children"
http://www.youtube.com/watch?v=pkcxDq1XK24&fmt=18

Cat Stevens - "Where Do The Children Play"
http://www.youtube.com/watch?v=C2rDp6FnbP0&fmt=18

The Eagles - "New Kid In Town"
http://www.youtube.com/watch?v=HLyrbDblw-Y&fmt=18

--
Slet transportmidlet før eu
__o

Fra : Lars Frandsen

Dato : 02-10-08 19:41

"Poul Erik Lindaa" <poulerik@lindaa.cykeldk> skrev i meddelelsen

> [...]
> Elvis - "Sing You Children"
> http://www.youtube.com/watch?v=pkcxDq1XK24&fmt=18
>
> Cat Stevens - "Where Do The Children Play"

Ahh - The Eagles med et rigtigt dejligt nummer. Det nummer hørte jeg første
gang til en koncert med Trisha Yearwood, som en sød lille trunte engang
slæbte mig med til.
Den får du stafetten for, Poul Erik!
--
Mvh.
Lars Frandsen, Bramming

Fra : Poul Erik Lindaa

Dato : 02-10-08 22:54

On Thu, 2 Oct 2008 20:40:43 +0200, "Lars Frandsen"

Jeg finder lige på noget.

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 02-10-08 00:42

Lars Frandsen skrev:

> ... så dagens ord bliver Children/børn og deraf afledte.

The Moody Blues, fra "To Our Children's Children's Children"
"The Eyes of a Child":
http://es.youtube.com/watch?v=t2DpoBA7iOU

Blood Sweat & Tears, fra "Child is Father to the Man"
"I Love You More Than You'll Ever Know":
http://es.youtube.com/watch?v=0qfL_gih4mY&feature=related

--
Herluf :·)

Fra : Martin Bak

Dato : 02-10-08 05:17

"Lars Frandsen" <nyheder@nordholm-frandsen.dk> skrev i en meddelelse
> Hej.
>
> Max har givet mig stafetten, så dagens ord bliver Children/børn og deraf
> afledte.

Elton, Ringo og Mar Bolan i skøn forening:

T-Rex & Marc Bolan - Children og the revolution.
http://www.youtube.com/watch?v=8xJ_agcMy5c

Og Stones:
As Tears Go By - Rolling Stones
http://www.youtube.com/watch?v=LnxVszLuv3c

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : Pernille

Dato : 02-10-08 08:29

"Lars Frandsen" <nyheder@nordholm-frandsen.dk> skrev i en meddelelse
> Hej.
>
> Max har givet mig stafetten, så dagens ord bliver Children/børn og deraf
> afledte.

Elvis Presley, her med

In The Ghetto
http://youtube.com/watch?v=OR6OVODrsxA

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 02-10-08 08:56

> [Children/børn og deraf afledte.]

Ingen tråd om 'children' uden standardnummeret
"God Bless the Child". Jeg ville gerne have haft
det med Keith Jarrett's kvartet, men det får vist
ikke lov til at ligge på YouTube.

Her er nummeret så med forrige århundredes største
blondine-ikon. Hun havde ikke nogen særlig stor
sangstemme, men til gengæld et par andre attributter.

"God Bless the Child":
http://es.youtube.com/watch?v=V_H4Rg13jWY

--
Herluf :·)
P.s.

Fra : Holst

Dato : 02-10-08 09:06

Lars Frandsen wrote:

> Max har givet mig stafetten, så dagens ord bliver Children/børn og deraf
> afledte.

Rammstein - Rammstein
http://www.youtube.com/watch?v=p7tjw5Au1bc

Fra : Broegger

Dato : 02-10-08 12:06

"Lars Frandsen" <nyheder@nordholm-frandsen.dk> skrev news:48e3a832$0$56787
$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk:

> Hej.
>
> Max har givet mig stafetten, så dagens ord bliver Children/børn og deraf
> afledte.

Spændende. Så vil jeg starte med mit favoritnummer med Tears for fears.
Suffer the children. http://www.youtube.com/watch?v=jTcIB0p5_Ms

og så er der jo sangen om den japanske dreng. Et genhør med Aneka
http://www.youtube.com/watch?v=65_Qfatb5CY

Og endeligt en sang om børnearbejde! Her i Andens tolkning.
http://www.youtube.com/watch?v=y3Gw3uc2f24

--
Hilsen Thomas
Gode venner kan lave alting sammen,

Fra : Lars Frandsen

Dato : 02-10-08 19:45

"Broegger" <thomas@removethisbroeggerne.dk> skrev i meddelelsen
<snip>
> og så er der jo sangen om den japanske dreng. Et genhør med Aneka
> http://www.youtube.com/watch?v=65_Qfatb5CY

Det nummer tror jeg ikke, jeg har hørt siden min skoletid - lige omkring det
tidspunkt, hvor vi begyndte at holde småfester. Ikke fordi, at nummeret er
stor kunst, men det bringer en masse skumle minder frem...
Tak for et sjovt genhør!
--
Mvh.
Lars Frandsen, Bramming

Fra : Holst

Dato : 02-10-08 19:49

Lars Frandsen wrote:

> [...]
> tidspunkt, hvor vi begyndte at holde småfester. Ikke fordi, at nummeret er
> stor kunst, men det bringer en masse skumle minder frem...

Ja, jeg tænkte også, hold da op, det er godt nok længe siden!, da jeg
hørte det nummer. Jeg må dog indrømme, at jeg ikke helt var gammel nok
dengang til at have skumle minder om det.

Fra : Max

Dato : 02-10-08 20:10

Hej Holst

> Ja, jeg tænkte også, hold da op, det er godt nok længe siden!, da jeg
> hørte det nummer. Jeg må dog indrømme, at jeg ikke helt var gammel nok
> dengang til at have skumle minder om det.

Hvor er jeg glad for at mine skunle musikalske minder er over
10 år ældre :)

Deep Purple - Child In Time
http://www.youtube.com/watch?v=lNoomZQ7xbY&feature=related

--
Mvh Max

Fra : Holst

Dato : 02-10-08 20:14

Max wrote:

> Hvor er jeg glad for at mine skunle musikalske minder er over
> 10 år ældre :)
>
> Deep Purple - Child In Time
> http://www.youtube.com/watch?v=lNoomZQ7xbY&feature=related

Det er godt nok synd for ham. Havde man ingen smertestillende midler
dengang? Hvor lyder han til at have utrolig ondt.

Nej, Deep Purple er fedt nok.

Fra : Holst

Dato : 02-10-08 20:25

Max wrote:

> Deep Purple - Child In Time
> http://www.youtube.com/watch?v=lNoomZQ7xbY&feature=related

Du skulle næsten have postet:

Deep Purple - Child in Time - Original Live in Copenhagen 1972
http://www.youtube.com/watch?v=Ay_UfUBhtlo&feature=related

Den aften havde han vist ikke så ondt!

Fra : Max

Dato : 02-10-08 20:44

Hej Holst

> Du skulle næsten have postet:

Nej, jeg skulle have postet en fra året hvor vi hørte
den første gang :)

Deep Purple - Child In Time [Live in 1970]
http://www.youtube.com/watch?v=YaVSTifrIuA&feature=related

Ps: Orglet i det nummer er bare så lækker :)

--
Mvh Max

Fra : Lars Frandsen

Dato : 02-10-08 20:12

"Holst" <newsfeb08@shelter.dk> skrev i meddelelsen

> Ja, jeg tænkte også, hold da op, det er godt nok længe siden!, da jeg
> hørte det nummer. Jeg må dog indrømme, at jeg ikke helt var gammel nok
> dengang til at have skumle minder om det.

Jeg har også lige opdaget, at nummeret er fra 1981, så jeg burde heller ikke
have skumle minder om det (årg. 1972). Det må være senere skumle minder, jeg
får blandet sammen med nummeret.
--
Mvh.
Lars Frandsen, Bramming

Fra : Broegger

Dato : 02-10-08 20:31

> [...]
> omkring det tidspunkt, hvor vi begyndte at holde småfester. Ikke
> fordi, at nummeret er stor kunst, men det bringer en masse skumle

Sådan har jeg det også med den sang. Jeg faldt over den for et par år siden
da jeg kasserede mine gamle kassettebånd!

Når vi så er ved den der nostalgi så skal man også næsten nævne A La Carte
og the Nolans. I guder hvor jeg savlede dengang

Fra : Pernille Højgaard

Dato : 02-10-08 13:35

"Lars Frandsen" <nyheder@nordholm-frandsen.dk> skrev i en meddelelse
> Hej.
>
> Max har givet mig stafetten, så dagens ord bliver Children/børn og deraf
> afledte.
Så må MGP lægge lyd til igen:

Frida Boccara - Un Jour, Un Enfant
http://www.youtube.com/watch?v=vG57O5kFkv8

ESC 1985 Luxembourg "Children, kinder, enfants"
http://www.youtube.com/watch?v=Vg95kT5keP8

Marie Myriam-L'oiseau et L'enfant
http://www.youtube.com/watch?v=axy_EdRObzo

Da jeg ikke regner med at andre byder ind med den genre, så tillader jeg mig
at linke til flere end 3 sange

Lys Assia-L'enfant que j'étais
http://www.youtube.com/watch?v=3eXwemqSboU

VH Pernille

Fra : Pernille Højgaard

Dato : 02-10-08 14:06

"Lars Frandsen" <nyheder@nordholm-frandsen.dk> skrev i en meddelelse
> Hej.
>
> Max har givet mig stafetten, så dagens ord bliver Children/børn og deraf
> afledte.

Og fra musicalen: Chitty chitty bang bang - You Two
Dick van Dyke
http://www.youtube.com/watch?v=thJOfavJLeA

VH Pernille

Fra : Pernille Højgaard

Dato : 02-10-08 14:10

"Lars Frandsen" <nyheder@nordholm-frandsen.dk> skrev i en meddelelse
> Hej.
>
> Max har givet mig stafetten, så dagens ord bliver Children/børn og deraf
> afledte.
Annie Get Your Gun - Doin What Comes Natur'lly
http://www.youtube.com/watch?v=sDrQz4RVLi4

VH Pernille

Fra : Pernille Højgaard

Dato : 02-10-08 14:27

"Lars Frandsen" <nyheder@nordholm-frandsen.dk> skrev i en meddelelse
> Hej.
>
> Max har givet mig stafetten, så dagens ord bliver Children/børn og deraf
> afledte.
Vi mangler da een af de største drengegrupper
New Kids On The Block - Step by step
http://www.youtube.com/watch?v=GQ5eZSa7URA

VH Pernille

Fra : Pernille

Dato : 02-10-08 14:43

"Lars Frandsen" <nyheder@nordholm-frandsen.dk> skrev i en meddelelse
> Hej.
>
> Max har givet mig stafetten, så dagens ord bliver Children/børn og deraf
> afledte.

The Surprimes med
Love Child
http://youtube.com/watch?v=e2DYcHysNsQ